Nagyon könny,ennyiért a mozgása is nagyon jó!!
Van rakta Open-Lock funkció(teleszkóp finomságát,illetve teljesen merevvé lehet tenni)
Úgy néz ki jól van össze rakva.
Haveromnak RST Gilája van, én csak röhögök rajta, árban ugyan az, teljesítményben ég és föld...
Bár igaz, RST még nem villa... csak hasonlít rá:D
(2009.09.08.)
nekem xcm v2 hlo van, 100mmes, még csak 2hetes.
eddig szép folyamatosan mozog, nem darabosan, csak annyi a baj vele, hogy a 100mmert sehogy nem bírom kihozni belőle, akárhogy gyilkolom szerencsétlent. :D 6centit mozgott, majd lefújtam wd40el, azóta 73mm a max.
xc-hez elég kemény, még a legpuhább fokozaton is. nehéz emberek alatt talán jobban mozog, én a 60kg alatti kategóriába tartozom, lehet, hogy én vagyok túl könnyű hozzá. kezdő dirt/streetre is használom, arra nekem jobban megfelel, mint xc-re.
ha nem a legpuhább, illetve az ahhoz legközelebbi 1-2 fokozatra van állítva, akkor visszakoppan. legkeményebb beállításon már annyira csúnyán, hogy már azt nézem, mikor esik szét, olyan erővel rúg vissza. :D
a lockout is lehetne egy kicsit jobb benne, mert lockolva is mozog 5-7mmert, és szintén kopog visszaúton. az állítócsavar, meg lockout karja is műanyag, vigyázni kell rá, hogy el/le ne törjön.
tapasztalataim szerint elég merev, még nem kotyog, és a koszt is bírja, bár lehet, hogy azért is, mert rendszeresen tisztítom. a sarat se nagyon gyűjti, a 2.30as gumim mindig jól elfér benne.
összességében véve jó teleszkóp, nagyjából azt a teljesítményt kaptam, amit vártam tőle. fekete telót akartam a bringába, de ez a fehér xcm került bele, amitől kicsit idegenkedtem az elején, de már megszoktam, sőt, már kifejezetten tetszik is, de a kis bosszantó hibái miatt csak 4 répát kap.
kinek ajánlom? 60kg feletti xc-seknek, és 60kg alatti kezdő dirt/street gyerekeknek, de csak aki olcsó telót akar.
szerk. (2009.09.11.):
tegnap voltam egyet bringázni, egyszer csak mit veszek észre..? hát kicsúszott a jobb oldali szimering a helyéről, ott volt a becsúszószár közepén (LOL). két hetes használat után elég nagy meglepetés volt. lassan kezdem meggondolni, hogy tényleg megérdemli e a 4 répát..
szerk. (2009.09.19.):
kezd megindulni a kicsike. :D már kb. 85mmert mozog ki a 100ból, ami egész jó.
szerk. (2009.10.07.):
múlt hét előtt visszavittem a boltba a villát megkérdezni, hogy miért koppan, azt mondták, hogy lehet, hogy az olajpatronnal van baj, felküldik a forgalmazónak, majd azok megcsinálják. ma hoztam el a bringám, hát.. tán' valami gumibak lett benne kicserélve végülis. na mindegy, ez nem is olyan lényeges, hanem az, hogy még mindig ugyanúgy koppan. szétszedtem a teló jobb oldalát, amiben a lockout van. ekkor derült ki, hogy mi a koppanás oka. a lockout miatt csinálja az egészet (a bűnös alul látható). így a kopogás tulajdonképpen nem hibája a teleszkópnak, hanem tulajdonsága (sajnos). mondhatom nagyszerű.. találtam viszont egy megoldást a helyzetre, mégpedig: ha teljesen ki van engedve a lock, akkor kopog ugyebár.. ha viszont tekerek a lock karján úgy 1centit (ezen a ponton kb. 1/4ig van a villa lockolva), akkor igaz, hogy még keményebb lesz így a mozgása, de legalább nem koppan. kiszedtem a kis tekerentyűt, hogy ne állítódjon el erről a pontról.
szerk. (2009.10.09.):
tegnap megcsináltam a villát. az este rájöttem, hogy van egy sokkal jobb megoldás. így nem koppan fel, és a lock is működőképes. nem is értem, hogy miért nem ez jutott legelőször az eszembe, mert annyira kézenfekvő. csak azt sajnálom, hogy nem mertem hamarabb szétszedni a teleszkópot, pedig akkor már rég normálisan lehetett volna használni. na de következzen a szerelési tanács, hogyan lehet kijavítani az xcm v2 hlo visszakoppanását: először is ki kell belezni a lockout oldali lábat. ez nem nagy művelet, csak a láb alján kell kicsavarni a csavart, le kell pattintani felülről a lock karját (ez utóbbit óvatosan, mert azt a műanyag kart könnyen el lehet törni.. nekem majdnem sikerült), amikor a kar kijött, ki lehet utána tekerni a láb belét. egyben van az egész, ez látható az alsó képen. kelleni fog egy kb 5-6cm hosszú csavar. az átmérője egyezzen meg a láb aljából kicsavart csavar átmérőjével (mert ez az új megy majd a helyére). végig menetes legyen, és lehetőleg fej nélküli (ha nincs fej nélküli kéznél, le kell vágni a fejet, lereszelni a csavarról a sorját, meg végigmenni rajta egy menetmetszővel). egy 2cm hosszú távtartó is kell (én 4db 5mmes csavaranyát használtam). ha minden megvan, akkor be kell tekerni a rugó aljába a csavart, a csavarra meg rátenni a távtartót, aztán rugó vissza a helyére, így kilóg majd a csavar a villaláb alján. ezután szépen vissza kell mindent csavarozni: a rugót a vállon, meg egy anyát a láb alján kilógó csavarra, majd a kis tekerentyűt visszatenni, kart visszapattintani, és violá! kész. :D a távtartó miatt a rugó nem fogja tudni kimozogni a teljes útját visszafelé (mert mindig egy kicsit össze van nyomva), így nem is koppan vissza.
ui.: elnézést a kivételesen hosszú bejegyzésért, de szerintem így teljes a kép. remélem valaki egyszer hasznát veszi majd. :)
Előfordul hogy fura nyekergő hangja van. A mozgása nem túl progresszív nem ilyen felkeményedek ahogy elérem a rugóút 3/4-ét. Néha darabos a mozgása.
RÚG!! NAGYOT!! Oké oké hogy nincs benne visszaút csill de akkor is muszály ennek ennyire rugnia!? Kicsit elemelem a bringát és és úgy kivágja a villatestet hogy leránt a rideg valóságba vissza az útra! Semmi pár centínyi vidám szárnyalás!! No jó ezt sem csinálja mindig de mi lenne ha sosem csinálná?
Strapabíró! Kis mindenes de igazából nem 1 specialista!
Szóval semmire igazán! Kezdő vagy csere telónak míg nincs pénz a másikra! Vagy :) magyaraszfaltminőségjavitónak!!
nekem legkeményebben is mozog szépen.
az útját is szépem kimozogja
szépen csillapít 7-8 méteres ugrókon is.
egész jó mozgás
gyárilag jól be van lőve
nem lehet nagyon állítani
63mm rugó út
Haver vett mali cobrát 2009-eset és hát kipróbáltam xcm v.2!
nem rossz de ha teheted inkább egy hosszabbat!
Egy kicsit kotyog de nem vészes észre se lehte venni
mindenre ha tudod mit bir és mit lehet vele csinálni.
V2-es lockout-os verzióm van, de nem sokáig. Jövőhéten rakok a helyére egy RS Torát vagy egy Manitou Axel Super RTWD-t.
Ha egy ehhez hasonló de megbízhatóbb telót szeretnél akkor ajánlom a Rock Shox Dart 3-at vagy a Manitou Axel-nek az Elite változatát.
Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.
1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.
A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.
1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.
Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Suntour XCM olajossá alakítása? |
11 válasz
utolsó: 2017. okt.
|
Suntour XCM cseréje jobb teleszkópra |
19 válasz
utolsó: 2015. dec.
|
Suntour XCM szétszedése, szimering cseréje, karbantartása |
3 válasz
utolsó: 2014. dec.
|
Suntour XCM kotyog. javítható? |
3 válasz
utolsó: 2014. dec.
|
Suntour XCM szétszedés? |
1 válasz
utolsó: 2014. feb.
|
Suntour XCM, és az összes többi rugós miért áll be hidegben? |
7 válasz
utolsó: 2014. dec.
|
Milyen időközönként kell kitisztítani a Suntour XCM-et? |
6 válasz
utolsó: 2013. máj.
|
Melyik az erősebb: suntour xcm vagy rst launch? |
17 válasz
utolsó: 2013. okt.
|
Suntour XCM szimering csere, milyen való bele? |
8 válasz
utolsó: 2012. okt.
|