Nem igényel sok karban tartást, azzal is ugyan ilyen állapotban lenne ha sokszor lett volna
Nem finom egyáltalán
80-90mm
nem tűri
160 as csavarja
2-3 év után kotyog
XCM sokkal finomabb és kevésbé kotyog ugyan ilyen használat után
X
Nem igényel sok karban tartást, azzal is ugyan ilyen állapotban lenne ha sokszor lett volna
Nem finom egyáltalán
80-90mm
nem tűri
160 as csavarja
2-3 év után kotyog
XCM sokkal finomabb és kevésbé kotyog ugyan ilyen használat után
X
-15 fok felett viszonylag szépen mozog.
-A lockout jól teszi a dolgát, aszfalton és mászáskor sokat segít.
Árához képest nem igen van, ettől függetlenül szeretném megemlíteni:
-Komolyabb terephasználat mellett 1 év után kukázni lehet, kotyogni fog az egész.
-A szimeringek nem sok mindent fognak fel ha koszról van szó, a visszaút csillapítást nem ismeri - olyat rúg vissza, mint egy ló.
-Lejtőzni, semmi ilyesmire nem javaslom. A városban cirkálni, kimenni néha a letaposott erdei ösvényre bőven elég. De komolyabb igénybevétel esetén sajnos gyorsan széthullik.. és nem kell komoly dologra gondolni. Elég, ha valaki rosszabb minőségű földes / köves úton meghajtja a cangát, már is máshogy viselkedik a teleszkóp.
-10 fok alatt eléggé kemény, nem sok mindent mozog.
Árához képest megvagyok vele elégedve, a régi teleszkópomtól (ami kb mozogni sem tudott) előrelépés.
Kátyúk csillapítására, enyhe terep, semmi durvulás..
Olcsó, jól néz ki.
Mozgása újan még elmegy, de 2-3 hónap használat után magába dolgozza a vizet, sarat. Első szétszedése 5 hónaposan történt, akkor kb fél dl saras vizet öntöttem ki belőle. A tárcsafék felfogatás nem volt rá kimondottan jó ötlet, ez a villa ezt egyszerűen nem bírja. Most nálam kb 5mm-rel áll beljebb a fékezett oldal. Valamint rugót csak egyik oldalán tartalmaz, a jobb fele egy teljes egészében üres alu cső. Az aszimmetrikus terheléstől a becsúszók kopnak, görbülnek. Emiatt 1 év után már vészesen kotyogós. A szimmeringek gyakorlatilag hatástalanok, ami a becsúszókra kerül, azt később bentről kell kitörölnöd.
Ebben az árban érdemesebb használt villát vásárolni.
Visszafogott, lassú városí túrázás, boltba és vissza.
- egyszerű karbantartás
- ha nem is túl finoman de azért mozog
- lehetne finomabb a mozgása
XCT V4-em van lockout nélkül. Néhány hónap használat után gondos tisztítás, olajozás ellenére darabossá kezdett válni a mozgása. Aránylag egyszerű szétszedni, így szétkaptam és teflonos zsírral megkentem a perselyek környékét belülről. Ezután ismét aránylag rendesen mozog. De láttam már finomabb mozgású teleszkópot. Mondjuk az azért más árkategória. Kezdőknek és városi, túrázós felhasználásra jó választás lehet. A suntour oldalán kis keresgélés után rengeteg összeszerelési rajzot és karbantartási videót lehet találni, ez mindenképp előny ha valaki szereti otthon bütykölni a bringáját. A teflonos zsírral való megkenést és a teflonos olajjal történő rendszeres ápolást meghálálja.
Update 2017.04.23. Immár ötödik éve használom ezt a teleszkópot. Majdnem 15.000 kilométeren van túl. Ebben komoly terep nem volt de kiadós kátyúk, városi padkázások annál inkább. Az első éves szétszedést és zsírzást követően zokszó nélkül tűrt mindent (sarat, esőt nem kapott de port azt bőven). Most kezdett megint akadozóssá válni a mozgása ezért ismét szétkaptam. A szimmeringet és a perselyeket kiszedtem, alaposan megtisztítottam és teflonos zsírral megkentem. Ismét úgy mozog mint újkorában. Kotyogása egyáltalán nincs. Így ennyi idő után teljesen meg vagyok elégedve vele és a 4 répás értékelést módosítom 5-re. Nagyon szuper szerkezet.
- komolyabb terepezésre, versenyzésre NEM, de városi, túrázgatós felhasználásra illetve enyhébb földutas tekergésre jó ár-érték arányú teleszkóp.
Útját simán kimozogja még az én súlyom alatt is (65kg) ~60-80mm.
A lockout nagyon jól teszi a dolgát, aszfalton sokat segít.
Szimering tömítése nagyon jó.
Környezeti hatások nem igazán tudják befolyásolni, sárban is kimozogja az utat.
Festése időtállónak tűnik, elég jól néz ki szerintem.
Árához képest nincsen, talán a súlya..
Én megvagyok vele elégedve, a régi teleszkópomhoz képest (ami kb mozogni sem tudott) hatalmas előrelépés.
Szerintem országúti kátyúk csillapítására sok is, terepre már nyugodtan elvihető. Durvulni is lehet vele, de a nagyobb ugratásoktól én megkímélném.
Gyárilag volt a bringában, 180mm-es tárcsafékkel
(Shimano BR-M355 hidraulikus tárcsafék + Simano SM-RT20 180mm-es tárcsa),
Eddig úgy tűnik, hogy kellően masszív mert nem vettem észre, hogy fékezéskor tekerné a villát.
LockOut-os
Kopást még nem véltem felfedezni rajta (500km után).
Van egy kicsi holtjátéka gyárilag
A rugózás-erőszabájszó tekergetésével sok különbséget nem érzek a finom és a kemény között.
városi használat
földutak
enyhébb terep
Olcsó
Nálam bírja a streetet és freerideot
Könnyű
18cm villanyak
Jó állíthatóság (kemény-puha)
Jó minőségű spirálrugó
Merev
Keményen 2cm-t mozog
Lágyan 7cm-t mozog
Nem tapasztaltam! Talán az lehetne hátrány, hogy nem 32mm-es becsúszói vannak... De nekem ez nem igazán hátrány.
Szerintem megérte, nálam jól szolgál! :)
XC,CC,enyhe FR
- a rugóút nagyrészét kimozogja
- nagyon jól csillapítja az úthibákat, gödröket
- jól néz ki a Suntour XCT-V4 MLO
- előfeszítést hiába állítom, nem érzek változást
Rendszeres karbantartást, tisztítást meghálálja.
Kezdőknek és könnyebb túrákra tökéletes ebben az árkategóriában
olcsó a Suntour XCT-V4 MLO
alap bringába tökéletes
mutatós
könnyü szerelni
nincs rajt tárcsafék szem; megelőzi a problémákat...
nincs csillapitás
tekerntyűk semmire se jók
hanyag összeszerelés....
B.nőm bringájába van az XCT-V4 MLO. Már amikor megvettük a bringát feltünt ,hogy nem az igazi; nyikorgott, ragadt. Szétszedtem és akkor jött a döbbenet: Szárazon volt összerakva illetve ami zsír volt benne aztse mondanám kenőanyagnak, inkább hasonlít valami ragasztóhoz.. Kipucoltam, megzsíroztam, pici olaj aztán érdekes módon sokkal jobban, szebben mozog. Ajánlom mindenkinek ,hogy még frissen törölgesse ki a gyári "zsírt" belőle és kenje át teflonos zsirral és utána áljon neki használni, megfogja hálálni a szerkezet, így már bátran lehet vele közlekedni bármerre, persze csak ésszerü körülmények között aztán minden menet után letörölni a becsúszokat, kis olaj, és máris sokkal többet fog bírni. Hamár nem az igazi kb 10p alatt meglehet csinálni és újra a régi.
A tárcsafék szem hiánya azért elöny mert azok akik azt gondolják ,hogy egy ien villa megbirná azok tévednek.. össze vissza rángatná szerencsétlent és hamar gajravágná.
Még valami: Mivel a párom alatt nemkell félni h koppanni fog, kivettem a gumibakot ami a rugoba van. Így jobban mozog és kimozogja a 100mm-ert.
Kezdőknek
Túrázgatás.
Mint azt említettem nem igényel akkora nagy karbantartást de attól függetlenül egy kicsit erősebb odafigyelést is meghálálja
Városba járkálni, túrázgatni, enyhe/közepes dirt
Hidegben ,melegben jól mozog az XCT-V4 MLO . Utat végig kimozogja. Kevés karbantartást igényel . Sarat jól tűri.
Kicsit néha koppan. Jó lenne rá Lock out. Erősséget nem igen lehet állítani hiába tekerem akármerre.
Kerékpárhoz kaptam.Nekem teljesen megfelel. amíg komolyabb gond nem lesz vele biztos nem cserélem .
Mindennapos könnyebb terepre ,túrázgatásra.
Mindenkinek, aki nem akar sokat költeni első teleszkópra.
Kellemes meglepetés volt ez a Suntour első teleszkóp, bár a pontos tipus XCT-V4-P MLO 26 80MM. Szépen kimozogja a telóutat (100mm-ből kb 80-at,még az én 95 kilóm alatt is)
Extrém dagonyázásban nem volt részem. Városban kitünő az apró lukakat is tompítja. Nálam V fék van. Eddig nem kotyog, és remélem nem is fog egy jó darabig.
Elvileg állítható az előfeszítés,de én nem veszek észre változást akárhogy is tekerem. A netes kutatás alkamával szembesültem a Suntor villák gyakori tisztításában, karbantartásában, de így kell hozza állni és akkor meghálálja.
Ennyi pénzért megéri !!! Kezdőknek ideális ez a Suntour első teleszkóp !!!
Városban, Hobby túrázásra, kezdőknek.
Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.
1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.
A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.
1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.
Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Suntour XCT-V4 MLO vagy RST launch |
11 válasz
utolsó: 2018. nov.
|
Suntour XCT-V4 MLO 80-ról 100-ra |
3 válasz
utolsó: 2018. ápr.
|
Suntour XCT-V4 MLO olaj csillapítás |
6 válasz
utolsó: 2018. márc.
|
Suntour XCT-V4 MLO |
4 válasz
utolsó: 2017. júl.
|
Suntour XCT-V4 MLO kapható átütőtengellyel? |
4 válasz
utolsó: 2013. dec.
|
Hol kaphatok fehér villát rockrider 5.0 vázba, olcsón? |
34 válasz
utolsó: 2013. máj.
|
Suntour XCT V4 MLO villát csavarná az Avid BB7 tárcsafék? |
2 válasz
utolsó: 2013. jan.
|
Suntour XCT-V4 MLO probléma |
8 válasz
utolsó: 2012. máj.
|