Suntour XCM első teleszkóp
- Modellév: 2007 (frissítve: 2007.05.)
- Listaár: 25.000 Ft
Olcsó..
Egész jól kimozogja az útját..
Nem csillapít rendesen.
Valahogy se nem elég puha se nem elég kemény.. Nem egészen úgy mozog mint ahogy kéne neki...
Lehet állítani de nagyon szenvedősen.
Nekem PoPlock-os verzióm van, DE: ha benyomom a poplockot akkor is mozog még kb 2milit, ami pont elég ahoz hogy kopogjon.
Juteszemben.. Kopogás... Időnként akkorát bir koppanni amikor vissza löki magát hogy a szívem fájdul bele...
Én ezt egy Merida Matts Miamin nyúztam másfél évig, városban, enyhe terepen.
Tárcsaféket nem merek rárakni, maradjunk annyiban, inkább veszek egy erős Tora-t.
Ha nem bicóhoz kapod akkor inkább ne vedd meg ha egy picit is komolyabbra vágysz.
Kezdőknek, Vfékhez jó.
/// használt, lock out nélküli, 100mm es, min 2 éves cuccról lesz szó, egybe írtam ahogy eszembe jutott és később osztottam részekre hogy betartsam a tagolást... ///
3. rész: egy merev villánál azért kicsit kellemesebb vele az út, de amúgy semmi... (van rajta v meg tárcsa konzol már ha ez tud előny lenni más nem jut eszembe :-S ) esetleg tűrhető a design, meg talán nem fog egyhamar széttörni a h*lyegyerek alatt a beépített anyagmennyiség miatt, csak nem értem ez így hol xc villa ""
2. rész: Úgy kaptam meg a telót hogy alig mozgott valamit, meg a bal oldalból jött valami szutyi kifele. Szétszedtem. Alján van két hanyományos anya, kicsavarod utána egyből szétesik. Az alsó rész az egy ilyen egybe öntött aluminium csoda, belül van valami műanyag szerű dolog amin csúszik a beszúszó szár, a becsúszószárnak a vége el van préselve abba van a rugó, szétszedhetetlen, ebből kilóg egy igénytelen öntött vas rúd csak úgy össze vissza ferdén áll, ez nyomja össze a rugót, a végére menet van vágva amire az alján az anya van hajtva, az felett meg egy öntés hibás gagyi műanyag valami ami középen tartja ezt rudat, ez felett meg egy ilyen régi fajta (egy helyen megy csak rá a villás kulcs, amúgy ezis ilyen öntés hibás...) ellen anya van ami csak úgy oda van tekerve mert a menetnek nincs vége, meghúznám aztán elnyesné a menetet. ENNYI, ennyi az egész, csak néztem hogy ezt komolyan gondolták-e...
Az alsó rész halál könnyű viszont a felső rész az iszonyúan nehéz, a tömítései nem érnek semmit, ilyen sima gumi köpeny a felső, alatta meg van egy kisebb kis dölés szögű befelé mozgási lehúzónak látszó izé valami műanyag szerű gumiból semmit nem ér kb és iszonyat igénytelen... Na most amikor az enyimét szétszedtem, ez egy németből behozott használt bringába volt, büdös víz állt az aljában, a bal oldali becsúszó meg azért volt dzsuvás mert ahol legkiljebb lévő pontjánál megkapta a terhelést ott lekopott ez a króm színű felületkezelés a becsúszóról és felrohadt az anyag. Na én ezt felpolíroztam lelakkoztam, a teló belselyét meg kimostam WD40 el, kitörölgettem, aztán beöntöztem motorolajjal utána meg végigkentem mol os csapágy zsírral aztán úgy raktam össze.
Na most a két becsúszóba lévő rugó feszességét lehet állítani felül kis csavarókkal, csavarod egy évig és kb 10% al lesz keményebb ha fullra betekered mint ha full kint lenne.... lock out sincs, így szívtam vele a sok mászásnál...
Járni jár a teló (főleg ameddig ki nem jön a belekent zsír), de borzalmas, én a gázló 130 on voltam vele 8 óra pár perc alatt csináltuk végig, folyamatosan pattog a teló kezelhetetlen a bringa eleje, nyomnom kell lefele hogy ne pattogjon el az útról, rámegyek valami huplira beül aztán visszadobja az elejét, nagy tempónál ha ritmusosan kap el felütéseket akkor már kezd életveszélyessé válni... amúgy meg füvön széjjel rázza a kezedet semmit nem tompít. Meg be lehet ingatni, kap egy pár huplit abba az ütembe ahogy tekersz és elkezd fel le járni nagyon jó... mint egy rossz lengéscsillapítású autó... Nem tudom hogy dolgozza ki nektek az utat de nekem egy darabig bemegy (7cm) aztán utána már csak ilyen atom leérkezésekkor megy tovább... húztam rá egy gyors bilincset hogy lássam mi történik...
Komolyan már arra gondoltam hogy jobb lett volna egy merev villa ehelyett... az legalább nem lett volna ilyen irtó nehéz...
Egyébként ennek még van egy olyan hibája is hogy ki lehet kopva már az a műanyag amibe a becsúszó csúszik mert iszonyatosan kotyog, másik hogy a rugónak meg annak ami összenyomja valami borzalmas hangja van, ahogy felüti egy gödör vagy fűcsomó stb csörög zörög az egész iszonyatos, de ha betekerem a rugó feszesség állítót akkor is csinálja ""
1 rész: Használtan vettem egy montit, mert amúgy országútizom, csak ismerőseim biztatására, meg a természet csábítása miatt gondoltam hogy teszek egy próbát ebben a műfajban is.
Tesztet úgy írom hogy előtte csak egy telóm volt, az is sun tour, egy lock outos trekking villa, azzal én még el vagyok, nem volt vele különösebb bajom hogy cserélni kéne jobbra. Úgyhogy ha egyszer lesz egy normális telóm akkor majd kap ez a teszt egy szerkesztés gombot akkor talán reálisabban tudok majd írni.
Na de szerintem nem kell nagy tapasztalattal rendelkeznie az embernek hogy azt mondja erre hogy ez egy borzalom.
Ritkán adok ilyen kevés répát, de ez szerintem többet nem érdemel többszöri átgondolásra se...
Ha kérdés, vélemény, stb megfogalmazódik benned az olvasottak után, nyugodtan használd az "üzenet" gombot, el fogom olvasni...
4. rész: Senkinek semmire főleg, írhatnák még hülyeségeken hogy papírnehezéknek stb... (enyém már arra se jó mert annyi olajat meg zsírt raktam bele hogy mozogjon hogy telefolyatná a papírt) de igazából nincs kedvem ahhoz se mert kicsit felhúzta az agyam... Gyűjtögetsz hozzá és veszel egy normálisabb rock shox dart ot vagy tora-t, ha megtehetem majd én is egy tora 318 ba fektetek be ezt meg kivágom a kukába...
aki nem 10 méteres ugrásokra akarja használni akkor nyugodtan megveheted:D
én nem kímelém és nagyon jól bírja
Nagyon jól mozog,kimozogja a maxot.jól éz ki
szval nagyon jó az egész és birja a strapát!
Ilyen árba nagyon jol teljesit:)
teccik a kidolgozása de ótvar rajta a porvédõ így levágtam és jobban mozog lol.
könnyen tudtam kimerevíteni. de úgy is kell hagyni nem kell piszkálni:)
porosodik.én keményen dirtelek vele és nem kotyog nincs holtjátéka csak hipp hopp kiszárad és valami gusztustalan hangja van.
szétszedni nem tuidtam mert nincs hozzá leírás csak egy kép van hozzá aminek a feliratozása ukrán vagy ilyesmi.ha valakinek ilyenje van vegyen jobbat de ne rst-t mert azt odaveri.
Sziasztok,
nekem is ilyen van!
A hétvégén voltam Balaton körüli úton.
Ha nincs kimerevítve(lockolva) teljesen elégedett vagyok vele,.
Ha kimerevítem akkor van kotyogása, minden kis gödörben üt, és "csattan"!Menet közben nem lehet lock-unlockolni, aminek nagyon nem örülök!
Normális ez?
Vigyem vissza vagy lehet állítani rajta?
Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.
1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.
A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.
1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.
Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Suntour XCM olajossá alakítása? |
11 válasz
utolsó: 2017. okt.
|
Suntour XCM cseréje jobb teleszkópra |
19 válasz
utolsó: 2015. dec.
|
Suntour XCM szétszedése, szimering cseréje, karbantartása |
3 válasz
utolsó: 2014. dec.
|
Suntour XCM kotyog. javítható? |
3 válasz
utolsó: 2014. dec.
|
Suntour XCM szétszedés? |
1 válasz
utolsó: 2014. feb.
|
Suntour XCM, és az összes többi rugós miért áll be hidegben? |
7 válasz
utolsó: 2014. dec.
|
Milyen időközönként kell kitisztítani a Suntour XCM-et? |
6 válasz
utolsó: 2013. máj.
|
Melyik az erősebb: suntour xcm vagy rst launch? |
17 válasz
utolsó: 2013. okt.
|
Suntour XCM szimering csere, milyen való bele? |
8 válasz
utolsó: 2012. okt.
|