Suntour XCP-95 első teleszkóp

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2003
  • Listaár: 20.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




P@ly avatar
P@ly
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 6 hónapig, varacskosdisznóként használtam
Előny
Olcsó. Annak ellenére, hogy XC-s villa még nem törtem el, pedig nyúzom szegénykét. Nagyon puhán mozog, ha be van tekerve akkor is, tehát nem értem minek a tetején az előfeszítés ha szinte semmit sem ér. Nem túl nehéz (vagyis könnyű). Annak ellenére, hogy puhán mozog leütni nem könnyű (de azért nem lehetetlen).
Hátrány
Egy idő után hülye kopogó hangot ad ki, olyan mintha felütnéd (jól olvastad). A tárcsa rendesen csavarja a lábát. Előfeszítő egy sz*r. Szerszámot nem adnak az előfeszítőjéhez. Amúgy már nem gyártják helyette van az XCP 75 (28,6mm a becsúszója az XCP 95-é 30 mm)
Tapasztalat
Gyűjtsél egy kicsit többet és vegyél egy Marzót, mert ha kezdő dirt-ös vagy, minek 200 ezres Fox villát venni? Ja, majd ha törik írok másik tesztet :)
Erre ajánlom
Mondom még nem törtem el, de inkább lazulósabb dolgok, street lightosabb dirt.
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCP-95 termékkel kapcsolatban: