Suntour XCR első teleszkóp

36 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
  • Modellév: 2001
  • Listaár: 43.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




Bence321 avatar
54 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Nagyon szépen mozog az XCR, igazán hidegben még nem próbáltam, szóval erről nincs tapasztalatom
- Szerencsére még nem koppant le
- A lockoutja kiválóan működik
- Szépen csillapítja a visszautat
- A fekete becsúszók szépek, de sajnos kopnak(nem vészes)
- V-fék tüske is van rajta

Hátrány

- 180-as tárcsa határeset, de jól tűri
- Csöppet hajlamos kotyogni
- Az állítócsavarja működik, de a hatást csak kicsit érezni, lehetne ez jobban skálázott

Tapasztalat

Eddig elégedett vagyok vele, jól teljesít az XCR mind városban, mind erdőben. Ár/érték aránya szerintem bőven jó, valamint ebben a kategóriában súlyban sem rossz. A becsószókat érdemes lekenni teflonsprével, meghálálja. 

Erre ajánlom

XC, város, túrák

Ennyiért vettem
17000 Ft
Csatolt képek
Suntour XCR első teleszkóp
A régi XCT és az XCR
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-3 (3 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour XCR karbantartás.
24 válasz
utolsó: 2014. ápr.
Prodigy 981 és SR Suntour XCR 011 series kompatibilisek?
4 válasz
utolsó: 2013. ápr.
RST Launch vagy SR Suntour XCR a jobb és nehezebb?
7 válasz
utolsó: 2012. máj.
1-3 (3 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCR termékkel kapcsolatban: