Suntour XCR első teleszkóp

36 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
  • Modellév: 2001
  • Listaár: 43.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




Balakka001 avatar
16 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó

Árához képest szép teljesítményt nyújt

Jó rugózás (puha mozgás, érzékeny, hidegben nem ragad be)

Rugóelőfeszítés ÉRZŐDIK

Egyszerű karbantartás

Hátrány

Kopik a becsúszón lévő fekete felület

Tárcsafék-bovden vezető hiánya

A katalógusadat 100 mm-ből kb. 85 mm-t kozdítottam eddig ki maximum

Visszaút-csillapítása nincs (nem koppan ki, de szinte ellenállás nélkül rúg vissza)

Tapasztalat

Első igazi teleszkópom, nagy rutinom nincs benne, de az én igényeimnek megfelel (város, országút, enyhe és mérsékelt terep)

BB7 180-as tárcsával eddig nem csavarja. 2,1-es ballonos gumim van, ami rohadtul gyűjti a sarat, de ennek ellenére is elfér a gumi ha saras erdős talajon megyek.

Sajnos nekem nagyon hiányzik az a bizonyos tárcsafékhez való bovdenvezető.

Erre ajánlom

Első teleszkópnak

Lightos XC-re

Országútra is alkalmas főleg a lockolható verzió (nekem nem olyan van de nem probléma)

Könnyű embereknek (60 kg körüli vagyok)

Ennyiért vettem
14000
Mért tömeg
2000 g
Csatolt képek
Suntour XCR  2014 első teleszkóp
XCR
Suntour XCR  2014 első teleszkóp
Becsúszó
Suntour XCR  2014 első teleszkóp
Előlről
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-3 (3 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour XCR karbantartás.
24 válasz
utolsó: 2014. ápr.
Prodigy 981 és SR Suntour XCR 011 series kompatibilisek?
4 válasz
utolsó: 2013. ápr.
RST Launch vagy SR Suntour XCR a jobb és nehezebb?
7 válasz
utolsó: 2012. máj.
1-3 (3 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCR termékkel kapcsolatban: