Suntour XCT-V2 első teleszkóp

41 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév: 2008 (frissítve: 2010.12.)
  • Listaár: 16.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




Jászai Máté avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Jó az ár/érték aránya, van tárcsafék felfogatás rajta, egész pontosan lehet állítani.

Hátrány

Beázik az XCT-V2 szimeringje, ezért télen nem mindig ugrik vissza az alap helyzetbe és befelé is nyögve-nyelősen megy. Nem mindig mozogja ki a rugóutat, nem túl finom a mozgása. Tárcsafék elég rendesen csavarja. A becsúszok 1-1,5 év után elkezd kopni. A gyári feszítő nagyon hamar elkopik és nem lehet állítani a csillapítás erősségét, hanem mindig a legpuhább állapotra visszaugrik. Csak egy rugó van benne.

Tapasztalat

Összeségében ennyi pénzért egész jó teló, bár csak ésszel és sok karbantartással szabad használni.

Erre ajánlom

Túrázgatni, XC-re, esetleg egy kezdő street montiba is tökéletes.

Ennyiért vettem
Bringában volt
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Hol kapható persely vétel a Suntour XCT-V2 villához?
2 válasz
utolsó: 2013. máj.
Suntour XCT-V2 karbantartási tanácsok
3 válasz
utolsó: 2016. jan.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCT-V2 termékkel kapcsolatban: