RST Capa T1-80 első teleszkóp

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.04.)
  • Listaár: 16.700 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

pappsszi2 avatar
17 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nem drága,jól végzi a dolgát,előfeszithető,lock olható

Hátrány

Hát hobby kategória nagy igénybe vételnél felüthet,nem a legfinomabb járású.Szimering érzékeny.

Tapasztalat

Egy szezont mentem vele,kirándulásokra tökéletesen alkalmas a Capa T1-80,normál városi használatnál tükörsimává varázsolja az utat.A 80 mm-es rugóutat előfeszités függően kirugózza.

Nem azt mondom,hogy ereszt,de lehetne kicsivel kevesebb a kidolgozott kenőanyag mennyisége.Ezt ajálnlatos minden használat után letörölni,mert a beleragadt por-homok szépen kirághatja a szimeringet,+jobbban is néz ki tisztán,illetve növelhetjük igy az élettartamát.

Erre ajánlom

Hobby,rövid túrák,városi használat.

Ennyiért vettem
Sirmiumon van
Csatolt képek
RST Capa T1-80  2011 első teleszkóp
RST Capa T1-80  2011 első teleszkóp
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Teasuti avatar
22 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 85%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Ütéseket kisimítja ez a RST első teleszkóp, ilyenkor jól teszi a dolgát, kíméli a kezeket, ahogy kell.

Pl: alacsonyított padkára 20-30 km/h-val felhajtva alig érezni vmit.

updatekotyogásnak még 2 év után sincs semmi jele! Szimmeringek még működnek, becsúszó még jó állapotban van: néhány karcolás csak, kopás nincs.

Hátrány
  • Mégis csak van egy kb 6-8-10 mm SAG (lemértem kábel kötegelővel), csak azért hitette el velem, h nincs, mert összenyomva sem mozogja ki az apró úthibákat.
  • Csillapítás hiányában visszaútkor hajlamos kopogni egy rázós úton, ezt azért nem érezni szerencsére.
  • Hajlékony.
  • update: a mínuszokban felkeményedik, ha áthűl a Capa T1-80. Nehezen indul meg a hidegben, jókora ellenállása lesz. Fura, mert a hűvösben (kb 0-10°C között) meg maximálisan finom, jobb, mint nyáron. Szerviznél ez is kiderül majd, h mi van benne... 
Tapasztalat

Előzőleg szerkesztve 2011. nov. 22. Frissítések dőlt betűvel. Mióta elkezdett érdekelni sport szerűen az MTB-zés, azóta van némi fogalmam egy jó villáról és ez nem az. :) Három répából egyet leveszek, mivel azért jobbnak tartom az ipari hulladék Zoom-oknál és társainál, de köszönőviszonyban sincs még a valódi belépő kategóriával se. Egy tíz éves Rock Shox Judy többet ér használt áron, mint ez ugyanannyiért (lista áron) újonnan.

Egy neuzer tornadon cseréltem a gyári zoom villát, ehhez a bicajhoz jó választás volt.

(Tekintve, h a Zoom az iprai hulladék kategóriát képviseli.)

Én eddig kb 70mm-es mozgásra tudtam rábírni a 70 kilómmal. Legkisebb előfeszítéssel használom, az én súlyom alatt még így se mozog fölöslegesen (???), ideális keménységű, ha a kényelem a fontos (???) 8. V fékkel használom, sarat nem lát nálam a Capa T1-80.
A keménységével nincs probléma, bár így lassan két évesen már nehezen indul meg és akadozik a mozgása. Szerviz alkalmával az elasztomert kidobom belőle, vagy legalább félbevágom. Hetven pár kilóhoz túl merev a mozgása, lassan indul meg és az apró úthibákkal egyáltalán nem tud mit kezdeni. Amúgy azóta rájöttem, h beül egy hangyányit a súlyom alatt, csak azért hittem, h nem, mivel összenyomva sincs finom mozgása. Sőt, semmilyen mozgása sincs. Csak a nagy huplikra reagál. 

Előfeszítés jól adagolható, bár nagyobb tartományt is el tudnék képzelni. 

Szimmeringek teszik a dolgukat, bár elsőre megijedtem, mikor kihordták a zsírt a becsúszón. De mivel ez a jelenség egy-két hét után elmúlt, így gondolom csak a fölösleg jött ki belőle. Vagy csak porlehúzó van rajta, de a kenőanyagot semmi nem tartja bent? Szerviznél kiderül...

update: zavaró, h erősen hajlik az RST Capa T1-80 szára. Nem tudom, h ez konstrukciós hiba-e, vagy az ilyen "pici" villák mind ilyenek-e (igen, mindegyik "csirkelábú" villa ilyen), de nem érzem túl biztonságosnak, h a végénél - a kerékagynál - már ilyen 1 cm-es mozgásokat látni előre-hátra terepen. Részt vettem vele teljesítménytúrán, 30 km/h környékén már félve mentem vele, inkább csak 20-nál maradtam terepen (hozzá kell tenni, h bicaj egésze már félt alattam). Folyamatosan galamb táncolt a szára, félelmetes. :) Mondjuk azért törés ilyen terhelésen még ki van zárva (legyünk realisták, ezek az anyagok nem fognak eltörni önmagában egy rázós tereptől), de merevnek egyáltalán nem merev az RST Capa T1-80. Előbb utóbb a perselyezés meg fogja adni magát, ez nyílvánvaló. De remélem inkább utóbb. :) 

update (korábbi szerkesztés 2013. jan. 7):
Ez a második tele a villának, lényegében már több mint két éve szolgál karbantartás nélkül.
Egy-két hete megjelentek az első rozsdafoltok így téli üzem során. Mire észrevettem, már szép pöttyös lett a becsúszószár. Más helyen nem látok rozsdát, alu váll nyilván nem reagál ezekre a hatásokra, a villaszárakat meg jótékonyan óvja a festés (a vastag retek alatt - azt hiszem ez a villa fekete volt még korábban. :D ) Cif súrolókrém gyönyörűen lehozta, de maradtak - csak közel látható - apró fekete gödröcskék. Gondoltam ennek fele se tréfa, kapott egy kis szilikon sprét a becsúszó (tavaszra betervezve a szervíz, már készenlétben van a lágy szilikonzsír). Ezután jött a meglepetés: ez a villa mozog! :D Mostantól egy-két hetente lekezelem majd szilikon sprével, úgy tűnik jót tesz neki. Per pillanat élvezem még a lágy megindulását, amíg hozzá nem szokom.
Szervíz után újabb frissítés lesz...

Erre ajánlom

Városi közlekedés (télen-nyáron), hétvégi laza túra. Akcióval fogtam ki, ennyiért valószínűleg nem kapni jobbat. Eredeti árért azonban már biztos van választék. Főleg a használt piacon! :P 17k-ért apróról már lehet kapni igazi villát is.

Ennyiért vettem
9000
Csatolt képek
RST Capa T1-80 első teleszkóp
RST Capa T1-80 első teleszkóp
13 olvasó 85%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Nemfoglalt avatar
72 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Elég finoman mozog a RST Capa T1-80, bár szerintem kis súlyú emberek alatt nem nagyon indul meg.

Hidegben sem rossz, bár mínuszban nem próbáltam.

Hátrány

Kis döccenőktől nem nagyon mozdul be, nagy bukkanóknál pedig nem csillapít rendesen.

Nem túl merev, nehéz terepre, zúzásra abszolút nem való.

Erre ajánlom

Város, túrázás, enyhe terep.

Ennyiért vettem
Gyári tartozék volt
Csatolt képek
RST Capa T1-80  2011 első teleszkóp
RST Capa T1-80  2011 első teleszkóp
Szerinted hasznos?

goofy avatar
4 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Árához képest jó rúgózási telesítmény plusz jól is néz ki a fehér és elég merev a villa!

Hátrány

Nagyobb bukkanóknál le lehet koppintani ezen kívűl más hibáját nem nagyon találtam eddig legalább is

Tapasztalat

Ennyi pénzért nemrossz az RST Capa T1-80!

Erre ajánlom

Városban cirkálás

Ennyiért vettem
15000
Csatolt képek
RST Capa T1-80 első teleszkóp
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
 
rugóút:

80 mm


 
rugózás:

acélrugó/MCU Elastomer


 
csillapítás:

nincs


 
becsúszószár átmérő (mm):

25


 
váll:

alu


 
villanyak átmérő (coll):

1 1/8


 
fék kompatibilitás:
  • tárcsafék

  • v-fék


 
tengely:

normál (9mm)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

van


 
visszaút csillapítás:

nincs


 
rugóút hossz:

nincs


 
lock-out:

van


 
színválaszték:
  • fekete

  • fehér


tömeg:

1900


 
ajánlott felhasználás:
  • cross country

  • túra


RST logó

RST márka bemutatás

Az RST teleszkópokat gyártó Dah Ken Industrial vállalatot 1972-ben alapították, eredendően autó- és motoralkatrész gyártás céljával. A cég 1990-ben, addigi tapasztalatait felhasználva a kerékpár teleszkópok és rugóstagok gyártására specializálódik.

Az RST (Rapid Suspension Technology), mint márkanév 1991-től létezik. A cég 1996 óta van jelen Európában, ekkor nyílt holland székhelyük. Az RST főleg a belépő szintű, méltányos árú teleszkópok gyártását célozta meg, mellyel gyorsan betört a világpiacra. A lengéscsillapítás már nem csak a csillagászati árú kerékpárok tulajdonsága volt, hanem mindenki számára elérhetővé vált.

A kerékpár teleszkópokon kívül krosszmotorok és egyéb járművek számára tervezett tárcsafékek, lengéscsillapítás, és egyéb alkatrészek gyártásával is foglalkozik az RST, valamint más piacokra is kitekintve nagy teljesítményű barbeque grill sütőket is gyárt. A cég több gyárral rendelkezik, Tajvanon és Kínában folyik a termelés, utóbbi országbeli gyárukban az alsó kategóriás Omni almárka teleszkópjait gyártják.

A cég olyan bringásokat támogat, mint a fiatal Radek Li¹ka, aki park és dirt körülmények között, nem kis ugrásokkal nyúzza az RST Space teleszkópját, a Storm modell pedig 2. helyet ért el Enduro kategóriában a német Bike Magazin tesztjén.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű RST Capa T1-80 termékkel kapcsolatban: