Suntour XCT-V2 első teleszkóp

41 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév: 2008 (frissítve: 2010.12.)
  • Listaár: 16.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




bfmarki avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-újként finom mozgás, telóutat majdnem teljesen kimozogta
-nem koppan (80kg vagyok)
-nekem elég volt a sárnak a hely
-egyszerű szerkezet, könnyen szerelhető
-olcsó

Hátrány

-rugóállítás inkább csak dísz
-porvédő gumiharang-benne valami szimmering nem túl komoly
-igényli az odafigyelést
-festése elég hamu, villa alján felhólyagzódásokat találtam, a villahídon pedig le is jött pár helyen teljesen

Tapasztalat

Újként használatba véve nagyon tetszett ez a teló, az azelőtti Praktikeres bringáméhoz képest sokkal kultúráltabban mozgott. Sajnos a használat-odafigyelés aránya korántsem volt optimális. Életútja végére olyan szinten szétkopott, hogy átlagos fékezős+huplis terepen a műanyag hüvely kijött a becsúszóval együtt. 
Első szétszedést megelőzően 4-5000km-en keresztül használtam, főleg terepen, télen is, hóban, sárban. A becsúszóra tapadt hókását/jeget/sarat néha rajtahagytam, karbantartást nem nagyon kapott, illetve amit kapott karbantartás gyanánt, azzal valószínűleg inkább csak ártottam neki. Néha kis műszerolajat/WD40-et belocsoltam a gumiharmonika alá, ezzel valószínűleg azt sikerült elérnem hogy a zsírt belül leoldotta a villában. Ennek és a takarítás hiányának, valamint a kíméletlen használatnak meg is lett az eredménye: a villa felületén apró  kráterek kezdtek megjelenni. Ezt tetéztem azzal, hogy finoman (400-1000-2000-es papírral) megcsiszolgattam, hogy síkba hozzam, ezzel eltávolítva a felületkezelést kapott felületet, így azon helyen később már kiterjedt rozsdafolt jelent meg. Így a beszúszó szétkoptatta a műanyag hüvelyeket is a villaszárakban, a brutális kotyogás mellett az egyik oldali hüvely rendszeresen kijött a szárból. Valószínüleg az irtózatos kotyogás hatására maródott le kicsit mindkét  becsúszó vége (képen látható). 

Összeségében jó kis kezdő teló ez szerintem, csak tudni kell aszerint használni, és legfőképpen karbantartani; becsúszót tisztán tartani, néha szétszedni,kitakarítani, újrakenni...

Erre ajánlom

Városba, enyhe XC-re, odafigyelve a karbantartására.

Ennyiért vettem
bringában volt
Csatolt képek
Suntour XCT-V2 első teleszkóp
kráterek a becsúszón
Suntour XCT-V2 első teleszkóp
festéklepattogzás a villahídon(?)
Suntour XCT-V2 első teleszkóp
becsúszók végén lemaródás
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Hol kapható persely vétel a Suntour XCT-V2 villához?
2 válasz
utolsó: 2013. máj.
Suntour XCT-V2 karbantartási tanácsok
3 válasz
utolsó: 2016. jan.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCT-V2 termékkel kapcsolatban: