Több,mint két éve teszi a dolgát,nincs vele semmi gondom,bajom.
A felületkezelése is szép és tartós
A rugója sem nagyon akar gyengülni
nem találtam kifogásolnivalót rajta
Hozza a 105 szettől várható tartósságot és megbízhatóságot
országutira :)
Több,mint két éve teszi a dolgát,nincs vele semmi gondom,bajom.
A felületkezelése is szép és tartós
A rugója sem nagyon akar gyengülni
nem találtam kifogásolnivalót rajta
Hozza a 105 szettől várható tartósságot és megbízhatóságot
országutira :)
-Pontosan vált
-Könnyű
-Terhelés alatt is jól vált a 105
-Terelőlemez jó minőségű
-Tartós, 6-7 év alatt nem ment tönkre
-Beállítása kicsit sok időt igényel, mást nem találtam.
Jó váltó, ha tudtok vegyetek ilyet
Pontosan jól vált, még terhelés alatt is ez a Shimano első váltó.
Nem mai darab, legalább 3-4 éves, de semmi pontatlanságot nem tapasztaltam és nem kellett utánállítani.
Néha egy kicsit lassúnak gondolom a váltást, de persze egy országúti váltónak nem is kell túlságosan sietnie.
Egy picit el kell szöszölni a Shimano 105 beállításával, de persze nem vagyok túl rutinos sem benne, lehet csak nekem tartott kicsivel több időbe, mint gondoltam volna.
- váltás mindkét irányban jó
- kotyogásnak még mindíg semmi jele (1988-as váltó)
- elég jól néz ki, ha nem számítjuk, hogy kissé viseltes
- a láncterelőn megjelent pár apróbb vakrozsda ahol a lánc hozzáért de ennyi baja legyen
Ez még egy régi FD-1050 105 váltó 1988-ból.
Ahogy az előttem véleményező is említette alsócsöves váltókarral néha bűvészkedni kell, hogy ne érjen a lánc a láncterelőbe de kis megszokás után reflex szerűen megy.
Egyszer sikerült valahogy a láncot az első két lánckerék közé beváltani vele. Fogalmam sincs, hogy hogyan sikerült. Valószínűleg a majd 25 év korkülönbség a váltó és a hajtómű között lehet a felelős. De ezen kívül abszolút semmi probléma nincs a váltóval.
Kis apróság: ez a 105-ös váltó mérleg szerint pontosan 105 gramm :) (nah jó pár tized gramm eltérés van)
Bringával együtt lett enyém ez a váltó ezért ár/teljesítmény arányra is 5 répát kap.
Régi országútira nagyszerű választás
Sok előnye van.. Pl. könnyű, könnyen beállíthtó a Shimano 105, családtagok nélkül (országútin nincs letámasztó, így legokosabb, ha az első váltóval támasztjuk ki a bicót, ha KBMPI nincs otthon) még sokáig utánállítgatás nélkül is megfelelően működik.
Nem érzékeny az időjárásra, jól teszi a dolgát minden körülmény közt, nagyon finoman állítható az első váltókarral (campagnolo Mirage), így szinte soha nem ér bele a láncba, még emelkedőn fölfelé 53-12-es poénkodásnál sem (röhöghettek, ritkán, de megteszem, igyaksem kerülni, de azért megesik)
Shimano ultegra (aljas hatszáz trikolór) hajtókarral-tányérokkal, KMC "ócsójános" (1700 ft) lánccal használom, és Campagnolo Mirage fékváltókarokkal.
Nekem tökéletesen teszi a dolgát, a váltókarral való szöszölés után ugrik egyik tányérról a másikra a lánc, ahogy mozog a váltó terelőlapja.. Szóval működni jól működik, igaz, elég sokat kell bemozgatni zt a váltókart, hogy a kicsiről a nagytányérra dobja a láncot...
Egy pár hónap (november-december-január-február) használata után (igaz, jórészt esős, havas-esős, hólatyakos körülmények közt) azt kell, hogy mondjam, hogy jó váltó, párhetente utánállítasz, és minden klappfol.
Talán az új modellek már nem szeretik annyira a mocskos igénybevételt, mint a régiek (FD-1050).
Mint "minden százötösből", ennél is az 1050-es (85 és 88 közt gyártott darabok) tudom összevetni a "legendás arany nyilacskás" Golden Arrow átdobóval. Nos, előbbit hsználtam alsócsöves váltókarokkal, majd fékváltókarral, utóbbival álomszerűen lehet belőni, hogy most hol merre hány mter legyen, és soha nem ér bele a láncba a váltó, előbbivel néha bűvészkedni kellett, amit imádtam egy főútvonalon felüljárónak föl ukrán kamionos konvojjal mellettem.
A golden arrow széria még teljesen frikciós volt, ennek ellenére amit ki lehetett azon technológiából hozni, azt tudta. Mellesleg, iparművészet.
Nagyon jól működik a 105 a campy mirage váltókarokkal, gyorsan és kényelmesen lehet változtatni az áttéten.
Nekem szaladgálós-edzős bringámon van, de nem mai darab---> a mostaniak bárhol megállják a helyüket, a régebbiek meg igénytelenségük s elnyűhetetlenségük folytán főleg agresszívabb körülményekre (eső, rossz idő, hosszú edzések ) jövősek befele...
átalam használt modellévek: 1988 és 1983..
Én már egy éve használom ezt a váltót. Tökéletesen vált a gyári lánccal. Terhelés alatt ugyanúgy vált mint terhelés nélkül. Sárban is kiválóan működik. Az enyém egyáltalán nem kotyog. Jó minőségű a terelőlemez, nincs meghajolva és nem rozsdásodik. Könnyű beállítani és nem igényel túl nagy karbantartást.
Sosem volt vele gondom.
Nagyon jól működik. :)
Országúti és verseny bicóra.
Három lánctányéros 105-ös hajtókarhoz volt szerelve (Shimano 105 Triple). A váltásteljesítménnyel nem volt gondom, bár a legalsó fogaskereket elvből ki sem próbáltam. Szépen és finoman működik együtt a 105-ös szett többi tagjával (kölcsönkapott bringa volt, full 105-ös szettel). Megbízható szerkezet, kiforrott technológia, merem ajánlani.
Nem nagyon akad neki.
Országútisoknak, triatlonosoknak, inkább edzőbringába.
Precízen ,pontosan, gyorsan vált. Én komplett szettben használom egy Genesis Corsa 5500 országúti bringán. Eddig 4200 km-t mentem igazi gond nélkül, csak állítani kellett rajta.
Nincs.
Hobby felhasználásra, vagy amatőr versenyzéshez.
alulhúzós
16 fog
43,5
Alumínium
Acél
"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."
A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.
A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.
A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.
A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.