Sram Apex első váltó

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 10.195 Ft - 12.995 Ft

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

balmesz001 avatar
83 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Pontos, nagyon gyors mozgás

-Víz, sár nem probléma neki

-Könnyen állítható

-Nem rozsdásodik

-Terhelés alatt picit reszeli a láncot mint mindegyik, de a működése ekkor is pontos

-Erős rugó

-Könnyű

-10-es rendszeren használható a teljes tartomány súrlódás nélkül

Hátrány

-Picit lapos dizájn, de legalább nem ronda :)

Tapasztalat

Nagyon jó első váltó, bár igazán rosszal még nem találkoztam eddig.

Erre ajánlom

Mindenre

Csatolt képek
Sram Apex  2014 első váltó
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
rögzítés:
  • Bilincs
  • Konzol

 
kompatibilitás:
  • 53/39
  • 50/36
  • 50/34

 
hátsó fokozatok:

10


 
bilincsméret (mm):
  • 31,8
  • 34,9

 
váltótest:

Alumínium


 
láncvezető:

Acél


 
színválaszték:
  • fekete
  • ezüst

tömeg:

89 g (konzolos)


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram Apex termékkel kapcsolatban: