Shimano Deore XT 2012 első váltó

54 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.06.)
  • Listaár: 14.500 Ft - 15.000 Ft

Shimano Deore XT első váltók
3.000 Ft
új árához képest: -72%

Új Shimano Deore XT első váltó eladó
6.000 Ft
új árához képest: -44%

Használt Shimano Deore XT (FD-M770) első váltó eladó
5.000 Ft
új árához képest: -54%

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK



46-54 (54 vélemény)
Rendezés

devil08 avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Hibatlan. Pontos, gyors valtas. Sarban is birja. LX hajtokarral kituno. Sztem barmit kibir. Ez mar telleg vmi ami nagyon ossze van rakva.
Hátrány
none
Erre ajánlom
akarmire
Ennyiért vettem
6000
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Atsuko avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Terhelés allat is jól vált, sárban is vált, Lx láncal és nemkompatibilis shimano hajtókarral is teljesen jólvált!

Hátrány
picit erõsebb a rugó benne mint kéne sztem.
Tapasztalat
 nagyon szép!
Erre ajánlom
DH XC
Ennyiért vettem
5000 Ft
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

doug96 avatar
doug96
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
Halk,pontos,szép...kell ennél több? :)
Hátrány
Nem nagyon van.
Tapasztalat
Simán viszi a pálmát a többi alatta lévő váltóktól...csak az xtr előzi meg :)
Erre ajánlom
XC,maraton,hobby
Ennyiért vettem
9000
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Putyi avatar
Putyi
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
nagyon pontosan, halkan, szépen vált és még robosztus is
Hátrány
eddig még nem tapasztaltam (fél éve van meg)
Tapasztalat
Kezdetben Deore-om volt, ami lecseréltem LX-re. Itt ismár nagy volt a különbség a váltás minősége közt. Aztán 1 év után (miután az LX terelőlapja vmi miatt megadta magát)le kellett cserélnem. XT-t választottam, amit azóta sem bánok, mert szép, pontos, halk, robosztus (nem top swinges verzióm van) és 100x jobban vált, mint az LX! Mindenkinek, akinek van rá pénze ajánlom!
Erre ajánlom
jóformán mindenre (talán DH nem)
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

doormano avatar
doormano
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
erős,erős rugója van könnyű(relatíve) aránylag olcsó,no nem ropi áron
Hátrány
nekem a nem top swinges van és az alul-felülhúzós és és hogy alul húzós lehessen ot vanewgy karocska, tök fölöslegesen és nem akarokalulhúznide +6-8 gr :S úgyhogy flex:D
Tapasztalat
eddig egy lx top swingesem volt, eltömődött gyengevolt aztán vettem ezt és kitünően bevált sárba, gányba, ganyéba
Erre ajánlom
cc->hobbi cc->verseny
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nazabiker avatar
nazabiker
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 2000-4000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
Könnyű, szép, nem is vészesen drága.
Hátrány
A 2004-es változat valószínüleg szériahibás, mert kiadtak egy új, megerősített ketrecű változatot is, legalábbis így olvastam.
Tapasztalat
Én most lepontozom, mert az enyém eltört hasnzálat közben. Az előzménye az, hogy magától eldeformálódott, de visszahajlítás után 1 hétig kifogástalanul működött, majd naghytányérról kistányérra váltáskor egyszerűen letört a ketrec első fele. Azelőtt kistányérra váltáskor néha vacakolt. Szóval nem tudom, hogy az enyém volt-e hibás, vagy mind ilyen, de szerintem a követetkező XTR lesz, arról jókat olvastam.
Erre ajánlom
Maraton, XC.
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sisqo avatar
sisqo
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Kíméletlenül leszedi a láncot a nagyobb tányéról, nagyon gyorsan működik.
Hátrány
nincs
Tapasztalat
Egyik legjobb első átdobó (bár én a nem top swingest használom!
Erre ajánlom
cc
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

R0fike avatar
R0fike
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
A modellév: 1987 !!! Még nem pozicionáló váltókarral, ennek ellenére precíz váltás kis gyakorlással lehetséges. Jól átfog nagy fogszámot is. Precízen beállítható, nem dobja le a láncot.
Hátrány
Terheléses váltásnál nehezen megy le kistányérra.
Tapasztalat
Örök életű darabnak tünik.
Erre ajánlom
A tartós, tetszetős darabok imádójának.
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

csava avatar
csava
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Szép (ezüst színű), könnyű, strapabíró, keveset kell rajta húzni, pontos váltás
Hátrány
Sajna elég hamar lekopott róla az XT felirat (azért még látszik - sznob vagyok :), SEMMI MÁS!
Tapasztalat
Ezelőtt egy Shimano GS200-om volt (alulhúzós változat). No az nagyon SZ*R vót! Nem lehetett rendesen beállítani, terhelés alatt nem lehetett váltani!
Erre ajánlom
Tökéletes alkatrész, bár tudom, hogy az első váltók működésében nincs akkora különbség az altus is átlöki a láncot, max többet kell rajta húzni és súlyosabb
8 olvasó 38%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

46-54 (54 vélemény)
Rendezés
 
típusszám :
  • FD-M780, FD-M780-E, FD-M785, FD-M785-E2, FD-M770, FD-M770-E, FD-M772A alsó bilincses
  • FD-M781, FD-M781-D, FD-M786, FD-M786-D, FD-T780-3, FD-T780-6, FD-T781-3, FD-M771, FD-M771-D, FD-M773 felső bilincses

 
bovdenvezetés:

alul-felül húzós kivitel (Dual-pull)


 
rögzítés:
  • nyeregvázcső
  • középcsapágy
  • konzolos (Direct Mount)

 
kompatibilitás:

Shimano HG-X


 
hátsó fokozatok:
  • 9 (FD-M770, FD-M770-E, FD-M771, FD-M771-D, FD-M772A, FD-M773)
  • 10 (FD-M780, FD-M780-E, FD-M781, FD-M781-D, FD-M785, FD-M785-E2, FD-M786, FD-M786-D, FD-T780-3, FD-T780-6, FD-T781-3)

 
teljes kapacitás:
  • 12 fog (FD-M785-E2)
  • 14 fog (FD-M785, FD-M786, FD-M786-D)
  • 18 fog (FD-M780, FD-M780-E, FD-M781, FD-M781-D)
  • 22 fog (FD-T780-3 FD-T780-6 FD-T781-3 FD-M770 FD-M770-E FD-M771 FD-M771-D FD-M772A)

 
felső-közép min. kapacitás:
  • 10 fog (FD-M780, FD-M780-E, FD-M781, FD-M781-D)
  • 12 fog (FD-T780-3, FD-T780-6, FD-T781-3, FD-M770, FD-M770-E, FD-M771, FD-M771-D, FD-M772A, FD-M773)

 
legnagyobb lánckerék:
  • 42 fog (FD-M780, FD-M780-E, FD-M781, FD-M781-D)
  • 44-38 fog (FD-M785, FD-M786, FD-M786-D)
  • 40-38 fog (FD-M785-E2
  • 48-44 fog (FD-T780-3, FD-T780-6, FD-T781-3)
  • 44-48 fog (FD-M770, FD-M772A, FD-M773)
  • 44 fog (FD-M770-E, FD-M771, FD-M771-D)

 
láncvonal (mm):
  • 50 (FD-M780, FD-M780-E, FD-M781, FD-M781-D, FD-T780-3, FD-T780-6, FD-T781-3, FD-M770, FD-M770-E, FD-M771, FD-M771-D, FD-M772A, FD-M773)
  • 48,8 (FD-M785, FD-M785-E2, FD-M786, FD-M786-D)

 
bilincsméret (mm):
  • 28,6
  • 31,8
  • 34,9

 
váltótest:
  • festett acél
  • festett alumínium

 
láncvezető:

acél, króm bevonattal


 
színválaszték:

fekete-ezüst


 
további információk:
  • Egyszerűbb hozzáférés fel- és leszereléskor
  • Direct mount (konzolos) típus a szabadabb vázkialakításhoz
  • Középcsapágyházra szerelhető típus (M770-10E)
  • Üreges láncszegecs-kialakítás a csökkentett tömegért

tömeg:
  • 153 (FD-M780, FD-M781)
  • 160 (FD-M780-E, FD-M772A)
  • 148 (FD-M781-D)
  • 136 (FD-M785)
  • 131 (FD-M785-E2)
  • 154 (FD-M786)
  • 142 (FD-M786-D)
  • 155 (FD-T780-3, FD-T780-6, FD-M771)
  • 167,7 (FD-T781-3)
  • 152 (FD-M770)
  • 166 (FD-M770-E)
  • 147 (FD-M771-D)
  • 174 (FD-M773)

 
láncvillaszög (fok):
  • 66-69 (FD-M780, FD-M780-E, FD-M781, FD-M781-D, FD-M785, FD-M785-E2, FD-M786, FD-M786-D, FD-T780-6, FD-M770, FD-M770-E, FD-M771, FD-M771-D)
  • 63-66 (FD-T780-3, FD-T781-3, FD-M772A, FD-M773)

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.