Shimano Deore XT 2016 első váltó

54 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2016.03.)
  • Listaár: 10.800 Ft

Használt Shimano Deore XT első váltó
7.000 Ft
új árához képest: -35%

Használt Shimano Deore XT első váltó
6.000 Ft
új árához képest: -44%

Használt Shimano Deore XT első váltó eladó
10.000 Ft
új árához képest: -7%

Használt Shimano Deore XT eladó
11.000 Ft
új árához képest: 2%

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK



16-30 (54 vélemény)
Rendezés

scotty19 avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Talán anyni hogy azért elég erős a Shimano Deore XT, és az is hogy használtan nagyn olcsón hozzá lehet már jutni egy ilyenhez.

Hátrány

Ez az alsó bilincses verzió is elég gyengének bizonyult, egy idő után  kicsit már kotyogott és nem úgy dolgozott ahogy azt kellett volna neki.

Ennyiért vettem
3500
Csatolt képek
Shimano Deore XT első váltó
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dane95 avatar
11 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- A váltás felfele és lefele is gyors, zökkenőmentes (Deore lánc, XT tányérok)

- Terhelés alatt is tökéletesen vált

- Sár meg sem kottyan neki

- Kb 6-7 ezer km van benne, de semmi kotyogósodás nem tapasztaltam 

- A terelőlemez merev, nem rozsdásodik

- Szép

- Igénytelen (Jó értelemben)

Hátrány

- Újonnan picit drága

Tapasztalat

Az előző Acera szintű váltomhoz képest egy álom. Használtan vettem, de semmi gond nincs vele. Hátrányok között említettem. hogy kicsit drága, de ettől függetlenűl megkapja ár/értékre is az 5 répát, mert megéri kiadni érte annyi pénzt.

Erre ajánlom

CC, Maraton, Túra

Ennyiért vettem
6000 Ft
Mért tömeg
168 g
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2010 első váltó
2010-es Deore XT első váltó
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

taktiti avatar
34 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Sram pc 951 lánccal használom, jó kis pattogós váltó a Deore XT. Tehelés alatt sincs vele gond, bírja a kiképzést és a szennyeződést.  Nagyobbról kisebb tányérra pattanva vált, szinte lepöcköli a láncot, felfelé kicsit nagyobb erőt kell kifejteni, de bírja.

Egyáltalán nem kotyogósodik ez a Shimano első váltó, de használtam vettem, nem tudom, mit, mennyit tett bele az előző gazdi.

A terelőlemez szép fényes, a belső oldal sem rozsdásodik, ahol alánc súlódik hozzá. Nagyon elégedett vagyok vele, előtte valami alivio szintű volt a helyén, az is rendben volt, ez érezhetően komolyabb. MInden helyzetben vált, tehelés alatt is.

És ami külön jó: egyszer sem kapta fel a láncot, bár ebben a lánckerék is szeepet játszhat, ami ugye szintén xt.

Nagyon jól néz ki, állat a lézeres kivágás is.

 

Hátrány

Nem tudom. ÉN jó áron vettem, újonnan talán sok a Deore XT, ezért a négy répa.

Tapasztalat

Csak ismételni tudnám magam: nagyobb igénybevételre, sok váltásra kiváló ez a Shimano első váltó. Nem hagy cserbe és ez fontos. Ahogy kinyúlt az új bowden, nem nagyon akaródzott neki átváltani a legkisebb lánckerékre, de ez csak bowdenállítás és a gazda gondosságának kérdése.

Erre ajánlom

CC-re tuti.

Ennyiért vettem
5000
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Krupcheck avatar
91 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Egyelőre terhelten nem teszteltem, így előnyök-hátrányok majd később. Most első sorban a szereléssel kapcsolatos tapasztalataim osztanám meg. Tesztelve (egyelőre csak aszfalt).

 

FD-M771

  • Könnyű
  • Tarósnak igérkezik (használtan vettem, hibátlan)
  • Bitang erős rugó
  • Több adapter jár a Deore XT a bilincséhez, mindeféle vázméretekhez
  • Szép, XT
  • Immáron az is kiderült, hogy szépen, gyorsan, határozottan vált, pedig nagyon nem ideális körülmények közt használom (ld. lentebb)
Hátrány
  • Buta kialakítású bilincs- adapter nélkül használom (34,9-es vázcső átmérő). Ha rácsukom a bilincset, még nem fekszik össze rendesen, a csavar meghúzásakor megy a helyére. Ez viszont avval jár, hogy az egész váltó mozog vele, tehát nehéz eltalálni a pontos pozícióját, hajlamos elcsavarodni a kívánt helyről az XT.
    De ezt egyszer kell belőni, utána ilyent nem kell.
Tapasztalat

Kompatibilitási probléma

 

rendszerelemek

  • Deore XT első váltó, 66-69°-os nyergvázcső szöghöz
  • 11-26-os fogkiosztású hátsó sor
  • 73,5°-os nyeregvázcső szögű össztelós váz, amit egyébként gyárilag is ilyen váltóval szereltek

 

  1. nem tökéletes a váltó állása a szögek eltérése miatt- konkrétan le van szarva. Nem úgy áll a váltó, ahogy Shimano-ék szerint kellene, de evvel nincs baj.
  2. kicsi hátsó sor: még a legnagyobb hátsó lánctányér is kicsi. Ez azt jelenti, hogyha a váltó magasságában jól van beállítva (értsd: az ajánlások, illetve a vázon a gyári váltó által hagyott nyom alapján), akkor elöl 1-es fokozatban a lánc hozzáér a váltó külső és belső terelőlemezének alsó átkötőjéhez (vízszintes lemezke).

    Ez azért van, mert kicsik a hátsó lánckerekek, nincs elég "magasan" a lánc. Emiatt a váltót lentebb kell tolni. Jelenleg elöl 1-ben hátul 2-3 fokozatot tudok röcsögésmentesen használni, feljebb már zörög, de ott amúgy sem gyakran futna.
    Viszont így a felső (3.) fokozatban olyannyira közel van a váltó meg a 44-es lánctányér fogai, hogy egyes fogak meg is akadnak nagyon kicsit, ezért viszonylag óvatosan kell váltani. Egyébként pont ez a közelség miatt nagyon gyorsan és pontosan vált, de nem szabad eszetlenül taposni, mert ha épp eltalnám ezt az 1-2 fogat, akkor azt kicsit leköszörülném.

    Valószínűleg ha nem 73,5° lenne a cső szöge, akkor is fennálna a probléma, hiszen így hátrébb van döntve a váltó, lentebb van az alja, mint 66-69°-nál.

 

A fenti probléma persze nem csak a Shimano Deore XT, hanem bármely más hasonló Shimano váltóval megeshetne ebben a szituációban. Érdekes módon a Sram X-Gen (mai nevén X.7) váltómmal ilyen gond nem volt. Talán kevésbé pontos, precíz váltó, sokkal inkább erőből dolgozik, de igénytelen is, pozitív értelemben. Ezt egyébként csak az egységesebb szett végett cseréltem le, és mivel jó áron tudtam az XT-hez hozzájutni, nem lehetett otthagyni.


[UPDATE]

Immáron 2 tányéros XT karral (40-28), és normál méretű (11-34) hátsó sorral használom. A beállítás során ismét ne keveset szoptam. A váltó ugyan oda került így, ahol gyárilag volt a 3 tányéros karral (44-32-22), de ez így nem a mostani karhoz ideális pozíció. Viszont bentről (értsd kistányér-nagytányér táv) nem nagyon akarta a 12 fognyi különbséget máshogy váltani, meg kellett emelni, hogy a kanál íves része rásegítsen a váltásra, illetve ne tudjon alulra túlváltani. Így, hogy visszakerült eredeti pozíciójába, tökéletesen vált. Hülyén néz ki ugyan, mert a nyeregvázcső szöge, és a tányérhoz képest elvileg szabálytalanul magasra emelet pozíció miatt akkora táv van a tányér és a kanél íve közt, hogy köszönőviszonyban nincsenek, de mégegyszer mondom, tökéletesen működik így (: Ezen kívül meg sok minden más nem érdekel.

 

Szóval továbbra is fenntartom, hogy az X-Genhez képest egy kényes picsa a DeoreXT. Igazából csak az ideális körülményeket szereti, de ha egyszer eltalálod mi jó neki, és elhiteted vele, hogy ezt ő is akarja, akkor problémamentesen elvan, nem ugat, nem pofázik, csinálja a dolgát.

Erre ajánlom

Gyakorlatilag bármire, amire első váltó szükséges. Inkább terepre, sima úton való használatra bőven megteszi egy olcsóbb is. Az XT-knek sajnos nagyon felverték az új árát, így erre inkább gazdasági okból nem ajánlom.

Ennyiért vettem
4000
Mért tömeg
160 g
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2010 első váltó
Felszerelve.
Shimano Deore XT  2010 első váltó
160 g
17 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Brollybike avatar
208 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

XT lánccal használva, Saint fogaskerekekkel a váltás pontos és gyors.

Terhelés alatt sem tapasztaltam különösebb hibát, nálam legalábbis nem jelentkezett semmi probléma.

Sárban is teszi a dolgát, de a nedves porszemcséket beeszi a fene mindenhová és ennek bizony hangja is van, de a teljesítményét ez nem befolyásolja.

Lassan egy éve használom a 2009-es modellt, eddig nem tapasztaltam kotyogósodást.

A terelőlemez erős, merev és makulátlanul króm színű még most is. 

Hátrány

Nem túl olcsó darab a Shimano Deore XT, én ennyit tudok felhozni hátrányként.

Tapasztalat

Én a lehető legolcsóbban jutottam hozzá, bár hogy őszinte legyek a mutatós külsőn kívül (nálam a súly annyira nem mérvadó) nem érzek-látok nagy különbséget a régebbi LX-em és ez között. 

Erre ajánlom

Az XC-től az FR-DH-ig mindenre jó lehet annak, aki igényli az első váltási opciót.

Ennyiért vettem
Ingyen kaptam
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bose401 avatar
53 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Egy álom a váltás! Az előző váltómmal nagyon sokat bajldótam, de a Shimano Deore XT tökéletesen és pontosan vált. Terhelés alatt és sárban is nagyon jól teszi a dolgát.SRAM PC-870 lánccal használom és nincs vele gond

Hátrány

 Nem tudok róla hogy lenne, én nem tapasztaltam.

Tapasztalat

Az előző váltómhoz képest  tökéletesen teszi a dolgát.

Erre ajánlom

Váltásra

Ennyiért vettem
8000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2010 első váltó
Shimano Deore XT  2010 első váltó
6 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

attila227 avatar
37 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Jól vált terhelés alatt is,sárban homokban is a Deore XT.Nálam még semmi baja.Én cn-7701,és hg-53-as láncal használom.Az egyik bicajomon alsóbilincses,a másikon felsőbilincses van mind a kettő tökéletesen végzi a dolgát talán az alsóbilincsesnek van egy kicsi kotyogása,a felsőbilincses teljesen feszes,kotyogás lötyögés mentes.

Hátrány

Drága,más nincs.

Tapasztalat

Első váltó nem olyan fontos,kritikus,mint a hátsóváltó,mászásnál is"csak" lefele kell neki váltani azt meg,pontos beállításal simán teljesíti szinte bármelyik.

Erre ajánlom

Mtb,trekking.

Ennyiért vettem
6000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2010 első váltó
Shimano Deore XT  2010 első váltó
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

odin88 avatar
7 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Pontos váltás akár terhelés alatt is,  időjárási viszontagságokat jól tűri. Durvulós XC-re használtam. Miután előző eltört ismét ilyet vettem.

Hátrány

A terelőlemez 6 év után megadta magát, ezalatt kb. 10-15.000 Km-t mentem vel. Az új stabilabbnak tűnik. Mivel alsó felfogatásos egy éven belül elkezdett kotyogósodni.

Ennyiért vettem
6000
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Castor A. avatar
87 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Könnyen és pontosan vált

Csendes

Jól néz ki

Shimano :D

Hátrány

Olyat még nem találtam.. talán kicsit gyenge a terelőlapát anyaga, mivel nálam egyszer felkapta aláncot és duplán terelte be :S (na ezt most nem sikerült jól leírni, de ilyet még nem láttam) és meghajlott! :(

Tapasztalat

Nemrég volt egy kis balesetem vele.. egy rázós terepen váltottam és felcsévézte a láncot duplán...   ..ilyet azelőtt még nem láttam :S

A lánc kicsit szétnyomta a lapátot.. de vissza lett állítva és így minden rendben!

Erre ajánlom

Szinte bármire! :D

Ennyiért vettem
bringában volt
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2010 első váltó
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sepa avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

nagyon bika rugó

pontos

terhelés sem számít

sarat bírja

Hátrány

kissé hangos mikor leváltok de ez az ára az erős rugónak, igazából nincs

Tapasztalat

Hozza az xt szintet, kisem látszik a sárból de akkor is tökéletesen működik

Erre ajánlom

xc túra, verseny

Ennyiért vettem
6500
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gm9 avatar
89 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Gyorsan és pontosan vált még sárban is.
Nagyon erős rugó van benne.
 


 

Hátrány

Nekem kettő is van, az egyik tökéletesen működik a másik viszont sokszor elfordul a vázon is deformálódik is.

Tapasztalat

Én top swing-eset használok minden bicajon.

Erre ajánlom

XC túrázás és verseny is

Ennyiért vettem
10000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2007 első váltó
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kgabus avatar
25 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
  • könnyen, gyorsan és pontosan vált
  • terhelés alatt is jól működik
  • könnyen beállítható
  • sok dzsuva alatt is teszi a dolgát
Hátrány
  • felfelé váltás közben néha kicsit zajos
  • a végállásállító csavarok álam nem viselkedtek vmi strapabíróan
Ennyiért vettem
Komplett bringában volt.
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2008 első váltó
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

NeKky avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2000, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

A váltás türhető.Shimanó láncal használom. Nekem kicsit öregebb modellem van, de ha jót akar az ember akkor csakis Shimanót vesz, mivel mit is kap az ember ha Sminao váltást vesz.Hát tessék :

1-Sárban tökéletes pontos.

2-Terhelés alatt is jól vált az első váltóm.

3-Merev, és korróziórol nem is hallott, de használva lett mint a félőrült, és mosva is!!

Hátrány

HIBÁK

1-nekem nem sok idő után az illesztéseknél elkezzdett lötyögni és így picit zajos vele a bringázás. Nemmondom jól vált ő még most is csak hát valjuk be nem egy hangtalan darab, mára már jól oda kell neki taposni hogy váltson de a sarat még mindig jól tűri, és a következő darabom is csakis Shimano XT, hja még valami van hogy ledobja a láncot még akkor is leejti ha csak lerakom a bringát, nem mindig de előfordul.

 

Tapasztalat

MIndent összevetve jó kis darab.

Én csak ajánlani tudom

Aki akar 1 jó kis váltót aminek a súlya és ára is alacsony vegye ezt, és ha eltöri nemfogja a fejét hogy kidobott egy csomó pénzt és XTR -t meghazuttoló teljesítményz kap ha jól beállitja az ember.

Erre ajánlom

XC/ Túra/ Dirt/ Út/ Város

Ennyiért vettem
8500
Mért tömeg
170 g
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ates96 avatar
55 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Tökéletes a váltás (CN-HG53 lánc)
  • Terhelés alatt is nagyon jól működik.
  • A sarat nagyon jól bírja.
  • Nem kotyog.
  • Könnyű és nagyon jól néz ki.
Hátrány
  • Olyan nincs.
Tapasztalat

Ez az eddigi legjobb váltóm. Nem cserélném le semmire. Nagon jól néz ki és tökéletesen működik.

Erre ajánlom

XC (versenyre is)

Ennyiért vettem
Bringához volt
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2010 első váltó
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

botamilan avatar
30 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Shimano lánccal használtam mindig, a váltás a tökéletes.

Terhelés alatt is vált gondolkodás nélkül, sár nem befolyásolja, nem is kotyogósodik.

Nekem alsó bilincses van, jobban tetszik mint a felső bilincses, rugójával szerintem nincs semmi baj az előző véleményt olvasva.

A terelőlemez nem korrodál, jó minőségű.

Könnyű!

Hátrány

Na ez az amit nem tapasztaltam még!

Tapasztalat

Jó vétel volt, megvenném mégegyszer.

Erre ajánlom

CC

Ennyiért vettem
5000
Mért tömeg
152 g
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2008 első váltó
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

16-30 (54 vélemény)
Rendezés
 
típusszám :
  • FD-M8000-H Side-Swing első váltó (3x11-fokozatú)
  • FD-M8000-L Side-Swing első váltó (3x11-fokozatú)
  • FD-M8000-D Side-Swing első váltó (3x11-fokozatú)
  • FD-M8000-E Side-Swing első váltó (3x11-fokozatú)
  • FD-M8020-H Side-Swing első váltó (2x11-fokozatú)
  • FD-M8020-L Side-Swing első váltó (2x11-fokozatú)
  • FD-M8020-D Side-Swing első váltó (2x11-fokozatú)
  • FD-M8020-E Side-Swing első váltó (2x11-fokozatú)
  • FD-M8025-H 2x11-fokozatú hagyományos első váltó
  • FD-M8025-L 2x11-fokozatú hagyományos első váltó
  • FD-M8025-D 2x11-fokozatú hagyományos első váltó
  • FD-M8025-E 2x11-fokozatú hagyományos első váltó

  • FD-T780-3

  • FD-T780-6
  • FD-T781-3

 
bovdenvezetés:
  • oldal húzós
  • alulhúzós
  • felülhúzós
  • alul-felül húzós

 
hátsó fokozatok:

11


 
teljes kapacitás:
  • 18 fog
  • 10 fog

 
váltótest:

Alumínium


 
láncvezető:

Acél


 
színválaszték:

fekete


 
további információk:

FD-M8000/M8020/M8025

  • Fokozott stabilitás, irányíthatóság és váltáshatékonyság
  • Nagyobb hézag a nagy kerekeknek
  • Új oldalbilincses kivitel nagy kerekű kerékpárhoz
  • Rövidebb láncvillával kompatibilis
  • Hatékony bowdenvezetés a könnyű váltóműködés érdekében
  • 50 %-kal nagyobb váltóerő kifelé, szemben a jelenlegi XT típussal (csak FD-M8020)
  • Kifinomult láncvezető a 2x11 FCW új tüske konstrukciójú fogaskerekekhez
  • Megnövelt húzóerő tartomány a hosszú utakra és aktív hátsó felfüggesztés (csak FD-M8020)
  • Sokoldalú változat, amely kompatibilis a hagyományos rögzítési lehetőségekkel
  • Széleskörű kompatibilitás és javított hajtás stabilitás
  • Megnövelt húzóerő tartomány a hosszú utakra és aktív hátsó felfüggesztés (csak FD-M8025)
  • Felsőbilincses és alsóbilincses
  • Magas bilincs, D-típus (kétirányú húzásl)
  • Alacsony bilincs, E-típus (lemez nélkül) (alsó húzásos)
  • Opció: felsőhúzásos FD-M9025-T-D/H nagy kerékhez

FD-T780-3/T780-6/T781:

  • Kiváló váltásteljesítmény 48-36-26 / 44-32-24 fog, csúcsban végződő kivitel
  • Robusztus váltásteljesítményt hátsó rugózású rendszerhez

tömeg:
  • 151 g (FD-M8000-H)
  • 135 g (FD-M8000-L)
  • 136 g (FD-M8000-D)
  • 121 g (FD-M8000-E)
  • 145 g (FD-M8020-H)
  • 129 g (FD-M8020-L)
  • 134 g (FD-M8020-D)
  • 119 g (FD-M8020-E)
  • 149 g (FD-M8025-H)
  • 131 g (FD-M8025-L)
  • 139 g (FD-M8025-D)
  • 124 g (FD-M8025-E)
  • 155 g (FD-T780-3)
  • 155 g (FD-T780-6)
  • 168 g (FD-T781-3)

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.