Shimano Deore XT első váltó

54 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.01.)
  • Listaár: 10.800 Ft

Használt Shimano Deore XT eladó
8.000 Ft
új árához képest: -26%

Újszerű Shimano Deore XT FD-M771-10 első váltó-felsőbilincs
7.000 Ft
új árához képest: -35%

Használt Shimano Deore XT eladó
4.000 Ft
új árához képest: -63%

Shimano Deore XT első váltó
7.000 Ft
új árához képest: -35%

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK




Krupcheck avatar
91 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Egyelőre terhelten nem teszteltem, így előnyök-hátrányok majd később. Most első sorban a szereléssel kapcsolatos tapasztalataim osztanám meg. Tesztelve (egyelőre csak aszfalt).

 

FD-M771

  • Könnyű
  • Tarósnak igérkezik (használtan vettem, hibátlan)
  • Bitang erős rugó
  • Több adapter jár a Deore XT a bilincséhez, mindeféle vázméretekhez
  • Szép, XT
  • Immáron az is kiderült, hogy szépen, gyorsan, határozottan vált, pedig nagyon nem ideális körülmények közt használom (ld. lentebb)
Hátrány
  • Buta kialakítású bilincs- adapter nélkül használom (34,9-es vázcső átmérő). Ha rácsukom a bilincset, még nem fekszik össze rendesen, a csavar meghúzásakor megy a helyére. Ez viszont avval jár, hogy az egész váltó mozog vele, tehát nehéz eltalálni a pontos pozícióját, hajlamos elcsavarodni a kívánt helyről az XT.
    De ezt egyszer kell belőni, utána ilyent nem kell.
Tapasztalat

Kompatibilitási probléma

 

rendszerelemek

  • Deore XT első váltó, 66-69°-os nyergvázcső szöghöz
  • 11-26-os fogkiosztású hátsó sor
  • 73,5°-os nyeregvázcső szögű össztelós váz, amit egyébként gyárilag is ilyen váltóval szereltek

 

  1. nem tökéletes a váltó állása a szögek eltérése miatt- konkrétan le van szarva. Nem úgy áll a váltó, ahogy Shimano-ék szerint kellene, de evvel nincs baj.
  2. kicsi hátsó sor: még a legnagyobb hátsó lánctányér is kicsi. Ez azt jelenti, hogyha a váltó magasságában jól van beállítva (értsd: az ajánlások, illetve a vázon a gyári váltó által hagyott nyom alapján), akkor elöl 1-es fokozatban a lánc hozzáér a váltó külső és belső terelőlemezének alsó átkötőjéhez (vízszintes lemezke).

    Ez azért van, mert kicsik a hátsó lánckerekek, nincs elég "magasan" a lánc. Emiatt a váltót lentebb kell tolni. Jelenleg elöl 1-ben hátul 2-3 fokozatot tudok röcsögésmentesen használni, feljebb már zörög, de ott amúgy sem gyakran futna.
    Viszont így a felső (3.) fokozatban olyannyira közel van a váltó meg a 44-es lánctányér fogai, hogy egyes fogak meg is akadnak nagyon kicsit, ezért viszonylag óvatosan kell váltani. Egyébként pont ez a közelség miatt nagyon gyorsan és pontosan vált, de nem szabad eszetlenül taposni, mert ha épp eltalnám ezt az 1-2 fogat, akkor azt kicsit leköszörülném.

    Valószínűleg ha nem 73,5° lenne a cső szöge, akkor is fennálna a probléma, hiszen így hátrébb van döntve a váltó, lentebb van az alja, mint 66-69°-nál.

 

A fenti probléma persze nem csak a Shimano Deore XT, hanem bármely más hasonló Shimano váltóval megeshetne ebben a szituációban. Érdekes módon a Sram X-Gen (mai nevén X.7) váltómmal ilyen gond nem volt. Talán kevésbé pontos, precíz váltó, sokkal inkább erőből dolgozik, de igénytelen is, pozitív értelemben. Ezt egyébként csak az egységesebb szett végett cseréltem le, és mivel jó áron tudtam az XT-hez hozzájutni, nem lehetett otthagyni.


[UPDATE]

Immáron 2 tányéros XT karral (40-28), és normál méretű (11-34) hátsó sorral használom. A beállítás során ismét ne keveset szoptam. A váltó ugyan oda került így, ahol gyárilag volt a 3 tányéros karral (44-32-22), de ez így nem a mostani karhoz ideális pozíció. Viszont bentről (értsd kistányér-nagytányér táv) nem nagyon akarta a 12 fognyi különbséget máshogy váltani, meg kellett emelni, hogy a kanál íves része rásegítsen a váltásra, illetve ne tudjon alulra túlváltani. Így, hogy visszakerült eredeti pozíciójába, tökéletesen vált. Hülyén néz ki ugyan, mert a nyeregvázcső szöge, és a tányérhoz képest elvileg szabálytalanul magasra emelet pozíció miatt akkora táv van a tányér és a kanél íve közt, hogy köszönőviszonyban nincsenek, de mégegyszer mondom, tökéletesen működik így (: Ezen kívül meg sok minden más nem érdekel.

 

Szóval továbbra is fenntartom, hogy az X-Genhez képest egy kényes picsa a DeoreXT. Igazából csak az ideális körülményeket szereti, de ha egyszer eltalálod mi jó neki, és elhiteted vele, hogy ezt ő is akarja, akkor problémamentesen elvan, nem ugat, nem pofázik, csinálja a dolgát.

Erre ajánlom

Gyakorlatilag bármire, amire első váltó szükséges. Inkább terepre, sima úton való használatra bőven megteszi egy olcsóbb is. Az XT-knek sajnos nagyon felverték az új árát, így erre inkább gazdasági okból nem ajánlom.

Ennyiért vettem
4000
Mért tömeg
160 g
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2010 első váltó
Felszerelve.
Shimano Deore XT  2010 első váltó
160 g
17 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típusszám :
  • FD-M8000
  • FD-M8020
  • FD-M8025
  • FD-T8000
  • FD-M8100

 
bovdenvezetés:
  • oldal húzós
  • alulhúzós
  • felülhúzós
  • alul-felül húzós

 
hátsó fokozatok:

11


 
teljes kapacitás:
  • 18 fog
  • 10 fog

 
váltótest:

Alumínium


 
láncvezető:

Acél


 
színválaszték:

fekete


 
további információk:

FD-M8000/M8020/M8025

  • Fokozott stabilitás, irányíthatóság és váltáshatékonyság
  • Nagyobb hézag a nagy kerekeknek
  • Új oldalbilincses kivitel nagy kerekű kerékpárhoz
  • Rövidebb láncvillával kompatibilis
  • Hatékony bowdenvezetés a könnyű váltóműködés érdekében
  • 50 %-kal nagyobb váltóerő kifelé, szemben a jelenlegi XT típussal (csak FD-M8020)
  • Kifinomult láncvezető a 2x11 FCW új tüske konstrukciójú fogaskerekekhez
  • Megnövelt húzóerő tartomány a hosszú utakra és aktív hátsó felfüggesztés (csak FD-M8020)
  • Sokoldalú változat, amely kompatibilis a hagyományos rögzítési lehetőségekkel
  • Széleskörű kompatibilitás és javított hajtás stabilitás
  • Megnövelt húzóerő tartomány a hosszú utakra és aktív hátsó felfüggesztés (csak FD-M8025)
  • Felsőbilincses és alsóbilincses
  • Magas bilincs, D-típus (kétirányú húzásl)
  • Alacsony bilincs, E-típus (lemez nélkül) (alsó húzásos)
  • Opció: felsőhúzásos FD-M9025-T-D/H nagy kerékhez

FD-T780-3/T780-6/T781:

  • Kiváló váltásteljesítmény 48-36-26 / 44-32-24 fog, csúcsban végződő kivitel
  • Robusztus váltásteljesítményt hátsó rugózású rendszerhez

tömeg:
  • 151 g (FD-M8000-H)
  • 135 g (FD-M8000-L)
  • 136 g (FD-M8000-D)
  • 121 g (FD-M8000-E)
  • 145 g (FD-M8020-H)
  • 129 g (FD-M8020-L)
  • 134 g (FD-M8020-D)
  • 119 g (FD-M8020-E)
  • 149 g (FD-M8025-H)
  • 131 g (FD-M8025-L)
  • 139 g (FD-M8025-D)
  • 124 g (FD-M8025-E)
  • 155 g (FD-T780-3)
  • 155 g (FD-T780-6)
  • 168 g (FD-T781-3)

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-8 (8 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Deore XT
7 válasz
utolsó: 2023. jún.
Shimano Deore XT 781A 3-as átdobó jó-e 2-es hajtókarhoz?
6 válasz
utolsó: 2016. feb.
Shimano Deore XT- 9es rendszerben a 10-es első váltó működik e?
3 válasz
utolsó: 2015. máj.
Shimano Deore XT - első váltó problémák sarazás után
9 válasz
utolsó: 2014. márc.
Shimano Deore XT első váltónak van esélye 8sebességes rendszerben?
2 válasz
utolsó: 2013. ápr.
Hyperdrive-os váltó helyett csak ugyanilyet tehetek fel?
11 válasz
utolsó: 2013. márc.
Shimano Deore XT felsőbilincses felmegy a Balance Cross Trail-re?
4 válasz
utolsó: 2012. nov.
Shimano Deore XT-t első váltót tud húzni Sram X9 vagy X0 váltókar?
6 válasz
utolsó: 2013. jún.
1-8 (8 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Deore XT termékkel kapcsolatban: