Sram X5 első váltó

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 12.520 Ft

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

hthtamas avatar
12 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Váltása jó terhelés alatt is  (sram lánccal )

Sár nem probléma neki

 

Hátrány

Sajnos hamar kotyogni kezd ( 1000 - 2000 km )

Terelőlemezei sem a legjobbak ( shimano deore átdobó sokkal masszívabb )

Tapasztalat

Most is ezt használom, váltása jó, de ez a lötyögés gagyivá teszi.

Másik bicón volt shimano deore na az nem lötyögött és többet is nyúztam...

Erre ajánlom

Használd amíg jól vált, ha megunod kuka és vegyél x9 et vagy shimano deore tól felfele válassz

Ennyiért vettem
bicón volt
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sipi7710 avatar
35 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Ha jól beállítód nincs gond a váltással! Sram PC-971 lánccal használom!

Terhelés alatt is jól vált! (bár inkább igyekszem nem úgy váltani)

Jól tűri a sarat és a vizet is!

Nem kotyog!

Hátrány

Az ára az nagy hátrány de meg kell fizetni a minőséget :)

Tapasztalat

Eddig nagyon is megbízható volt nagyon jól működik a Sram X-5 rendszeremmel :)

Probáltam már Sram X-7 váltót is és kölönbséget nem éreztem!

Erre ajánlom

XC meg akinek jó, megbízható első váltóra van szüksége :)

Ennyiért vettem
6400
Csatolt képek
Sram X5 első váltó
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

porch91 avatar
16 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

jól tűri a sarat, havat, minden időjárási elemmel szembeszáll...

finoman pakolja a láncot, viszonylag jól beállítható.

Hátrány

kicsit kotyog...

messze van a terelőlemez a nyeregvázcsőtől. 108 mmes monoblokkal akartam használni, de a hajtókar annyira közel került a vázhoz, hogy a váltó nem bírta lepakolni a láncot a kistányérra. kis fúrás faragással sikerült megoldani: a bilincsből kivágtam egy darabot ahova a  terelőlemez karja beilleszkedik, így kicsit beljebb került az alsó minimális pozíció. enm 100-as, de jó ígyis.

Tapasztalat

szerintem kiszolgál rendesen...

az árát megérte:)

 

Erre ajánlom
hobbi.
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
 
bovdenvezetés:

alul-felül húzós kivitel


 
rögzítés:

bilincs


 
kompatibilitás:
  • Sram
  • Shimano

 
hátsó fokozatok:
  • 2x10
  • 3x10

 
bilincsméret (mm):
  • 31,8
  • 34,9

 
váltótest:
  • Acél / alumínium
  • Hidegen kovácsolt alumínium

 
láncvezető:

Hőkezelt acél


 
színválaszték:
  • fekete
  • ezüst

tömeg:

179 g


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Sram X.5 első váltó használható-e 8-as fogsorral?
3 válasz
utolsó: 2011. szept.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X5 termékkel kapcsolatban: