Shimano Deore XT első váltó

54 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.01.)
  • Listaár: 10.800 Ft

Shimano Deore XT első váltó
7.000 Ft
új árához képest: -35%

Shimano Deore XT 2x12 első váltó
7.000 Ft
új árához képest: -35%

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK




Priest avatar
20 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Erős rugó
  • Könnyű
  • Merev
  • Pontos váltás
Hátrány
  • Nem lehet tökéletesen beállítani (bővebben lent)
Tapasztalat

Még mielött nagyon lehurrogna a kedves olvasó, be lehet állítani, de nem tökéletesen.
Ez annyit jelent, hogy a dyna sys rendszer lényege az lenne, hogy 1-10-ig tudjon vándorolni a lánc a fogaskoszorún anélkül hogy az első váltóba beleérne. Ezt a shimano gyönyörűen meg is csinálta az SLX, XTR-nél, ám valamilyen oknál fogva az XT-nél nem sikerült.
A probléma az hogy 6-7-8-ba hozzáér a lánc. Senki ne úgy képzelje el mintha olyan hangja lenne mint egy lehorgonyzásnak, de egy pár tized mm-er útba van és hozzáér. Persze ez el fog kopni idővel, esetleg neki lehet esni reszelővel annak a kis bucinak ami ezt okozza, csak hát azért mégis. Nem mondom hogy használhatatlan, szar, lehet hogy bennem van a hiba, meg a 2 szerelőnél akihez elvittem.
Összességébe nagyon pöpec váltó, de túl van árazva, SLX-el talán jobban jár a hobbi felhasználó, versenyezni meg már inkább XTR. 
Én nagyon olcsón jutottam hozzá bontott bringából, ha nem így lett volna, biztos SLX-et vettem volna. A dörzsikélést meg várom mikor szűnik meg.
Ajánlanám, de inkább SLX vagy XTR. Mindenki döntse kinek mi kell és mit engedhet meg magának. Ha esküszik az XT-re vegye, hangsúlyozom megint, jó váltó, de túl van árazva.

Erre ajánlom

XC, AM

14 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típusszám :
  • FD-M8000
  • FD-M8020
  • FD-M8025
  • FD-T8000
  • FD-M8100

 
bovdenvezetés:
  • oldal húzós
  • alulhúzós
  • felülhúzós
  • alul-felül húzós

 
hátsó fokozatok:

11


 
teljes kapacitás:
  • 18 fog
  • 10 fog

 
váltótest:

Alumínium


 
láncvezető:

Acél


 
színválaszték:

fekete


 
további információk:

FD-M8000/M8020/M8025

  • Fokozott stabilitás, irányíthatóság és váltáshatékonyság
  • Nagyobb hézag a nagy kerekeknek
  • Új oldalbilincses kivitel nagy kerekű kerékpárhoz
  • Rövidebb láncvillával kompatibilis
  • Hatékony bowdenvezetés a könnyű váltóműködés érdekében
  • 50 %-kal nagyobb váltóerő kifelé, szemben a jelenlegi XT típussal (csak FD-M8020)
  • Kifinomult láncvezető a 2x11 FCW új tüske konstrukciójú fogaskerekekhez
  • Megnövelt húzóerő tartomány a hosszú utakra és aktív hátsó felfüggesztés (csak FD-M8020)
  • Sokoldalú változat, amely kompatibilis a hagyományos rögzítési lehetőségekkel
  • Széleskörű kompatibilitás és javított hajtás stabilitás
  • Megnövelt húzóerő tartomány a hosszú utakra és aktív hátsó felfüggesztés (csak FD-M8025)
  • Felsőbilincses és alsóbilincses
  • Magas bilincs, D-típus (kétirányú húzásl)
  • Alacsony bilincs, E-típus (lemez nélkül) (alsó húzásos)
  • Opció: felsőhúzásos FD-M9025-T-D/H nagy kerékhez

FD-T780-3/T780-6/T781:

  • Kiváló váltásteljesítmény 48-36-26 / 44-32-24 fog, csúcsban végződő kivitel
  • Robusztus váltásteljesítményt hátsó rugózású rendszerhez

tömeg:
  • 151 g (FD-M8000-H)
  • 135 g (FD-M8000-L)
  • 136 g (FD-M8000-D)
  • 121 g (FD-M8000-E)
  • 145 g (FD-M8020-H)
  • 129 g (FD-M8020-L)
  • 134 g (FD-M8020-D)
  • 119 g (FD-M8020-E)
  • 149 g (FD-M8025-H)
  • 131 g (FD-M8025-L)
  • 139 g (FD-M8025-D)
  • 124 g (FD-M8025-E)
  • 155 g (FD-T780-3)
  • 155 g (FD-T780-6)
  • 168 g (FD-T781-3)

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-8 (8 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Deore XT
7 válasz
utolsó: 2023. jún.
Shimano Deore XT 781A 3-as átdobó jó-e 2-es hajtókarhoz?
6 válasz
utolsó: 2016. feb.
Shimano Deore XT- 9es rendszerben a 10-es első váltó működik e?
3 válasz
utolsó: 2015. máj.
Shimano Deore XT - első váltó problémák sarazás után
9 válasz
utolsó: 2014. márc.
Shimano Deore XT első váltónak van esélye 8sebességes rendszerben?
2 válasz
utolsó: 2013. ápr.
Hyperdrive-os váltó helyett csak ugyanilyet tehetek fel?
11 válasz
utolsó: 2013. márc.
Shimano Deore XT felsőbilincses felmegy a Balance Cross Trail-re?
4 válasz
utolsó: 2012. nov.
Shimano Deore XT-t első váltót tud húzni Sram X9 vagy X0 váltókar?
6 válasz
utolsó: 2013. jún.
1-8 (8 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Deore XT termékkel kapcsolatban: