Shimano Deore 2016 első váltó

59 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2016.03.)
  • Listaár: 9.000 Ft

Shimano Deore első váltók
6.500 Ft
új árához képest: -28%

Új Shimano FD-M4100-E eladó
6.000 Ft
új árához képest: -33%

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK



31-45 (59 vélemény)
Rendezés

ggabor avatar
73 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny

Teszi a dolgát rendesen, megbízhatóan.

Nem kotyogósodik könnyen.

A terelőlemez tartós, de hangosan csattog rajta a lánc, nem ártana egy kis gumirozás az aljára.

Hátrány

Hangos.

Tapasztalat

Nem volt bajom vele, havernak se, elégedett.

Csatolt képek
Shimano Deore  2007 első váltó
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szilágyi zoli avatar
74 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Nagyon jól könnyen lehet váltani vele, ha jól be van állítva és nincs terhelés alatt.
  • Nem kotyogósodik ki (1 év-ig használtam.)
  • A terelő lemez  jó minőségű, azt a minimális kopás se látszik rajta mert krómból van, szerintem szép.
  • Én Shimano HG53 (Deore)  lánccal használtam azzal jól működött.

 

 

Hátrány
  • Terhelés alatt nem vált túl jól, és a sarat se szereti.
Tapasztalat

Én 1 év-ig használtam ez idő alatt tökéletesen működött.

Akiknek nem fontos a terhelés alatt  való  jól váltás, és nem használják saras területen, azoknak csak ajánlani tudom.

Erre ajánlom

XC, Terep, Túra,

Ennyiért vettem
Biciklin volt.
Csatolt képek
Shimano Deore  2008 első váltó
Shimano Deore  2008 első váltó
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gborh avatar
8 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Árkategóriájában jó,
  • kis terhelés alatt is vált,
  • nem korrodálódik,
  • Shimano XT (CN-HG93) lánncal jól működött.
Hátrány
  • Kicsit lassú,
  • Felfelé és terhelés alatt nehezen vált,
  • kcisit zajos,
  • sarat nem bírja, tisztítani kell.
Csatolt képek
Shimano Deore  2008 első váltó
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Rober-to avatar
232 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Shimano

Könnyű

Tökéletesen vált több1000 km után is.

Klasszikus kinézet.

Nem rozsdásodik be.

Kb. olyan súlyban van, mint az XTR, vagy bizonyos XTR-eknél még könnyebb is.

 

Hátrány

Az egyik váltóm, a legrégebbi kissé kotyog már a préseléseknél. De váltást nem befolyásolja.

Tapasztalat

2000-ben ilyennel szereltem a Gépemet. 2008-ig használtam. 5-6 km-t tettem bele. Semmi gondja sincs, most a falon van, mert nincs olyan gép, amire kellene. Ez egy alsókanalas volt. Szerintem az alsókanalasak jobbak. Az én alsókanalasom pl. könnyebb, mint a 2008-as XTR.

Egy másik gépemre is ilyet szereltem, csak felső kanalast. Ez már nehezebb.142 gramm.

Tökéletesen működik. Igaz, 1000 km-nél kevesebb van benne.

Erre ajánlom

Szerintem minden MTB-re tökéletes. 9-es, 10-es váltórendszerhez kötelező (mivel ez a belépő szint a 10-esekhez). Szerintem első váltónál csak a kinézet és a tömeg az, ami változik a Shimanonál.

Tehát Deore, LX, XT, XTR kb. ugyanazt tudja, csak egyre könnyebbek és drágábbak.

Váltásbeli különbséget én legalábbis nem érzek. A régi Deorem is tökéletesen vált, csakúgy, mint a 2008-as XT-m.

 

Ennyiért vettem
3500
Mért tömeg
142 g
Csatolt képek
Shimano Deore  2009 első váltó
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zsolti_XD avatar
11 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- vátás pontos vele, de nem terhelés alatt - akkor késik, pontatlan
-sárban nem dolgozik jól - tisztítani kell mindenképpen
-1500 km után nem tapasztaltam még hibát nála
-terelőlemez minősége a márkát tükrözi, eddig nekem jól funkcionál

Hátrány

Dobja a láncot  - de lehet, hogy még a beállításon kellene korrigálni.

Erre ajánlom

Város, általános

Csatolt képek
Shimano Deore  2009 első váltó
Szerinted hasznos?

gaesz avatar
37 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Könnyen,gyorsan pontosan vált. Nem hinném,hogy túl sokkal többet tud nyújtani bármelyik első váltó. Kis terhelés alatt jól vált.

Hátrány

Eddig nem tapasztaltam hátrányt,feltehetően a drágább modellekkel szemben pontatlanabb,lassabb

Ennyiért vettem
bicóhoz volt
Csatolt képek
Shimano Deore  2009 első váltó
Szerinted hasznos?

hhhhh avatar
147 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Könnyű vele váltani, nagyon szeretem, jól végzi a dolgát.
  • Kisebb terhelés alatt is jól dolgozik.
  • A nagyobb sarat nem szereti, le kell róla kotorni, de a kisebb mennyiséggel meg tud bírkózni.
  • Eddig nem tapasztaltam, hogy bármi baja is lenne, de lehet hogy 2 év után már érdemes lenne megnézetni. Ettől függetlenül még mindig jól ki tud szolgálni.
Hátrány

Hátránya nincs, de azért ez nem egy XTR, szóval árának megfelelő használatot ajánlok.

Csatolt képek
Shimano Deore  2009 első váltó
Shimano Deore  2009 első váltó
Szerinted hasznos?

Beken avatar
61 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Olcsó és a kialakítása szép. Ennyivel ki is fujt az előnye nálam. Kicsi (MTB) tányérokkal használva, könnyű a váltás vele.

Hátrány

Ha a nagy tányérokat (trekking tányérok) használom, neház a váltás. pontatlan, terhelést nem bírja. Sarat ne szeretin..... Cserélem SRAM X.9-re.

Ennyiért vettem
3000
Csatolt képek
Shimano Deore  2009 első váltó
Szerinted hasznos?

Sz. Balázs avatar
34 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Deore minőség
  • igényes kidolgozottság
  • a sarat bírja
  • terhelés alatt úgy ahogy jó..
  • 2000km után nincs baja, pedig használtan szereztem be
  • egyszerű beállítani
  • a váltókarnál is állítható a bowden feszessége, tehát menet közben is lehet állítani rajta
  • nagyon erős a rugója
Hátrány
  • ha nincs pontosan beállítva, az elég kellemetlen tud lenni
  • hajlamos ledobni a láncot mindkét irányba, pedig jól be van állítva
Erre ajánlom

túrázás, XC

Csatolt képek
Shimano Deore első váltó
Shimano Deore első váltó
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Andriskaaaa avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Halk váltás, megbízható.

Még nem tapasztaltam kotyogást.

Strapabíró

Hátrány

Elég vész volt pontosan beállítani, néha dobta a láncot, de már minden rendben van vele.

Nagyon ritkán terhelés alatt "van hangja".

Tapasztalat

Összességében abszolút megéri az árát.

Ennyiért vettem
Bicajjal együtt
Csatolt képek
Shimano Deore  2009 első váltó
Szerinted hasznos?

RuSSeLL avatar
218 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

minden szép és jó rejta nem kell feszegetni a bilincset, nagyon élvezet vele a váltás. sram lánnccal használtam, és semmi probléma nem volt veleterhelésnél semmi változás a teljesítményben, rozsdálni nem fog az biztos

Hátrány

nem tudok róla csak előnyt írni

Tapasztalat

jól, és könnyen beállítható

Erre ajánlom

mindenre

Ennyiért vettem
4000
Mért tömeg
300 g
Szerinted hasznos?

johnon avatar
15 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

a váltás gyors egymásutánban sem akadáj neki shimano hs 50-es lánccal.Nagyon tartós anyagokból van.Nem akadály az időjárás,de a port nem nagyon szereti.Nem kotyog nem kell állitgatni a hozzáadott műanyag gyűrűvel minden vázra könnyen felszerelhető.

Hátrány

A terelőlemez rossz beállításnál kopni kezd,de nem veszélyes mértékben.Ha a váz alatt fit a váltóbowgen akkor kicsit nehezebb a váltóhoz csqvarozni, de megoldható! Az első beállítás nehézkes,mert a rugó túl erős és ledobja a lánccot a fogaskerék mögé!

Tapasztalat

nekem tökéletesen bevállt és megint csak az ár-értk arányt tudom felhozni.

Erre ajánlom

bármire

Ennyiért vettem
19 euro
Csatolt képek
Shimano Deore  2010 első váltó
Szerinted hasznos?

dr.anonimus avatar
296 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny

Kissé nehézkesen rakja a láncot az XT-hez képest, de ettől függetlenül jól vált bármilyen körülmények között, még nem kotyog csak egy nagyon picit és nem rozsdásodik.                      

Hátrány

 Lassú.

Ennyiért vettem
bicajon
Csatolt képek
Shimano Deore  2008 első váltó
3 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tubakka avatar
23 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Őt is mint szinte mindent használtan vettem/kaptam a hátsó váltóval együtt, nagyon kevés kilométerrel! Nekem szuperul müködik terhelés nélkül lefele és felfele váltáskor, terhelve felfele késik 1kicsit, de elhanyagolható hiba! ( nem váltok vele fel-és le terhelve :D ) Birja a sarat, elég merev és még nem kotyog! Őt is 3naponta össze hozom WD40 nevű barátommal! nekem felső bilincses verzioja van, de szerinten nincs jelentösége, vagy igen?

Hátrány

Mint irtam nem szereti a terheléses váltást felfele!

Tapasztalat

Nekem bevált marad! :D

Erre ajánlom

Szerintem mindenkinek mindenre!

Ennyiért vettem
hátsó váltoval együtt kaptam :)
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

guika avatar
13 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Terhelés alatt ez a 2010 modell, iszonyat módon pakolja a láncot.

Plussz sárgyűjtője is van , nem volt rá panaszom.

A váltás minősége kifogástalan nálam, lejjebb az összeállításom.

Teljesen fémből van korábban Tourney váltóm volt attól érezhetően gyorsabb, határozottabb működése van. 

Hátrány
Nem vettem észre
Tapasztalat
LX '08 hátsóváltó, '10 Deore első váltó. Váltó bowden shimano, jagwire fék bovden, jagwire bowden ház. Sram 5.0 11-32 hátsó sor Sram 7.0 9es lánc, Sr Suntour négyszöges hajtókar.
Erre ajánlom
XC mindenképpen.
Ennyiért vettem
5000
Szerinted hasznos?

31-45 (59 vélemény)
Rendezés
 
típusszám :
  • FD-M610-B/E
  • FD-M611-B/D
  • FD-T610-3/6
  • FD-T611-3
  • FD-M612-H
  • FD-M612-D
  • FD-M612-L
  • FD-M612-E
  • FD-M618-H
  • FD-M618-D
  • FD-M618-L
  • FD-M618-E
  • FD-M617-H
  • FD-M617-D
  • FD-M617-L
  • FD-M617-E

 
bovdenvezetés:

alul-felül húzós kivitel (Dual-pull)


 
rögzítés:

bilincs


 
kompatibilitás:

Shimano


 
hátsó fokozatok:

10


 
teljes kapacitás:
  • 18 fog (FD-M612-H/D/L/E)
  • 14 fog (FD-M617-H/D/L/E, FD-M618-H/D/L/E)
  • 22 fog (FD-T610-3/6, FD-T611-3)

 
felső-közép min. kapacitás:
  • 12 fog (FD-T610-3/6, FD-T611-3)

 
legnagyobb lánckerék:
  • 44/48 fog (FD-T610-3/6, FD-T611-3)

 
láncvonal (mm):
  • 50 mm (FD-M610-B/E, FD-M611-B/D, FD-M612-H/D/L/E, FD-T610-3/6, FD-T611-3)
  • 48,8 mm (FD-M618-H/D/L/E, FD-M617-H/D/L/E)

 
bilincsméret (mm):
  • 28,6 (S adapterrel)
  • 31,8 (M adapterrel)
  • 34,9

 
váltótest:

festett alumínium


 
színválaszték:

fekete-ezüst


 
további információk:

A változatok teljes kínálata


tömeg:
  • 154 g (FD-M610-B)
  • 143 g (FD-M610-E)
  • 157 g (FD-T610-3/6)
  • 172 g (FD-T611-3)

 
láncvillaszög (fok):
  • 66-69
  • 63-66 (csak FD-T610-3, FD-T611-3)

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.