Sram 3.0 első váltó

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.05.)
  • Listaár: 4.390 Ft

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK




Gerison avatar
Gerison
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Pontos váltás, egyszerű, távtartóval adják, olcsó.
Hátrány
A bowden befogásánál sok gondom volt, a csavart teljesen meghúztam, és így is ereszti a bowdent.
Tapasztalat
Sokat vacakoltam vele, mire be tudtam úgy fogni a bowdent, hogy ne csússzon ki a rögzítésból. Ez csak úgy érhető el, ha 180 fokban visszahajlítjuk a bowdent a csavar körül. Egyébként jó váltó, a boltban nem ajánlották, csak ha gagyi gépbe veszem...most a komolyabb terepgépemre van szerelve, és marad is, mert extrém körülmények között is tud annyit mint a nagyok. Talán pár ezer km után kimutatja a foga fehérjét, de eddig 100%-os teljesítményt nyújtott!
Erre ajánlom
Egyenlőre az LX-emmel vetekszik, de félő, hogy késöbb bajosabb lesz, ezért csak városi / téli használatra.
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
bovdenvezetés:

alul-felül húzós kivitel (Dual-pull)


 
rögzítés:

bilincs


 
kompatibilitás:
  • Sram
  • Shimano

 
hátsó fokozatok:

7/8


 
legnagyobb lánckerék:

42 fog


 
bilincsméret (mm):
  • 31,8 (adapterrel)
  • 34,9

 
váltótest:

acél


 
láncvezető:

acél króm bevonattal


 
színválaszték:

fekete


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram 3.0 termékkel kapcsolatban: