Sram 3.0 első váltó

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.05.)
  • Listaár: 4.390 Ft

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK



1-6 (6 vélemény)
Rendezés

Árcsibáldó avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Megbízható. Még sosem volt vele baj, ez köszönhető a viszonylag egyszerű és robusztus felépítésének. A megjelenése is szép, letisztult.

Hátrány

A vizet nem bírja, berozsdásodik egy-két alkatrésze. Ez nyilván az én hibám is, de azért bírhatná jobban,egyébként a rozsdától függetlenül teszi a dolgát....csak hát azért még is:(

Erre ajánlom

kezdőknek MTB

Szerinted hasznos?

Piszi avatar
29 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Jó minőség
  • Pontos váltás
  • Könnyű beállítani
  • Olcsó
Hátrány

Nem tapasztaltam

Tapasztalat

Hosszú ideig használtam ezt a Sram 3.0 váltót Truvativ és Shimano hajtóművekkel egyaránt, SX4 Trigger karral és mindig pontosan váltott. Ár/érték arányban verhetetlen volt a maga idejében. Manapság én láncvezetőnek használom a Truva. Ruktion hajtóművemhez :)

Erre ajánlom

XC, AM, Enduro, FR, Városi tekerés, Túra, ...

Csatolt képek
Sram 3.0  2008 első váltó
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

NagyAttila avatar
48 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
pontosan valt jol birja a nagyobb terheleseket es az uteseket ja es olcs.
Hátrány
a bowdent nehez bekotni, egy ido utan elkezd fura hangogot kiadni valatas kozben(minha valami eltorne benne).
4 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

benceremony avatar
benceremony
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, varacskosdisznóként használtam
Előny
jó ár, masszív
Hátrány
nem tapasztaltam
Tapasztalat
Jól néz ki szerintem, jobban mint a hasonló kategóriás shimanok és talán még masszívabb is.
Erre ajánlom
bárkinek jó akinek masszív pontos olcsó kell
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

biker rieder avatar
biker rieder
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Jól működik,olcsó.
Hátrány
Baromi nagy.
Tapasztalat
Előtte Lx-em volt,azelőtt meg sis. Valahol a kettő között van,de jóval közelebb az lx-hez!!! Minimálisan kb1/5-ével lassabban vált,de teljesíténybe csak ennyit vettem észre köztük. Persze jóval nehezebb a 3.0,de én meg nem vagyok grammhuszár,tehát nem érdekel. Tök jü lyen áron megéri megvenni. Adtam neki az ívet rendesen,mondom kipróbálom mit bír,de a sarat is simán birta. Pedig nem vicc,de szinte semmi nem látszott a váltóból.
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gerison avatar
Gerison
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Pontos váltás, egyszerű, távtartóval adják, olcsó.
Hátrány
A bowden befogásánál sok gondom volt, a csavart teljesen meghúztam, és így is ereszti a bowdent.
Tapasztalat
Sokat vacakoltam vele, mire be tudtam úgy fogni a bowdent, hogy ne csússzon ki a rögzítésból. Ez csak úgy érhető el, ha 180 fokban visszahajlítjuk a bowdent a csavar körül. Egyébként jó váltó, a boltban nem ajánlották, csak ha gagyi gépbe veszem...most a komolyabb terepgépemre van szerelve, és marad is, mert extrém körülmények között is tud annyit mint a nagyok. Talán pár ezer km után kimutatja a foga fehérjét, de eddig 100%-os teljesítményt nyújtott!
Erre ajánlom
Egyenlőre az LX-emmel vetekszik, de félő, hogy késöbb bajosabb lesz, ezért csak városi / téli használatra.
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-6 (6 vélemény)
Rendezés
 
bovdenvezetés:

alul-felül húzós kivitel (Dual-pull)


 
rögzítés:

bilincs


 
kompatibilitás:
  • Sram
  • Shimano

 
hátsó fokozatok:

7/8


 
legnagyobb lánckerék:

42 fog


 
bilincsméret (mm):
  • 31,8 (adapterrel)
  • 34,9

 
váltótest:

acél


 
láncvezető:

acél króm bevonattal


 
színválaszték:

fekete


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram 3.0 termékkel kapcsolatban: