Sram X-Gen első váltó

15 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2005
  • Listaár: 4.900 Ft

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK




Xabi avatar
Xabi
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Jó erős rugó van benne, jól, pontosan, gyorsan vált. Jelenleg Hone karral és Sram 971-es lánccal nyűvöm, jól működik. Erős, már a kinézete is varacskosdisznő, és nagyon merev is. Ár-érték arány nagyon jó, ezt a váltásteljesítményt és merevséget csak a jóval drágább XT és XTR tudja.
Hátrány
A súlya. Valamit-valamiért. Grammhuszáok inkább a Shimano háza táján keresgéljenek.
Tapasztalat
Éppen pénzszűkében voltam, amikor ezt vettem, és eddig nem bántam meg. Előtte volt LX, Deore és Alivio is (meg 500LX ás 200GS is anno), azoknál szerintem jobban vált, meg jobban is passzol az X-7es hátsó váltóhoz, meg a markolatváltókhoz. Egy év alatt nem volt vele semmi problémám.
Erre ajánlom
CCre, maratonra, túrázgatni, akármire, ahol első váltó kell.
Ennyiért vettem
4000
Szerinted hasznos?

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.