Sram X-Gen első váltó

15 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2005
  • Listaár: 4.900 Ft

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK



1-15 (15 vélemény)
Rendezés

Krupcheck avatar
91 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Hibátlanul teszi a dolgát az X-Gen, ennél többet nincs mit tudnia.
  • Terhelés alatt is működik, bivalyerős a rugója, a sár sem hozza zavarba, és lassan 5 év alatt sem kotyogósodott ki.
Hátrány

Nincsen. Max hogy elég nehéz (189g, saját mérés)

Tapasztalat

PC-951 és PC-971-es láncokkal használtam/használom, Shimano LX '04 karral.

Egyszer majd lecserélem XT-re, csak az egységes kép miatt, egyéb indokom nincs rá, tényleg egy hibátlanul működő cucc.

Erre ajánlom

Mindenféle első váltót igénylő MTB felhasználásra, akár kemény körülmények közé is. Grammhuszároknak ellenben nem nagyon.

Ennyiért vettem
4500
Szerinted hasznos?

hegygyilkos avatar
10 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Jól vált nincs vele semmi baj, akárcsak a többi sram cuccal sem.

-terhelés alatt teszi a dolgát.

-nagy sárban még nem volt.

-Nem rozsdál, merev.

-Télen megnézzük, hogy mit bizonyít.

-Után állítgatni nem kell júniusban tettem fel azóta nem állítottam rajta, nincs is vele baj

Hátrány

nics neki

Erre ajánlom

XC

Szerinted hasznos?

radnaib avatar
64 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

olcso volt 3900Ft

pontos

tartos 

sárban is jo vált

massziv

terhelés alatt is pontos

Hátrány

nagy suly de megtérul a merevségbe és a tartósságba

Tapasztalat

én eddig tortem el egy XT-t. csapok megadták maguk. azota volt két bringám és mindkettőre X-gent vettem. Más soha nem kéne.

Ennyiért vettem
3900
Csatolt képek
Sram X-Gen első váltó
Szerinted hasznos?

sylverdevil avatar
44 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Határozott váltás, masszív felépítmény

Shimano lánccal, octalinkes Deore hajtóművel van párosítva és nagyon meg vagyok vele elégedve.

Soha nem kellett hozzányúlni, bár sárban nem nyúztam egy percet sem (slickgumis montin használom).

A terelőlemez itt-ott talán hajlamos a korrózióra, de merev darab az is.

Hátrány

Talán nehéz egy kicsit (bár ez nálam annyira nem mérvadó) és kissé bumszli a kinézete.

Tapasztalat

Nekem bevált, nem hiszem, hogy ésszerű használat mellett másnak ne volna megfelelő.

Erre ajánlom

Mindenre

Ennyiért vettem
bringán volt
Csatolt képek
Sram X-Gen első váltó
Szerinted hasznos?

NagyAttila avatar
48 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
eleg jol nez ki,kemeny,eleg kemeny a rugoja is, pontosan es csendben valt,az arahoz kepest nagyon meg eri ilyent venni.
Hátrány
nalam nem volt semmi baj vele.
Erre ajánlom
mindenkinek mindenre.
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Memphis avatar
13 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Terhelés alatt tökéletesen vált sárban mûködik sram láncom van hozzá tökéletesen összeillik nem kotyog ez:)
Hátrány
nincs
Tapasztalat
Nagyon jó kis váltó brutálisan gyorsan és erõsen vált esélyt sem ad a láncnak hogy máshova menjen mint õ azt szeretné:)
Erre ajánlom
DH/FR
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tommaso avatar
Tommaso
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Bárhogy vált gyorsan és csendesen.
Hátrány
Nincs neki
Tapasztalat
Nagyon jó váltó kitűnöen vált és csendesen bármilyen terhelés alatt csak ajánlani tuom mindenkinek:)
Erre ajánlom
Én DH-ra használom de bárkinek bármire csak ajánlani tudom.
Ennyiért vettem
12000Ft
Szerinted hasznos?

Xabi avatar
Xabi
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Jó erős rugó van benne, jól, pontosan, gyorsan vált. Jelenleg Hone karral és Sram 971-es lánccal nyűvöm, jól működik. Erős, már a kinézete is varacskosdisznő, és nagyon merev is. Ár-érték arány nagyon jó, ezt a váltásteljesítményt és merevséget csak a jóval drágább XT és XTR tudja.
Hátrány
A súlya. Valamit-valamiért. Grammhuszáok inkább a Shimano háza táján keresgéljenek.
Tapasztalat
Éppen pénzszűkében voltam, amikor ezt vettem, és eddig nem bántam meg. Előtte volt LX, Deore és Alivio is (meg 500LX ás 200GS is anno), azoknál szerintem jobban vált, meg jobban is passzol az X-7es hátsó váltóhoz, meg a markolatváltókhoz. Egy év alatt nem volt vele semmi problémám.
Erre ajánlom
CCre, maratonra, túrázgatni, akármire, ahol első váltó kell.
Ennyiért vettem
4000
Szerinted hasznos?

Balázs avatar
Balázs
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Igényes külső (nekem az ezüst van) Nem túl drága a tudásához képest A SRAM lánccal szépen vált, a gripshift váltókarral is szépen együttműködik.
Hátrány
Eddig még hatalmas hátrányát nem fedeztem fel
Tapasztalat
Még nem tekertem vele túl sokat, mert nemrég vettem, de a 6 ezres árát nekem nagyon megérte.
Erre ajánlom
Akik megunták a Shimanokat, és jó minőségű első váltót akarnak.
Szerinted hasznos?

moha avatar
moha
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny
a rugója valóban nagyon fasza! Aláfér a 44-es tányér, én 8-as sorral és lánccal használom, úgy tűnik, jól vált terhelés alatt is. Olcsó!
Hátrány
kevés bringán látok ilyet.
Tapasztalat
Én az árán lepődtem meg, meg hogy keveset látok belőle. Nekem bejött, bár 8-as sorral jobban kell ügyelni a hajtható tartományra (vastagabb a lánc, könnyebben beleér a terelőbe). Magánvélemény, de a nagy S váltói ár/teljesítmény arányban sehol sem járnak.
Erre ajánlom
Szerintem bárhova jó lehet, ahova első váltó kell. Talán szerncsésebb 9-es sorral használni.
Szerinted hasznos?

Bélabá avatar
Bélabá
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Olcsó, jó, tökéletes működés és tényleg nagyon jól tűri a sarat!
Hátrány
Ha még nincs ilyened!
Tapasztalat
Odaver még az XTR első váltónak is működés tekintetében, igaz az XTR könyebb pár grammal! Aki jó első váltót akar venni az ilyent vegyen és felejtse el a csillagászati árú első váltókat!
Erre ajánlom
Bárkinek, aki használ első váltót!
Szerinted hasznos?

g.GERY avatar
g.GERY
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
olcsó
Hátrány
lof@sz
Tapasztalat
csá all!! marha olcsón jutotttam hozzá 2500ft!!! a hülyének is megéri...nagyon jól vált olyan penge rugó van benne hogy az már NA:)...mindenkinek ajánlom ha kifogd a jót nem okoz csalódást (JAH és sárban is ott van a toppon((dunnamartonon kiállta a próbát))))!!!
Erre ajánlom
xc, maraton
Szerinted hasznos?

HoneyHunter avatar
HoneyHunter
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
olcsó, pontosan vált, bírja a sarat, nem állítódik el
Hátrány
nincs
Tapasztalat
El kell felejteni a drága 10-20ezres első váltókat !!!!! Ilyet vegyél és a pénztárcád sem bánja meg :)
Erre ajánlom
Durvább városi tekerésre, hosszú túrákra, XC-re.
Szerinted hasznos?

Sram avatar
Sram
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
SRAM. Pontos szinte hangtalan váltás. Szuper !!!
Hátrány
Csak Sram váltókarokkal használható. De ez inkább előny. Nagyobb méretü mint a Sírmanók
Tapasztalat
Ne habozz. Nyugodtan megveheted.
Erre ajánlom
Az ár-érték arány a Sram mellett szól. A Sírmanók többe kerülnek mint amennyit érnek. Mint a Merida. Vagy Sony.
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gábor avatar
Gábor
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Olcsó, SRAM X9 Trigger Shifter váltókarral, X9 hátsó váltóval és Pc 99 lánccal használtam, gyorsan és pontosan vált, bírja a sarat :)
Hátrány
Eddig nem tapasztaltam
Tapasztalat
Vegyél te is egyet !
Erre ajánlom
CC, XC, a durvulós arcokat kivéve mindenkinek merem ajánlani
Szerinted hasznos?

1-15 (15 vélemény)
Rendezés
Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.