Sram X-Gen első váltó

15 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2005
  • Listaár: 4.900 Ft

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK




Krupcheck avatar
91 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Hibátlanul teszi a dolgát az X-Gen, ennél többet nincs mit tudnia.
  • Terhelés alatt is működik, bivalyerős a rugója, a sár sem hozza zavarba, és lassan 5 év alatt sem kotyogósodott ki.
Hátrány

Nincsen. Max hogy elég nehéz (189g, saját mérés)

Tapasztalat

PC-951 és PC-971-es láncokkal használtam/használom, Shimano LX '04 karral.

Egyszer majd lecserélem XT-re, csak az egységes kép miatt, egyéb indokom nincs rá, tényleg egy hibátlanul működő cucc.

Erre ajánlom

Mindenféle első váltót igénylő MTB felhasználásra, akár kemény körülmények közé is. Grammhuszároknak ellenben nem nagyon.

Ennyiért vettem
4500
Szerinted hasznos?

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.