Sram X-Gen első váltó

15 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2005
  • Listaár: 4.900 Ft

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK




sylverdevil avatar
44 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Határozott váltás, masszív felépítmény

Shimano lánccal, octalinkes Deore hajtóművel van párosítva és nagyon meg vagyok vele elégedve.

Soha nem kellett hozzányúlni, bár sárban nem nyúztam egy percet sem (slickgumis montin használom).

A terelőlemez itt-ott talán hajlamos a korrózióra, de merev darab az is.

Hátrány

Talán nehéz egy kicsit (bár ez nálam annyira nem mérvadó) és kissé bumszli a kinézete.

Tapasztalat

Nekem bevált, nem hiszem, hogy ésszerű használat mellett másnak ne volna megfelelő.

Erre ajánlom

Mindenre

Ennyiért vettem
bringán volt
Csatolt képek
Sram X-Gen első váltó
Szerinted hasznos?

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.