Sram X5 első váltó

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 12.520 Ft

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK




porch91 avatar
16 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

jól tűri a sarat, havat, minden időjárási elemmel szembeszáll...

finoman pakolja a láncot, viszonylag jól beállítható.

Hátrány

kicsit kotyog...

messze van a terelőlemez a nyeregvázcsőtől. 108 mmes monoblokkal akartam használni, de a hajtókar annyira közel került a vázhoz, hogy a váltó nem bírta lepakolni a láncot a kistányérra. kis fúrás faragással sikerült megoldani: a bilincsből kivágtam egy darabot ahova a  terelőlemez karja beilleszkedik, így kicsit beljebb került az alsó minimális pozíció. enm 100-as, de jó ígyis.

Tapasztalat

szerintem kiszolgál rendesen...

az árát megérte:)

 

Erre ajánlom
hobbi.
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
bovdenvezetés:

alul-felül húzós kivitel


 
rögzítés:

bilincs


 
kompatibilitás:
  • Sram
  • Shimano

 
hátsó fokozatok:
  • 2x10
  • 3x10

 
bilincsméret (mm):
  • 31,8
  • 34,9

 
váltótest:
  • Acél / alumínium
  • Hidegen kovácsolt alumínium

 
láncvezető:

Hőkezelt acél


 
színválaszték:
  • fekete
  • ezüst

tömeg:

179 g


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Sram X.5 első váltó használható-e 8-as fogsorral?
3 válasz
utolsó: 2011. szept.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X5 termékkel kapcsolatban: