Suntour XCC-202 első váltó

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[1.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[1.3]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.03.)
  • Listaár: 3.000 Ft

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK




airborne avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Fölfelé gyorsan, pontosan vált, terhelés alatt is
  • Még nem kotyogósodott ki
  • A terelőlemez elég jó minőségű, merev, és rozsdának (sőtt még kopásnak) nyoma sincs
Hátrány
  • Sárban nem igazán csinál semmit
  • Lefelé nem vált, nem értem miért
  • Shimano HG70 lánccal van, a gyárilag hozzá való hajtókarral, de szinte lehetetlen beállítani, hogy az összes fokozatba leváltson, vagy, hogy ne érjen hozzá a lánchoz, legalább valamelyik fokozatban
  • Nehéz
  • Csúnya
Tapasztalat

Nem túl jó darab, váltani elég nehézkes vele, elég nehéz, szóval én leszedtem, mert amúgy se nagyon használtam, szerintem elég 1 lánctányér. Egy shimano első váltóval biztos, hogy jobban fogsz járni.

Erre ajánlom

Város

Ennyiért vettem
4500
Csatolt képek
Suntour XCC-202  2006 első váltó
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
bovdenvezetés:

alul-felül húzós kivitel


 
rögzítés:

bilincs


 
hátsó fokozatok:

8


 
teljes kapacitás:

20 fog


 
legnagyobb lánckerék:

42 fog


 
láncvonal (mm):

48


 
bilincsméret (mm):
  • 31,8
  • 34,9

 
váltótest:

acél


 
láncvillaszög (fok):

66-69


Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCC-202 termékkel kapcsolatban: