Avid FR 5 2013 fékkar

148 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 2.100 Ft

HASONLÓ fékkar TERMÉKEK



76-90 (148 vélemény)
Rendezés

hetez0201 avatar
27 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Nagyon jol lehet a kékerót adagolni nekem ezüstbe van és nagyon jol ish néz ki!!Én tárcsafékhez használom!!

Hátrány

A festés nekem egy esésnél lekopott de amúgy nem vészes!!

Tapasztalat

jo erós mutatós

Erre ajánlom

DH,Freeride minden

Ennyiért vettem
2500
Mért tömeg
245 g
Csatolt képek
Avid FR 5  2006 fékkar
avid
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

satta avatar
14 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó

Könnyű

Mutatós , főleg a fekete

Hátrány

A festése nem túl tartós

Tapasztalat

Jómagam Avid BB7 -l használom , de régebben V-fékkel is használtam , mindkettőhöz csak ajánlani tudom !

Nekem kényelmes a fogás rajta , persze ez szubjektív .

Erre ajánlom

Bármilyen madzagos tárcsa , illetve V - fékhez .

Ennyiért vettem
1.700
Csatolt képek
Avid FR 5  2009 fékkar
Szerinted hasznos?

sipi7710 avatar
35 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Avid
  • Olcsó
  • Szép
  • Könnyű
  • Jó anyagú
  • Jó adagolhatóság
  • Kényelmes pont kézre való :)
  • Jó bowden rögzítés
  • Tárcsafékhez használom és az adagolhatósága nagyon is jó!
  • Mindkét oldalon lehet használni
Hátrány

Fél éve alatt nem tapasztaltam semmi hátrányt!

Tapasztalat

Ajánlom mindenkinek nagyon szép megbízható fékkar!

Erre ajánlom

Akinek olcsó de megb ízható fékkar kell :)

Ennyiért vettem
1890 Ft
Csatolt képek
Avid FR 5 fékkar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Caprine Riider avatar
28 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon jó adagolhatóság, egyszerű de nagyszerű konstrukció. Kényelmes "fogása" van, jól visszahúza a bovdent, határozottan lehet vele fékezni, nincs "hopáá ez a kezembe maradt " érzésem vele :). Szép és nagyon könnyű, jó minőségű cuccból van, nem gagyi :). Csavarok nem rozsdásodnak, egyszerűen lehet rögzíteni és mind2 oldalra jó.

Hátrány

Nem sorolnám a hátrányaihoz, de megemlítem: Alapból van neki 1 picurka le-föl kotyogása, de szinte elvész, alig venni észre, nem befolyásol semmit.

Erre ajánlom

Bármilyen fékhez stílustól függetlenül. Extrémebb stílusokhoz nyilván nem ilyet használnak azért.

De, hogy konkrétumot is mondjak,  Avid BB(5-7)-SD(5-7) típusú fékekkel nagyon jó páros :)

Ennyiért vettem
3000/pár
Csatolt képek
Avid FR 5  2010 fékkar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szabess avatar
16 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- szépen vissza ugrik a helyére

-olcso

-szép

-birja a kiképzést

Ár/Teljesitmény arány jó:)

Hátrány

nekem behuzo része elkezdettt kotyogni:/

 

Erre ajánlom
mindenre mindenkinek dh-ra...stb
Ennyiért vettem
bicoval volt
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

airborne avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Szép
  • Szinte ez volt a legolcsóbb az összes fékkar közül
  • Jó minőségű anyagok
  • Szép kivitelezés
  • Egyszerű design, az egész bicó kinézetén sokat dob
  • Nagyon könnyű, 150g egy pár, a 8500ft-os SuperLight verzió ugyanennyi
  • A mozgó fékkar résznél alá van támasztva a bowden, így többet húz rajta ugyanakkora behúzottságnál
  • Mindkét oldalra felszerelhető
  • Megbízható márka
Hátrány
  • A fekete festék egy idő után elkezd kopni, lekopik
  • Állandóan állítgatni kell a bowdent, mert megnyúlik, és tovább be lehet húzni (a végén már alig tudtam megállni, egy nőnek is nekimentem igen nagy sebességgel, bár ez a bowden -alligator- hibája, és azért is lehet, hogy hátsó tárcsafékkel használom, mely igen hosszú bowdent igényel)
  • A rögzítő imbuszcsavar hajlamos a rozsdásodásra, ezért én kis olajat teszek bele
  • A Speed Dial 7 jobban néz ki, minőségibb a festése, de az nehezebb is
Tapasztalat
A fentebb említett bowden-alátámasztás, ezért hosszabb bowdenhúzás miatt szinte nincs vetélytársa, számomra biztos nem.  Ha nyúlik a bowden, akkor is be tudod húzni úgy, hogy feszüljön. Én egy fekete shimano Deore-t cseréltem le erre. Szerintem megérte. 1500 forint szinte nevetséges ár érte. Nagyon tetszik benne ez az innovatív bowdenhúzás megoldás, mechanikus fékhez csak ezt ajánlom!
Erre ajánlom
Én városban használom, ott többnyire megfelel. Tárcsafékhez, illetve v-fékhez természetesen.
Ennyiért vettem
1800
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mikeg96 avatar
30 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-avid

-szép

-könnyü

-kényelmes behuzni

-elégjó

-még mindig ez van de még nincs meg egy honapja

Hátrány

nincsen neki max az hogy én haverral cseréltem egy másik fékkarra és ugy adta oda hogy neki egyszer eldölt a keroja és letört belöle egy kis darab szoval összességében nincs neki hátránya

Tapasztalat
elég jo olcso ha könnyen tudsz szerezni vagy venni akkor ne haboz azonal vedd meg vagy cseréld mint én
Erre ajánlom
mindenre.
Ennyiért vettem
cseréltem
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gunti avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Bármelyik oldalon használhatod.

Jó a színe.:D

Jó a presztízse.

Tárcsa és V-fékhez is jó.

Könnyű.

Többet nem tudok írni egy fékkarról.

 

 

Hátrány
Nem tudok ilyet.
Erre ajánlom
Dirt-re, street-re, dh-ra, bármire
Ennyiért vettem
500-ért havertól
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Pietro avatar
22 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Nekem a fekete változat van, ami sztem nagyon jól néz ki. Könnyű, erős. Alacsony árhoz képest nagyon jó fékkart kapunk.
Hátrány
Nem tudok ilyenről.
Erre ajánlom
Bármire.
Ennyiért vettem
3500/pár
Szerinted hasznos?

Monroe@Shonky avatar
8 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
Olcsó szépen kidolgozot  erős mindkét oldalra fel lehet szerlni
Hátrány
nemtapasztaltam
Erre ajánlom
DJ Street
Ennyiért vettem
1500
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Edelweiss avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

szépen kidolgozott, merev, az összes mechanikus avid tárcsafékhez használható, olcsó, festés eddig nem kopott (2 hónap), könnyű alumínium az egész

Hátrány
eddig nincs
Erre ajánlom
annak aki fékezni akar -.-
Szerinted hasznos?

csongor.c avatar
10 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Olcsó,szép,erős

Mind két oldalra feltehető (praktikus) "szuperül szuperál" 

Hátrány
Pattogzik,ha valamihez oda támasztod "tapasztalat",de ebben az árban elmegy
Erre ajánlom
Street/Dirt-re bőven elég
Ennyiért vettem
1450
Szerinted hasznos?

SIPPI avatar
14 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

-olcsó

-jól néz ki

-kétoldalas

- jó állítócsavar

Hátrány
NINCS!!!
Tapasztalat
Én jelenleg V-fékkel használom, jól teljesít vele, de tárcsával még jobb lehet:D
Erre ajánlom
Bármire bárkinek
Ennyiért vettem
500
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

vargamatesz avatar
40 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
szép egyszerű kialakítású, pont kézre áll(nekem), könnyű beállítani
Hátrány
talán egy kicsit keményebb anyagból is készíthették volna a karrészét mert nekem egy egyszerű eldőlésnél letört  a vége ...
Erre ajánlom
mindenre mehet
Ennyiért vettem
3500
Szerinted hasznos?

Szabi123 avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 6 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

-jól néz ki

-jobbos és balos is

Hátrány
- hamar kopik a  fekete festés

- nagyon gyenge az állítócsavarnak a menete nekem 4-5 hónap alatt tönkrement
- nem tapasztaltam több hátrányt remélem nem is fogok
Erre ajánlom
dh, dirt, street vagyis szinte mindenkinek
Ennyiért vettem
3e-ért 2 db, postával
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

76-90 (148 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

alu


 
kompatibilitás:

V-fék és mechanikus tárcsafék


 
bilincsméret (mm):

22,2


 
szimmetrikus fékkar:

igen


 
kiszerelés:

db vagy pár


 
állítási lehetőség:

fékkar elérés


 
szín:
  • fekete
  • fekete-ezüst

tömeg:

155g/pár


 
további információk:

AVID kiinduló kategória, V-fék és mechanikus tárcsafék használóknak. Jellemzője a rendkívül erős kivitel, precíz kidolgozás, hatalmas fékerő-átvitel, alacsony súly. A fékkar jobb és bal oldalra is felszerelhető.

  • Anyaga: Hidegen kovácsolt alu, visszatérítő rugós szerkezet
  • Egybeépített kormányrögzítő bilincs, mindkét oldalra szerelhető kialakítás
  • "Bend-Zone": A szerkezet kialakítása lehetővé teszi a húzókar elhajlását bukás esetén, így a ház és a mechanika nem sérül. Ez az elhajlás kis mértékben visszaállítható, így a kerékpározás még folytatható.
  • Szín: pezsgő színű vagy fekete ház, fekete kar
  • Súly: 155g

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid FR 5 fékkar mekkora kormányra megy rá?
1 válasz
utolsó: 2015. feb.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid FR 5 termékkel kapcsolatban: