A fékkarral hozod működésbe a fékeket, és szabályozod a lassítás erejét. Egy jó fékkar merev, és jól áttételezett, ezért az alsó szintű és a csúcs kategória közti legfőbb különbséget az adagolhatóságban fogod érezni. A cantilever fékhez tervezett karok jók az országúti és bmx fékekhez is, a V-fékesek pedig a mechanikus tárcsafékekhez is megfelelőek. A hidraulikus fékkarok legtöbb esetben csak megegyező típusú hidraulikus tárcsafékkel működnek együtt, de gyártón belül előfordulhatnak átjárások.
kerékpár fékkar
Valós felhasználók által ajánlott fékkar termékek
![Shimano Deore LX 2018](https://static.testbike.hu/images/prpic/Shimano-Deore-LX-2018-TN.8.jpg)
![Shimano Deore 2020](https://static.testbike.hu/images/prpic/Shimano-Deore-2020-TN.22.jpg)
modellnév: BL-T670-B | kompatibilitás: V-fék | bilincsméret (mm): 22,2 | szimmetrikus fékkar: nem | tömeg: 211 g
modellnév: BL-M615, BL-M6000 | kompatibilitás: Shimano | bilincsméret (mm): 22,2
modellnév: BL-M675, BL-M7000 | kompatibilitás: Hidraulikus tárcsafékek Kompatibilis olaj: Shimano ásványi olaj, Kompatibilis fékcső: SM-BH90-SB | bilincsméret (mm): 22,2 | szimmetrikus fékkar: nem
modellnév: BL-T4000, BL-T4010 | bilincsméret (mm): 22,2 | tömeg: Könnyű és csendes működés a belső tompító ütközőnek köszönhetően, 2-ujjas fékkar (BL-T4000) és 3-ujjas fékkar (BL-T4010) is kapható, Eloxált könnyűfém tag
modellnév: BL-M785-B, BL-T780-B, BL-M8000, BL-M8010 | kompatibilitás: V-fék (BL-T780) | bilincsméret (mm): 22,2 | szimmetrikus fékkar: nem | tömeg: 197 g (BL-T780-B)
modellnév: BL-R550 | kompatibilitás: országúti- és cantifék | bilincsméret (mm): 23,8-24,2 (BL-R600) | tömeg: 260/pár (BL-R600)
modellnév: BL-4700 | kompatibilitás: országúti- és cantifék | bilincsméret (mm): 22,2
modellnév: BL-M985, BL-M988, BL-M9100, BL-M9120 | kompatibilitás: V-fék és mechanikus tárcsafék | bilincsméret (mm): 22,2 | szimmetrikus fékkar: nem | tömeg: 162 (BL-M985), 195 (BL-M988)
modellnév: BL-M365 | kompatibilitás: V-fék és mechanikus tárcsafék | bilincsméret (mm): 22,2 | szimmetrikus fékkar: nem