Avid FR 5 fékkar

148 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 2.100 Ft

HASONLÓ fékkar TERMÉKEK



31-45 (148 vélemény)
Rendezés

rigop avatar
56 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jó fogású, masszív, fém fékkar.

Finoman lehet még kicsit állítani a bowdenen.

Rövid.

Hátrány

Kicsit drága, ellenben nem törik el évente, így gyorsan megtérül az ára.

Tapasztalat

A gyári műanyag fékkarokat cseréltem le ilyen fém Avid-ra, ég és föld a kettő. Végre nem hajlik el nyáron, pontosan adagolható a fék.

Ennyiért vettem
3500
Csatolt képek
Avid FR 5 fékkar
Szerinted hasznos?

Bence321 avatar
54 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Ár
- Könnyű az Avid FR 5
- Szép dizájn, ezüst/fekete színválaszték
- Bowden könnyen cserélhető
- Megfelelően kézreáll
- Flip-flop kar, szóval lehet jobbos is, balos is, tökéletesen szmmetrikus

Hátrány

- Nekem elég rövid használat után is már egy csöppet kotyogott a kar - ez menet közben nem zavaró, csak ha direkt megnézted, ennyi pénzért sajnos ezt el kell viselni(plusz ez amúgy is Avid betegség)
- Nem túl kopásálló

Tapasztalat

Nekem az "új" dizájnból jutott, sajnos ezen a márkanév nem domború, hanem simán festett - szerintem a régi sokkal szebb. Ennyi pénzért viszont tökéletes az ár/érték aránya, nagyon jó kis fékkar, ajánlom mindekinek, aki pedig kicsit többre vágyik, annak ott az SD 7.

Erre ajánlom

Mindenre ahol bowdenes fék van

Ennyiért vettem
3130 Ft(párban)
Csatolt képek
Avid FR 5  2012 fékkar
Avid FR 5  2012 fékkar
Avid FR 5  2012 fékkar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

budha avatar
33 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Olcsó még újonnan is
Könnyű ez az Avid fékkar
Jó a rugója,szépen vissza ugrik bowden nélkül is
Festés jól bírja
 

Hátrány

Eddig nincs olcsón hozzá jutottam teszi a dolgát szépen
Talán az hogy nagyon hosszú maga a kar de ez ízlés kérdése

Tapasztalat

Teszi a dolgát nincs hátránya jó kis fékkar

Erre ajánlom

Bármi ami bowdenes

Ennyiért vettem
1000
Csatolt képek
Avid FR 5  2012 fékkar
Szerinted hasznos?

Fábián Dániel avatar
16 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • jól adagolható tárcsafékkel és v-fékkel is ez az Avid fékkar
  • jó a fogása 
  • könnyen elérhető karok 
  • nem kotyog még 4 év után 
  • bilincsezése hagyományos így mindent le kell szedni akormáyról ha le/fel akarod tenni
Hátrány
  • egyetlen hátránya a kopás
Erre ajánlom

szinte bármilyen gépre amin bowdenes fék van 

Ennyiért vettem
2000 /pár
Csatolt képek
Avid FR 5  2009 fékkar
Szerinted hasznos?

mikloskaresz avatar
54 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- könnyű, jól kézreáll, kényelmes, nekem nem kotyogott az Avid FR 5

Hátrány

- fékezésnél az ujjad koptatja a festéket a fékkaron

Tapasztalat

MX2-vel használtam. Nekem tetszett, jó kis fékkar. Erre mondják, hogy olcsó és jó.

Erre ajánlom

Bármire

Csatolt képek
Avid FR 5  2010 fékkar
Szerinted hasznos?

iwillkillyou449 avatar
44 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Olcsó, könnyen beszerzhető. Tárcsa és V fékhez is használható az Avid FR 5.

Hátrány

Felrakásnál azonnal megszakdt benne a menet. Szereléskor majd vasfűrész, aztán új menet belevágása. Azért rosszul esett amikor éreztem, h elnyalódik.

Tapasztalat

Van nála jobb. Kicsit drágább, de inkább egy sd7-es kar. Vagy Deore.

Erre ajánlom

Fékezéshez. De csak óvatosan a menettel.

Ennyiért vettem
2500/pár
Csatolt képek
Avid FR 5  2010 fékkar
Szerinted hasznos?

zeokeston avatar
17 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

- Nagyon jó erőátvitel

- Könnyű

- Erős és strapabíró

- Fékkar nem lötyög, nem kotyog

Hátrány

- Nekem a formája és a szürke színe nem tetszik (Ilyenem van) de ez szubjektív vélemény

- A kar fekete festése pontszerűen kopik (különösebben nem zavaró)

Tapasztalat

Én Avid Single Digit 5-el használom. Hihetetlen jó ára van ennek a fékszettnek ahhoz képest amit valójában nyújtani tud. Aki olcsón akar kimagasló teljesítményt az megtalálta. Vegyétek bátran :)

Erre ajánlom

bármilyen mechanikus fékhez jó.

Szerinted hasznos?

Krupcheck avatar
91 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • könnyű
  • jól húz 
  • szép az Avid FR 5
  • olcsó- ár/teljesítmény 6 répa
  • nem kopik túlságosan
Hátrány
  • kicsit nagy úton fog (XT párhuzamosító fékekkel), és ennek még nem állítható az áttétele. BB7essel is lehetne kicsit direktebb, pedig az márkatárs
  • könnyen görbül
Tapasztalat

Érdekes, hogy ezt a fékkart olyan 4 éve már kifuttatták. Akkor volt 7 ezer Ft, kifutóként vettem 2700ért. Annyit megért, de azóta még olcsóbb lett. Olcsóbb mint a komolyabb B+-ok, és sokkal jobb. Két bringán is használok ilyent, XC-re és FR-re egyaránt bejött, XT párhuzamosítós v-fékkel, Avid BB7es illetve Tektro I/O tárcsával használom, egyiket sem veszi vissza teljesítményben. Bár mint írtam egy kicsit lehetne direktebb, de ha erre vágysz, vegyél SD7-est, duplaennyiért, ott már állítható az áttétel.

Erre ajánlom
Tulajdonképpen bárkinek bármire, bármilyen mechanikus fékhez.
Ennyiért vettem
2700
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dirtgame avatar
22 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

szép

szerintem olcsó 

avid

balosként és jobbosként egyaránt használható

ár érték arányban kíváló

avid bb5/bb7 fékkel iszonyatjó tud lenni

Hátrány

nemhiszem hogy van neki

Tapasztalat

2000ért kurvára megéri vegyetek ilyet

Erre ajánlom

mindenre

Ennyiért vettem
2000
Szerinted hasznos?

A noxos avatar
48 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Jó áron kapható az FR 5.Az íves pálya amin húz a fékkar nagyon jó adagolhatóságot biztosít. Tartós kivitelezésű. Az AVID formavilág nagyn esztétikus fékkará teszi(a DEORE-hoz képest pl).

Hátrány

Nem tudok felhozni.(talán anyi hogy nem csapágyazott csak egy műanyag persely van a porgáspontjába és idővel az kikopik kissé és akkor lóg a fékkar de nem nagyon csak kicsikét)

Erre ajánlom

dirt, street,freeride,Dh               BMX re ne!(mert hallottam ilyenről)

Ennyiért vettem
1500
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Pedrocro avatar
25 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Szép design az ujjabb fékkarokon
-Egy jó bowdennel, bowdenházzal, és tárcsafékkel nagyon hasonló egy hidraulikus fékhez
-Olcsóbb mint egy shimano és még könnyebb is
-Nagyon jól adagolható fékerő
-Csendes

Hátrány

Sajna kopik a kar részről a festék egy idő után :(

Tapasztalat

-Nekem bevált :)
-Előtte b+ karjaim voltak amiket kivétel nélkül sikerült elrepeszteni vagy letörni (a b+ karokat öntéssel készítik így nincs akkora ellenálló képességük).

Erre ajánlom

Bármilyen bringás stílusú felhasználó nyugodtan használhatja

Ennyiért vettem
1490
Mért tömeg
78 g
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hegygyilkos avatar
10 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Fékerő adagolhatósága nagyon jó,én tektro V-fékekkel használom  az elsőt most fogom cserélni avid BB-5 re.

-Álltani csak a bovdenhúzást lehet rajta.

-Elég ,,Puha" a húzása könnyű behúzni akár egy újjal is .

Hátrány

_kicsit kopik róla a festék

Tapasztalat

Nyugottan lehet venni én június óta használom nagyon jó, sokkal adagolhatóbb mint az előtte lévő Shimano fékváltókarral.

Erre ajánlom

XC Akár  DH Freeride

 

Ennyiért vettem
3500/pár
Szerinted hasznos?

geri13 avatar
63 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

nagyon jól adagolható fékerő

desing az dekurvaszép <3

full alu 

kényelmes fogás

szép festés és tartos.

nem lotyog

megéri nagyon az árát!

 

Hátrány

nincs

Tapasztalat

ezzel hasolo fékarom még nem volt!

Erre ajánlom

xc,fr, és ahova elég egy bovdenes fék.

Ennyiért vettem
2890
Csatolt képek
Avid FR 5  2011 fékkar
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gecse Richárd avatar
28 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Egyszerűsége ellenére nagyon jó fékkar. Könnyű vele fékezni, jól átadja a fékerőt a féknek. Kis kotyogás van, de nem zavaró. Estem már vele, de nem lett baja a festékkopáson kívűl. Nagyon kénylemes, egy újjal kezelhető.

Hátrány

nem állítható a kézmérethez.

Erre ajánlom

bármire

Ennyiért vettem
3000
Csatolt képek
Avid FR 5  2010 fékkar
Szerinted hasznos?

BHappy avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Megéri az árát. Nagyon könnyű. A 'speed dial' kivételével szinte azonos az SD7-tel. Finoman mozog.

Hátrány

Kopik a festés.

Tapasztalat

Szerintem érdemes inkább SD7-et venni (kétszer annyiért), de XC-re elég ez is (én is arra használom).

Erre ajánlom

XC-re, annál keményebb felhasználásra inkább SD7.

Ennyiért vettem
bringához volt
Csatolt képek
Avid FR 5  2008 fékkar
Szerinted hasznos?

31-45 (148 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

alu


 
kompatibilitás:

V-fék és mechanikus tárcsafék


 
bilincsméret (mm):

22,2


 
szimmetrikus fékkar:

igen


 
kiszerelés:

db vagy pár


 
állítási lehetőség:

fékkar elérés


 
szín:
  • fekete
  • fekete-ezüst

tömeg:

155g/pár


 
további információk:

AVID kiinduló kategória, V-fék és mechanikus tárcsafék használóknak. Jellemzője a rendkívül erős kivitel, precíz kidolgozás, hatalmas fékerő-átvitel, alacsony súly. A fékkar jobb és bal oldalra is felszerelhető.

  • Anyaga: Hidegen kovácsolt alu, visszatérítő rugós szerkezet
  • Egybeépített kormányrögzítő bilincs, mindkét oldalra szerelhető kialakítás
  • "Bend-Zone": A szerkezet kialakítása lehetővé teszi a húzókar elhajlását bukás esetén, így a ház és a mechanika nem sérül. Ez az elhajlás kis mértékben visszaállítható, így a kerékpározás még folytatható.
  • Szín: pezsgő színű vagy fekete ház, fekete kar
  • Súly: 155g

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid FR 5 fékkar mekkora kormányra megy rá?
1 válasz
utolsó: 2015. feb.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid FR 5 termékkel kapcsolatban: