- Merev
- Jól állítható
fékekkel együtt!nem gondoltam volna hogy ennyire beválik!
Precíz beállítások, finoman kezelhető vele a fék, szép megjelenésű és van benne minőség, könnyű.
Az egyik legjobb fékkar, amit V-fékhez és bowdenes tárcsafékekhez is használhat az ember.
BB7-el párosítva próbáltam, a fékerő igen meggyőző vele. Nem tapasztalható az olykor nyúlós érzés, de ez persze a bowden minőségétől is függ.
Mintkét oldalra felszerelhető kialakításából adódóan.
Fekete-ezüst és szürke-fekete színekben elérhető.
Kis imbusz csavarral állítható a fékkartávolság.
Állítható a bowdenhúzás mennyisége.
Szép igényes tervezés és kivitelezés.
Hasonlókat tudok mondani róla, mint az FR 5- ről. Nincs nagyon hátránya.
Ha esik az ember ez is eldeformálódhat, eltörhet, mint bármelyik másik.
A fekete fékkaros változatról lekophat a festék a ujjaknál, de ha ez annyira zavar valakit az vegye az ezüst fékkaros verziót.
Maximum egy idő után ki tud kotyogósodni, mint sok másik is, de ez persze nem két hét használat után következik be.
A lehető legjobb mechanikus fekkar!!! iszonyú érzékeny ahhoz képest hogy nem hidrás. Én BB5-tel használom és meg kell mondjam hogy kurva érzékeny, egy ujjal ish fejre tudok álni. A kotyogásról meg annyit hogy ennél a fékkarnál nem ismerem a kotyogás szót. Masszív két ujjas a fékkar nagyon kényelmes! Az ára sem rosz ólcsó, az egész azért ilyen mert AVID!!! Ez szerintem nagyon szép de ez izlés kérdése. Egy gusztusosan összerakott kis cucc nagyon tetszik!
-Pöpecül kézre áll (nekem legalább is kényelmes)
-Szép és praktikus megjelenés
-Jó állítási lehetőségek
-Könnyü kialakítás
Sajnos ilyen is van! A fékkar karját nem lehet csavarral állítani hanem vmi patentes szarral van megoldva ezért ha esel vele és törik (ami nem valószínű, thx for bend zone) akk be kell vinned h kicseréljék.
Nagyon megbízható. Lehet állítani. Kemény konstrukció. Esztétikus látványt mutat. Szerintem bár meddig használhatod nem lesz baja. Könyen szerelhető.
Használatom során ilyennel nem találkoztam.
Bármilyen fék elé felrakhatod nagyon jó! Ha bovdenest használsz ezt vedd. Használd amire akarod
sok van:
nyomáspont állítás
1 év használat után se kotyog
nem rág
mind2 oldalra felrakható, jobbos és balos között nincs különbség...
így 1 év után már elég kopott a festés a karon... de ez nem zavar semmibe!
jó kis fékkar főleg ha olcson hozzájutsz!
így 1 év használat után megvagyok vele elégedve! jó fékkar, csak az a fránya festékkopás szurja a szemem:D
alu
V-fék és mechanikus tárcsafék
22,2
igen
pár vagy db
antracit-fekete
175g/pár
AVID középkategória V-fék és mechanikus tárcsafék használóknak. Jellemzője a rendkívül erős kivitel, precíz kidolgozás, hatalmas fékerő-átvitel, alacsony súly. A fékkar jobb és bal oldalra is, felszerelhető.
Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.
1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.
1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.
2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.
Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.