BL M-511 DEORE fekete színű fékkar előnyei:
62-68%-os karcállóság, időjárás álló magas színvonalon, kopásállósága jeles, mechanikussan finom lágy kezelést biztosít a komfortos opcióinak köszönhetően azaz fékkar távolság állítás és a finom állítás lehetőségei miatt. A benne lévő rugó nyúlás és szakító szilárdsága a deore színvonalat magassan megüti. Szépen kidolgozott modern dizájn. Kényelmes 1,5-2 ujjas kézre álló fékkar amely hosszú úton tartós igénybevétel esetén nem merevítí le az ujjakat fékezésnél. Mechanikus tárcsa fékkel kompatibilis ez a Shimano fékkar. Ár-érték aránya megfelelő. Súlya egész tűrhető. Felszerelése gyors, könnyű valamint preciz pontos működést lehet belőle kihozni.
A finom állító csavar sűrű állítás után pontattlanná válhat.
Roncsolódása baleset esetén közepes.
Nem biztos, hogy hátrány de szakember tudását igényli a felszerelése mert csak így élvezhető igazán a profizmusa amire gyártották.
A csapozása eléggé kifogásolható mivel a kotyogosodása a karnak elég hamar kijön de a működésében talán 2%-os csökkenést vagyis elenyésző tendenciát mutat.
Nekem 2009 óta van meg a Shimano Deore, kb.6-8 állításon van túl. De még mindig újszerű. Rengeteg hosszú úton van túl , jó pár fékpofát feléltem már vele. Nagyon kecses, látványos darab. Gyönyörű a felírat rajta és kidolgozásában is elragadtatja az embert. A kényelem és tartósság . Ezt helyezte a shimano előtérbe a dizájn mellett. Amint már említettem az előnynél ,hogy karcálló,időjárás álló, és tartós, elég nagy mértékben ami ennél a kategoriánál alap. Olyan elektromos eljárással fényezik le a fékkart ahol a festék negatív vagy pozitív tőltést kap és így mágnesként tapad a fémre.Utána pedig magas hőfokon rásütik véglegessen az anyagot. Tovább növeli a dicsfényét a komfortossága ami a szerelésnél előny mivel nagy mértékben megkönnyíti a dolgunkat a fékkar távolság állító csavar amely értelemszerűen a markolat és a fékkar távolságát szabályozza.Ennek köszönhetően lesz biztonságos és kényelmes a fékezés mivel nem merevedik le az ujjunk sűrű használatnál.A finomállító csavar pedig még pontossabbá teszi a működést mivel ezzel szabályozhatjuk a bovden feszességet amely a fékpofa helyzetét finom hangolja. Ehez a fékkarhoz érdemes magas minőségű tárcsa féket vagy v-féket kombinálni. Ugyanis nagyon komoly fékhatást biztosít a gyár szakszerű felszerelésnél és jó fékkar féktest kombinációnál. Én például a felette lévő kategóriában helyet foglaló XT v-fékkel fogom kombinálni a gyár ajánlására !!!!!!! Úgy gondolom ez magáért beszél. Elvégre egy deoréról beszélünk.
Ahol már XT kombináció szóba kerül ott szinte bármire mivel 1,5-2 ujjas. De azért nem mindenre. Hobbi szinten legalább 3- 5 év. Erősebb felhasználásnál is meg megállja a helyét az biztos. De rövidebb ideig az tény. A nagyon vad felhasználásra viszont drágább XT, de inkább XTR kategória ajánlott.