- igényes kidolgozás
- szép, fényes felület
- ergonómiailag tökéletes, mintha a kezemre vagyis az ujjaimra "öntötték" volna
- Shimano váltókarokkal jól használható, jól megférnek egymás mellett
- fékezés-váltáskor nem kell "újat" fogni a kormányon, tökéletes összhang
- mechanikus tárcsafékkel használva jól adagolható a fékerő (jóval kevesebbet blokkoltam vele, mint a korábbi Avid FR5-el)
- műanyag bak van belül a fékkaron, így hirtelen visszaengedésnél nem csattan akkorát két utcával is hallják, hogy elengedted a fékkart :)
- rendes méretű-anyagú fékkartávolság állítócsavar (végre nem valami kis nyomorék méretű, ipari hulladék csavar)
- nem kotyog, nem lötyög, precíz összeszerelés jellemzi
Lehetne az árára fanyalogni, de inkább nem teszem. Túl jó cucc ahhoz, hogy emiatt lehúzzam. Vagy nézhetem más szemszögből is. 6 doboz cigi ára...
Két bringán használtam Avid FR5-öt (egyiken V-fékkel, a másikon mechanikus tárcsával). A V-fékkel az Avid piszok jó volt. A tárcsánál kezdődtek a bajok. Túl nagy a húzása és sokszor blokkolt a hátulja a gépnek, pedig még istenes terepen nem is voltam vele. Ekkor született meg az első gondolati csíra, hogy új fékkar kellene.
Megláttam ezt a Deore fékkart. Szerelem volt első látásra-tapintásra. Felszereléskor értek az első pozitívumok. SL-M590 Deore váltókarral jó párost alkotnak, ugyanoda esnek a rögzítőcsavarok, szépen néznek ki együtt, sokkal kényelmesebb a váltás-fékezés, mint az Avid FR5-el. Nem tudom meddig "reszelték" a mérnökök, mire piacra dobták, de megérte. Egy ujjal, két ujjal használva is kényelmes. Igen pontosan adagolható a fék vele. Bátrabban merem rakni neki :). Városban hirtelen szituációnál is jól használható. Oda nyúlsz reflexből ahova kell.
Használata rövid időn belül megszokott lesz. Fékezést- fékerőt tekintve nagyon jó mechanikus tárcsával (Hayes MX4 a felelős a lassulásért/megállásért). A korábbi blokkolások szinte elmúltak. Ennek szerintem legjobban én, de a gumik még jobban örülnek :).
Mindenkinek ajánlom, aki szeretne egy minőségi fékkart V-fékhez és tárcsafékhez.