Sram 5.0 fékkar

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2002
  • Listaár: 3.000 Ft

HASONLÓ fékkar TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

Balázs avatar
Balázs
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Könnyű, jól néz ki
Hátrány
Amíg el nem törik, addig nem látom a hátrányát.
Tapasztalat
Én egy Deore fékkel használom, és jól együttműködnek, bár hazudnék ha azt állítanám, hogy ezzel gyorsabban megáll a bringa, mint amikor még Alhonga fékkarok fékeztek ezzel a féktestekkel. Használtan vettem 2500-ért, mert gondoltam, így szép egységet alkot az 5.0-ás gripshiftemmel. Ahhoz képest, hogy műanyag, brutálisan kemény és erős, egyelőre a fékezést is bírja, így nem bántam meg.
Erre ajánlom
Végülis városba, túrázgatni tökéletes.
Szerinted hasznos?

Brick avatar
Brick
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Könnyen szerelhető, könnyű mozgás (nincs benne rugó), nagyon olcsó
Hátrány
nem tapasztaltam
Tapasztalat
Lapátkezű embereknek tervezték, végre egy fékkar amit normálisan tudok húzni. Nálam egyátalán nem hajlik fékezés közben, ha meghajol, ott már a fékkel van gond...
Erre ajánlom
bárkinek bármire
Szerinted hasznos?

ludi avatar
ludi
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
olcsó, könnyű, szerintem szép,
Hátrány
naggggyyyyon rugalmas, de csak kb 2 hónap után jelentkezett ez nálam, a rugalmassága miatt ABS ként is funkcionál
Tapasztalat
a rugalmasságon kívül tökéletes és hidegben nem fázik rajta az ujjad
Erre ajánlom
városba tökéletes, olcsó könnyítés
Szerinted hasznos?

mag avatar
mag
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 3 hónapig, triálos fenegyerekként használtam
Előny
Hát... szép, könnyű.
Hátrány
Gyorsan kikopik, ahoz képest, hogy műanyag DRÁGA.
Tapasztalat
Átmenetileg bármire jó, de utána ki lehet dobni.
Erre ajánlom
Trekkingre
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.