Avid Rim Wrangler fékpofa

11 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2008
    (frissítve: 2008.01.)
  • Listaár: 3.000 Ft

HASONLÓ fékpofa TERMÉKEK




Makky avatar
168 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
  • szép
  • jól fog
  • lassan kopik (még nedves körülmények között is sokáig bírja)
Hátrány
  • extrémebb körülmények között nem jó
Tapasztalat
A régebbi fajta betét, amit a Kool Stop gyártott szerintem jobb volt. A mostanit nem tudom ki gyártja, de már nincs a gumin Kool Stop felirat. A különbség pedig annyi, hogy az újba néha beleragad a felniről leváló alumínium, de nem vészes. (Ez főleg extrémebb (pl. sár. hó) körülmények között fordul elő.) Olyan fékpofa szerintem nincs, ami minden körülmény között jó. Mint hogy a 4 évszekos autógumi is inkább azt jelenti, hogy igazán soha se jó. Ez száraz időre való! Nedvesen is elmegy, de sárban, hóban felejtős. (Én oda régen kék Ritchey-t használtam.) Száraz időre értékelve 5, ha a nedveset is hozzávenném, akkor az átlag 4 lenne. (5 száraz, nedves 2, mert azért van rosszabb.)
Erre ajánlom
Akár XC versenyzésre is száraz időben. Saras időben versenyzésre nem igazán alkalmas.
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Rim Wrangler termékkel kapcsolatban: