Avid Rim Wrangler fékpofa

11 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2008
    (frissítve: 2008.01.)
  • Listaár: 3.000 Ft

HASONLÓ fékpofa TERMÉKEK




mosfet avatar
153 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

• szárazon páratlan fékerő
• lassan kopik
• a fémház tartós
• cserélhető betét (nem kell az egész pofát cserélni)

Hátrány

• sárban, hóban nagyon gyenge
• vizes körülmények közt közepes-jó fékerő
• nedves körülmények között (eső, hó) sokkal gyorsabban kopik 

Tapasztalat

A fékhatása nagyon jó, nem túl kemény, ezért nem gyalulja nagyon a felnit. Nedves közegben sajnos oldódik pofa anyaga (szép feketére festi a felnit) Száraz időben nagyon sokáig kitart, s rövid idő alatt bekopik (az elején még kissé rugalmas) utána, ha jó féktestet (Avid SD7, SDSL, etc.) használunk, nagyon rövid fékkar utat lehet beállítani. Csöndes, nedves időben is csak nagyon picit nyekereg.
SD7-tel használom (SL karokkal) bekopás után (cross ride felnin) hozza a BB7-es fékerejét (próbáltam; azonos szakaszon és sebességgel tesztelve)

Erre ajánlom

Aki nem enged a tárcsafékek sokszor felesleges csábításának. 

Ennyiért vettem
gépben volt
Csatolt képek
Avid Rim Wrangler  2007 fékpofa
RW2
Avid Rim Wrangler  2007 fékpofa
RW2
Avid Rim Wrangler  2007 fékpofa
az idő vas és a felni alu fogai
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Rim Wrangler termékkel kapcsolatban: