A BikeFun fékpofa rövidebb változata 70 mm hosszú, részarányos (újmagyarul szimmetrikus) kialakítású, gumibetétje fekete, illetve sárga vagy szürke színű, három vízelvezető csatornával tagolt. A nagyobbik testvér 72 mm hosszú, felemás egyéniség (aszimmetrikus felépítésű), gumibetétje fekete, illetve sárga vagy piros színű, és négy csatorna díszíti. A fékpofák tömege kb. 75 gramm. (A BikeFun katalógus még egyéb formákat is felsorol, a boltokban azonban ezekkel nem találkoztam.) Valamennyi fékpofa általános célokat szolgál; a forgalmazó szerint száraz és nedves körülmények között egyaránt használhatók. A gumibetét közepes keménységű, teszem hozzá én. A fekete és a színes betétes példányok között valószínűleg csak árban van különbség. Nekem a 72 milliméteres fékpofákból jutott: egy-egy pár a fekete, illetve a piros betétesből. Utóbbi egyelőre tartalék, teljesítményéről később számolok majd be.
A fekete betétes BikeFun fékpofa száraz időben nagyon jól fog. A gumi erősen tapad, hosszabb használat után azonban valamelyest megkeményedik, és akkor némileg csökken a hatékonysága. Akárhogy is, mindenkor határozottan megfogja a kereket. Nedvesen valamivel kevésbé tapad, s hozzá még csúnyán nyekereg, ha a kerékabroncs nem eléggé tiszta, pl. maszatos, olajos. Számomra fontos lenne, hogy a vizes homokkal is jól megférjen – gyakorta kerekezek laza talajokon –, e tekintetben azonban teljesítménye csak közepes rendű. Esőben, homokos talajokon ocsmány hangon tiltakozik.
A betét túlmelegedésre érzékeny. Hosszú lejtőn lefelé tanácsos szünetekkel fékezni, illetve felváltva az első és a hátsó fékkel dolgozni, különben a gumi nyúlósodni kezd.
Három hónapi használat után a betétek kopása jelentéktelen mértékű: 2000–3000 kilométert átlagosnak nevezhető igénybevétel esetén bizonyosan kibírnak. A kerékabroncs kopása érzékszervi úton meg nem állapítható. Erről csupán annyit mondhatok, hogy az alumínium csiszolt pora a betéteken alig hagyott nyomot.
Babits szerint egy adott helyre csak egy, az a bizonyos egyetlenegy, semmi mással nem helyettesíthető szó illik. Az általam bírt jelentékeny magyar szókincsből a fasza kifejezést szemelném ki a szóban forgó alkatrész jellemzésére. Valamennyi közül, amit valaha próbáltam, kétségtelenül a legolcsóbb jó a BikeFun márkája.
Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2013-01-16, 23:04)
A fekete betétes pofák immár több mint fél éve teljesítenek szolgálatot. Betétjük gumija nagyjából harmadával fogyatkozott.
Úgy tűnik, a Királyi Bíbor színben pompázó fékbetét nem nyújt sem többet, sem kevesebbet, mint a gyászos fekete. Felszereltem az új pofákat, próbálgattam a fékeket, de bizony nem érzékeltem különbséget. Hogy egészen pontos legyek: mivel tudom, hogy elöl fekete, hátul piros betétes fékpofák szolgálnak, szeretném érezni a különbséget... Mint a lelkes turista, aki átkel az Egyenlítőn. Emberünket felvilágosítja a helyi vezető: most éppen az északi féltekén tartózkodunk, de ha lépünk egyet, akkor már a délin. A lelkes turista áttipeg a képzeletbeli vonalon, majd üdvözült arccal közli: aha, valamit érzek! Nos, ha megérkeztem Fokföldre (elkoptak a betétek), újból jelentkezem beszámolóval.
Szerkesztés vége
Szerkesztés (utolsó szerkesztés: 2013-06-18, 21:18)
Az első keréken használt fekete betétes fékpofa 19059 km használat után múlt ki. A piros betétes fékpofa (a hátsó keréken teljesített szolgálatot) 21778 kilométer bírt ki. A használat során megfeketedett. Ilyet sem tapasztaltam még, mióta kétágú nadrágot hordok.
Szerkesztés vége