Bike Positive Beta Color fékpofa

8 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2011.09.)
  • Listaár: 600 Ft

HASONLÓ fékpofa TERMÉKEK



1-8 (8 vélemény)
Rendezés

Petiii avatar
106 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Kiváló ár/érték arány

-Nagyon jó fékerő sík terepen, terepen már kevésbé

-Viszonylag lassan kopik

-Felnit is lassan eszi

Hátrány

-Nedvesen csikorog és fékerő csökkenés is észrevehető elég jelentős mértékben

Tapasztalat

Nagyon jó fékpofa, én nagyon meg vagyok vele elégedve.

Csatolt képek
Bike Positive Beta Color  2010 fékpofa
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Vilmos23 avatar
376 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Megjelenése egyszerű mégis szép.

Több féle szinben van nekem mégis pirosban tetszett meg.

Anyaga nem túl kemény mégsem kopik gyorsan.

Fékezéskor halk a Beta Color hangja.

Fékhatása elég jónak mondható az én 85kg-om simán megfogja.

Első kerékre is álltam már vele és nem csúszott el.

Imbuszos felfogatású igy könnyen állítható és szerelhető.

Súlya nem vészes

Hátrány

Esős időben sajna mint a legtöbb pofa ez is nyikorog.

Tapasztalat

Kb fél évig használtam és még mindig jónak mondható de lecseréltem egy cserélhetős fékbetétre.

Erre ajánlom

városi használat,túra

Ennyiért vettem
550
Csatolt képek
Bike Positive Beta Color  2012 fékpofa
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A Bike Positive Beta Color fékpofát kiegyensúlyozott teljesítmény jellemzi: szárazon nagyon jó, nedvesen valamivel gyengébb, de még mindig jó fékerő. Lassan kopik, ritkán kell a fékrendszert utánaállítani. Homokos talajokra alkalmasabb, mint a kemény betétes pofák. Kevésbé koptatja a kerékabroncsot (szintén a kemény betétes pofákhoz viszonyítva). A fékbetét kormot nem tartalmaz, így legalább ez nem mocskolja a kerékabroncsot.

Hátrány

Túlmelegedésre érzékeny. A gyártó nem tájékoztat a színek jelentőségéről.

Tapasztalat

A Bike Positive Beta Color fékpofát sárga, szürke és piros színű fékbetéttel hirdetik, sőt újabban kékkel is. Nekem sárga színű jutott, csak ilyet lehetett kapni, a többit nem volt módom kipróbálni. A színek jelentését nem sikerült megfejtenem. Gondolom, ha volna valamilyen gyakorlati haszna, azt a gyártó nem mulasztaná el dobra verni. Valószínűleg csak a termék vonzerejét akarták a színezéssel valamelyest növelni.

A fékbetét puhább gumikeverékből készült. Eleinte arra számítottam, hogy élettartama rövidebb lesz, mint a kemény betéteké, de úgy tűnik, hogy erről szó sincs. Nagyjából 1000 kilométert futott eddig, és láthatóan még egyszer ennyit is bírni fog.

Fékhatás tekintetében a Beta Color kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt. Száraz időben nagyon jó a fékerő, és esőben sem kell jelentős csökkenéssel számolni. Eső kezdetén, néhány fordulat erejéig, amíg a kerékabroncsról a maszatok le nem mosódnak, gyengébben tapad, de ez, feltételezem, minden fékpofával így van. Mivel a betétek úgymond puhák, és így könnyebben összenyomhatók, számítani kell rá, hogy (függetlenül az időjárástól) előbb radíroznak kicsit, míg kialakul a nagyobb fékerő. Csendben teszik a dolgukat, nyikorogni csak kivételesen hallom őket. Ebben alighanem része van a viszonylag puha anyagú kerékabroncsoknak (Mach1exe) is.

Ezek a fékpofák is karistolnak, ha homok kerül a betétek alá, de nem olyan vészesen, mint a kemény gumibetétesek. Sajnos vizes homokra még nem találtam meg az igazit.

A túlmelegedésre vigyázni kell. Hosszú lejtőn lefelé tanácsos szünetekkel fékezni, különben a gumibetét nyúlósodni kezd, és csökken a fékerő. A betétek felülete szerencsére szépen csiszolódik, aránylag tiszta marad szárazon és vizesen egyaránt.

A kerékabroncs kevésbé kopik a puha gumibetétes fékpofákkal. Szerencsés megoldás korom helyett a szilikát töltőanyag: a gumibetét pora nem mocskol annyira. Sajnos az alumínium csiszolt porával továbbra is számolni kell.

Korábban kemény gumibetétes Alhonga fékpofákat használtam, azoktól a Beta Color az alábbiakban különbözik: [1] száraz időben csekély mértékben gyengébb, nedves időben valamivel jobb fékerő, [2] a teljes fékerő kialakulásáig némi idő szükséges (a különbség elhanyagolható, csak addig számít, míg az ember meg nem szokja), [3] a vizes homokkal jobban boldogul, nem karistol annyira, [4] valamivel kevésbé koptatja a kerékabroncsot, [5] kevesebb mocskot termel, [6] a túlmelegedés jelentősen csökkenti a fékhatást. Hogy a pofák hosszúságában mutatkozó különbség (10 mm a Beta Color javára) jelent-e valamit pl. fékerőben, arról nem tudok nyilatkozni.

 

Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2011-11-04, 17:31)
Több mint egy évig használtam ezeket fékpofákat, és kevés híján 6500 kilométert gurultam velük. A betétek ez idő alatt nem koptak el teljesen, a felületüket tagoló vízelvezető csatornák azonban elenyésztek. A Beta Color még ebben az állapotban is jól teljesített, bár vizesen nagyon is érezhető volt a fékezés hatásfokának csökkenése. Következésképpen nem feltétlenül érdemes megvárni, míg a gumi teljesen elfogy.
Az elmúlt években alaposan kiművelődtem a fékpofák sajátságait illetően. A gyártók általában nagyon szűkszavúak, ha erről a kérdésről nyilatkoznak. A legritkább esetben közölnek adatokat a fékbetétek anyagáról, keménységéről, a felhasználási területről stb. Az ilyen jellegű értesüléseket csak hosszadalmas kutatómunkával lehet innen-onnan, jobbára morzsánként összeszedegetni. Ami a lényeget illeti, a következőket érdemes erről a kérdéskörről elmondani.
A fékbetétek döntő többsége műgumiból készül. A gumi tulajdonságait adalékokkal javítják; a töltőanyag rendszerint szilikát. A betétek színének legtöbbször nincsen jelentősége, s ha mégis, azt a gyártók nem mulasztják el hangsúlyozni. A fékbetétek súrlódó felületéről a vizet harántos csatornákkal vezetik el. Az olcsóbb fékpofák 2–4 csatornával készülnek, a drágábbak betétje viszont gyakorta úgy fel van szabdalva, mint a Mars felszíne. Az ilyen finomságok gyakorlati haszna szerintem kétséges. A különlegességek (többszínű fékbetét, furcsa mintázat) elsősorban a vevők csalogatását szolgálják. Gyanúmat megerősíti, hogy a figyelemfelkeltő fékpofákról semmilyen érdemi adatot (pl. keménység) nem lehet felkutatni.
A fékbetétek anyaga lényegesen keményebb, mint például a gumiköpenyeké. Utóbbiak keménysége a 100 fokos Shore_A skálán 60–70 fok, míg az általános célú, közepesen kemény fékbetéteké (ide tartozik a Beta Color is) 89–91 fok. A puha betétek (85–87) nedves körülmények között, illetve homokon teljesítenek jól, míg a keményeket (93–95), nevükhöz méltóan, katonásabb feladatokra szánják. A puhább gumi a fékezés során keletkező hő hatására nyúlósodik; hosszabb idő elteltével tömörödik, veszít rugalmasságából. A kemény gumi jobban bírja a hőt, lassabban kopik, cserébe jobban csiszolja a kerékabroncsot. A kemény betétek rendszerint nyafogósabbak.
A pofák hosszúsága a betét tartósságára van kihatással. A hosszabb fékpofák betétjének súrlódó felülete nagyobb, következésképpen (azonos körülményeket feltételezve) lassabban kopik.
Az aszimmetrikus kialakítás (a rögzítő csap nem a fékpofa felezővonalában foglal helyet) a rezgési hajlamot van hivatva csökkenteni.
Szerkesztés vége

Erre ajánlom

Komolyabb feladatokhoz nem, szabadidejükben sportolóknak, túrázgatóknak és városi harcosoknak viszont jó választás.

Ennyiért vettem
650
Csatolt képek
Bike Positive Beta Color  2011 fékpofa
Színek
Bike Positive Beta Color  2011 fékpofa
kavalkádja
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

z.aron avatar
35 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, triálos fenegyerekként használtam
Előny
  • Nagyon nagy a kopásállósága.(kemény anyagú)
  • Szép.
Hátrány
  • Nem fog valami jól a Bike Positive Beta Color.
Tapasztalat

Kemény anyagú, gyenge fékhatású fékpofa. Flexelt oldaldalú felnin nem lesz jobb a fékhatás, mert -akárcsak a magura HS széria fékbetétei- a flexen morzsolódik és a levált porszerű anyag rajtamarad a felnin, amitől csúszni fog. Szurokkal sima felnire jó(mert nem kopik annyira mint más fékpofák) triál esetén, egyébként nem lehet szerintem fenntartani a szurkozást, mert egy hosszab fékezés leviszi.

Erre ajánlom

városba,túrabicajokba stb.

Ennyiért vettem
500
Csatolt képek
Bike Positive Beta Color  2011 fékpofa
Bike Positive Beta Color  2011 fékpofa
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dzodzotrial avatar
6 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, triálos fenegyerekként használtam
Előny

-olcsó ez a Bike Positive fékpofa

-jól fog viszonylag

Hátrány

-nagyon nincs neki...legalábbis nem fedeztem fel rajta o.O

Tapasztalat

én Triálra használtam,maximum 35-40kg lehettem..akkor megfogott...általába használtam rá kátrányt úgy egészen bejött...mostmár annyira szerintem nem fogna meg..de sima használatra egész jó persze 70kg alatt :D

Erre ajánlom

Könnyebb embereknek..városi bringázásra..

Ennyiért vettem
690
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dobszai Donát avatar
15 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Olcsó ez a Bike Positive fékpofa

Jól néz ki

Viszonylag jól bírja ha jól van beállítva

Hátrány

Ha egy picit ferdén van betéve vagy ha 8 as van a kerékbe nagyon gyorsan kopik

Tapasztalat

Viszonlag jó olcsó könnyen beszerezhető jól működik

Erre ajánlom

szinte mindenre csak jól legyen beállítva

Ennyiért vettem
540
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szilágyi zoli avatar
74 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Nagyon lassan kopik, másfél éve van meg, hátsó fékpofaként használom,de még a feléig sem kopott el, pedig nagyon sokat használom.
  • Hangtalanúl lehet vele fékezni ha jól be van állítva.(száraz időben)
  • Jól lefékezi a kerékpár, 60 km/h is simán lefékezi pár másodperc alatt, egyszóval nagyon jó a fékereje.
  • Többféle szinben kapható: Sárga,Szürke,Piros.

 

 

Hátrány
  • Nedves időben, vizes felnin van egy kis hangja, és egy kicsit csúszik is, de ennek ellenér is meglehet vele állni csak sokkal több időbe telik mint száraz időben.
  • A felni fékezőfelületét eszi de nem annyira gyorsan, de így is látszódik a kopás.
Tapasztalat

Én másfél éve használom, eddig nem volt vele problémám, megvagyok vele elégedve, rendkívül jól le lehet fékezni vele a kerékpárt.

Mindenkinek csak ajánlani tudom aki száraz időben, V-fékes kerékpára fékpofát keres.

Erre ajánlom

Túra, Terep, városi tekerés, 

Ennyiért vettem
600
Csatolt képek
Bike Positive Beta Color  2009 fékpofa
Bike Positive Beta Color  2009 fékpofa
Bike Positive Beta Color  2009 fékpofa
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ggabor avatar
73 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Elégedett voltam vele, először pirosat használtam, majd szürkét, de semmi különbség nem volt köztük. Ettől függetlenül mindkettő jól fogott.

Olcsó.

Hátrány

Nem túl tartós.

Nem cserélhető betétes.

Kamu a színezés, a ritchey pofákat próbálja utánozni, csak ott számít a szín.

Csatolt képek
Bike Positive Beta Color  2008 fékpofa
8 olvasó 38%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-8 (8 vélemény)
Rendezés
 
fékpofa típusa:

Menetes


 
kompatibilitás:

V-fék


 
további információk:
  • 70 mm hossz
  • Imbuszcsavarral rögzíthető

Színválaszték:

  • Fekete - szürke
  • Fekete - piros
  • Fekete - sárga

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Bike Positive Beta Color termékkel kapcsolatban: