Avid Single Digit 5 féktest

25 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 5.400 Ft

HASONLÓ féktest TERMÉKEK



16-25 (25 vélemény)
Rendezés

furulyasr avatar
22 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Állítólag ez egy elérhető alapfék .Na most a teljesítményben viszont simán veri a drágább shimanokat (deore). Egy fémházas fékpofával és nomális betéttel és bowdennel némelyik hidrás tárcsát is lenyomja (tapasztalat!) Nem csavarodik, könnyű beállítani.

Hátrány
Gyári fékpofa felejtős. A súlya lehetne kisebb, de az igazi súlymániákusoknak ott az sd 7....
Erre ajánlom
CC-re főleg
Ennyiért vettem
2000 (ismerőstől)
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

scotty avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 87%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
nem hajlik, nem nyúlik, masszív, a nagy rugóknak hála az állító csavarokat tökig ki lehet tekerni, ugyhogy két ujjal lehet satura fékezni vele (avid sd7 karral persze).
Hátrány
fura hogy nem ül rá teljesen a féktüskére, először azt hittem nem kompatibilis :D de aztán láttam másnál se ugyhogy gondolom ez direkt ilyen. a hozzá adott fékbetét nekem nem jött be.
Tapasztalat
avid sd7 fékkarokkal gyakorlatilag ugy megfogja a bringát hogy azt mondtam nekem nem kell hidrotárcsa. mert ugye minek? először kipróbáltam a hozzá adott fékpofákat, de az én felnimmel eléggé sz*rul fogott, ugyhogy visszaraktam cserélhető betétes fémházast pofákat. na ez a rendszer így full érzéketlen lett a sárra/vízre. még hogy a felnifék nem fog ha vizes/sáros. haha. eső utáni dagonyázás, hegyről le. sár. az avid rendszer ugyanugy fog mint szárazon. csapnál bringák alátol, sár leveret, felni és fékpofa csurom víz. a shimano deore hidrostárcsát haver szárítgatta fojamatos fékezéssel lejtőn, mer baszott fogni (első/hátsó dettó), ez meg se érezte hogy vizes. na ennyit a húú-véfék-az-desz*r szajkózóknak :P
Erre ajánlom
annak akinek fontos hogy meg tudjon állni 60-ról betonon, vagy hogy pl 50fokos lejtőn a köveken szép lassan tudjon átugrálni.
Ennyiért vettem
3900
15 olvasó 87%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

porch avatar
porch
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
könnyű, nem csavarja a telót, se a vázat, szép, igényes kivitel... nem imbuszos a középreállítás, ha gondvan, megállok a hegyen, előveszem a kulcsomat, és beállítom a féket. gyors visszatérítés, erős rugók. FR5ös karral harap mint állat...
Hátrány
nem fekszk fel teljesen a vázra, a féktüske 1/6a kilátszik a fék csapágyazása és a váz/teló között. (de még ígysem csavarja) a pofákat cseréltem BBB cserélhetőbetétesre, mert az alap kissé megkopott egy alap 50kilós túra alatt.
Tapasztalat
Sztem ennyi pénzért nem kapsz más ilyen kategóriájú féket. sőőt, ha fr5ös karral veszed akkor olyan olcsón oldod meg a fékezést, mintha fagyizni mentél volna. pofát kellett benne cserélni, de azt előbbutóbb úgyis kell.
Erre ajánlom
CC XC Hétvégibringásoknak akár Maraton
Ennyiért vettem
5000
6 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Pisti avatar
Pisti
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Fékhatás, könnyű beállítás
Hátrány
nincs
Tapasztalat
Előtte egy sima deore féket használtam, utána váltottam AVID-ra fékkart is cseréltem. Nagyon nagy különbség van, az AVID sokkal jobb. Főleg ha nem shimano fékpofát használsz. Most Kool Stop fékpofákkal van szerelve hihetetlen menyivel jobban működik, mint egy Deore cucc...
Erre ajánlom
XC, XC maraton, komolyabb túrák
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zotyo avatar
Zotyo
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
kegggyetlen...naon jol fog
Hátrány
az elején néha elállitodik de az is elmulik
Tapasztalat
tényleg király...sok haverom szarakodik a tárcsafékeikkel.ezzel semmi gond nincs..ezt vegyétek skacok...
Erre ajánlom
akármire
6 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

moha avatar
moha
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny
könnyű beállítani, jól fog, olcsó
Hátrány
V-fék...
Tapasztalat
Az első próbaút a Diósárok volt. 85 kg vagyok és mégsem kapott görcsöt a kezem, mire leértem. NAGYON JÓL FOG, pedig még csak a próbaút volt! Kevláros Jagwire házzal használom, gyakorlatilag nincs surlódása, és minden erő átmegy a fékbe. Még nyúlik kicsit, de ez az új bowden sara. Mindenesetre már így is könnyű vele fejreállni. Ja, Weinmann Zac 2000 felni (olcsó, nehéz, de strapabíró).
Erre ajánlom
hobby XC
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Atek avatar
Atek
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
minden!
Hátrány
nincs neki!! :):)
Tapasztalat
nagyon király kis fék és nem is nagyon drága! nagyon király!!!
Erre ajánlom
mindenre jó!!!! mondjuk DH-ra nem ilyen kell!
6 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Szalacsi Sándor avatar
Szalacsi Sándor
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
minősg meg miegyéb, úgy megállok vele mint atom
Hátrány
hát csak a rozsdás csavarok, meg drága
Tapasztalat
ez tényleg fasza
Erre ajánlom
mindenkinek aki meg tudja venni
7 olvasó 29%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gejza avatar
gejza
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
IZOM KIRÁLY FÉKERŐ, NEM NYÚLIK (BÁR EZ FÉKKA ÉS BOWWDEN KÉRDÉSE IS) KÖNNYEB BEÁLLITHATÓ ÉS NAGYON SOKAT LEHET RAJTA JAVÍTANI PRECIZ BEÁLLITÁSSAL
Hátrány
SZAROK A CSAVAROK! (NEM ROZSDAMENTESEK)
Tapasztalat
ÉN FR-OZTAM VELE MADJNEM 1 HÓNAPIG (AZÉ MERT NEM VÓT MÁS) ÉS A SHIMANO DEORE TÁRCSAFÉKET 10000X LEALÁZZA, MIND BETONON, MIND HÓBAN VAGY JEGEN--->MIVEL V-FÉK EZÉRT HA HAVAS LESZ GYENGÜL A FÉKERŐ DE NEM VÉSZES--->CSAK AJÁNLANI TUDOM, NEM BÁNTJA SE HIDEG SE MELEG!
Erre ajánlom
MIVEL V-FÉK EZÉRT CC-AGRESSZÍV CC, VAGY DJ.(OKÉ, 4X IS JÖHET)
8 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kimii avatar
8 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Brutális fékerő, nekem ennél soha nem kell több, nemrég utca közepén fejre álltam vele. ezek után nem tudom milyen lehet még vmi durva tárcsafék. Nem drága mondjuk Shimanokhoz képest,(Ebike-ban volt 4200Ft), pofa nem túl puha igy nem is kopik gyorsan.Beállítás se nehéz. KB 1 hét alatt bekoptak pedig nem mentem annyira sokat.
Hátrány
Eleinte a rugók elállítódtak néhányszor, mostanra ez is megszűnt. Mást nem tudok, remélem nem is lesz.
Tapasztalat
Ennyi pénzért szerintem nem nagyon lehet jobbat kapni, bár nem ismerem a többi féket. Előtte egy Apse V-fékem volt, hát ég és föld. A fékkar semmi extra, egy sima Acera fékváltókar, de ezzel is marha jó. A felni Bike+ Zero, a kettő együtt jól müxik nagyon. Hozzá még egy Acor merevítő, ez is még dob kicsit a fékerőn:D. Szóval szerintem nagyon megéri, ajánlom mindenkinek.
Erre ajánlom
DH/FR-t azért nem bírná gondolom, de azon kívűl bárhová.
16 olvasó 56%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

16-25 (25 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

alu


 
szín:

matt fekete


tömeg:

210 g


 
további információk:

Az AVID economikus kategóriája. A legjobb ár / minőség arány MTB felhasználóknak. Jellemzője FVA kialakitás. Kedvező árfekvés.

Féktest:

  • Hidegen kovácsolt alu
  • Siklócsapágyakkal rögzül a vázhoz
  • FVA kialakítás: célja a kis távolság elérése a féktüskétől, ezzel csökkentve a csavaró erőket, ezáltal hatékonnyabbá téve a fékezést.
  • Fékpipa: rozsdamentes acél, teflon betéttel
  • Fékpipa ütköző: sima acél
  • Fékrugók: 2,3mm átmérő gyorsabb visszatérítés, könnyebb kezelhetőség "OLS".
  • Súly: 210g

Fékbetétek:

  • AVID fékpofák
  • Szín: matt fekete

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Single Digit 5 termékkel kapcsolatban: