Az LX 2006-os, párhuzamos húzású változata (BR-M570).
Előzőleg STX középhúzású fék volt fent elöl-hátul. Első körben az elsőt cseréltem le, brutális volt a fékerő növekedése. Egy évre rá jött a hátsó cseréje is (kész mák, hogy az üzletben még megvolt a párja).
Nem V-fékhez optimalizált fékkarral használom, ezért a fék kissé "lágy", nagyon finoman adagolható, a teljes fékhatáshoz viszont szinte teljesen be kell húzni (fontos a precíz beállítás). Nagyon finoman adagolható, korrekten fog szinte minden időjárási körülmények között, viszonylag könnyen állóra fékezi a slick gumit is (Schwalbe Speed Cruiser), az elsőt és a hátsót is.
40 km/h sebességről a teljes fékút kb. 8 méter aszfalton.
Viszonylag egyszerűen szerelhető, egyszerűen beállítható.
A gyári fékpofát a második út után kidobtam, az első csere szintén Shimano, csak puhább keverék. Kuka.
A második menetben vettem egy pár cserélhető betétes Ritchey pofát. Ebbe előbb a piros (középkemény), majd a kék (kemény) betétet raktam, utóbbi tökéletesen bevált.
A párhuzamos húzás paralelogrammájának lazasága miatt a fékbeállítástól függetlenül nyikorog, rezeg (az XT és az XTR ilyen szempontból klasszissal jobb), bár a Ritchey fékpofákkal ez a hatás az utóbbi időben csak nedves időben jelentkezett.