Jó fékerő, megfelelően lassít.
Könnyű beállítani.
Nekem bevált a gyári fékbetét
Jól néz ki.
Szerintem tudásához képest aránytalanul drága
Három féktestet tudok összehasonlítani, mert ezeket használtam hosszab távon. Az Acerát, az új, tehát már nem páhuzamosított LX-et és a párhuzamosított XT-t.
Az Acerát és az LX-et LX fékváltókarral, az XT-t LX fékkarral használom.
Igazából az Acera és az LX között nem érzek akkora különbséget, ami indokolná a sokkal drágább árat. Kicsit talán merevebb és nagyobb a fékerő, de az Acerával is elégedett voltam. Ha jól van beállítva egy jó fékbetéttel, szerintem városban, kirándulásokon megfelel. Akkor éreztem csak, hogy nem elég merev, ha a túrán sok csomag volt a gépen. Akkor az Acerának már nem volt elég a fékereje és kicsit nyúlós volt. Ilyenkor már érződik az LX előnye, ezért is cseréltem le. Felpakolva is stabilan jó erővel fékez az LX. Nincs az a bizonytalan érzés, mint az Aceránál.
Viszont a párhuzamosított XT egy egészen más kategória. Az XT-nél érződik a brutálisan merev féktest. Ott nincs pardon. Olyan erővel fékez, hogy bármilyen lejtőn zúzol lefelé megállít, ha nem állsz fejre. Közben nagyon jól adagolható.
Ami érdekes, hogy míg az XT-nél használhatatlan volt a gyári fékbetét ezért azonnal cserélni kellett, az LX-nél meg vagyok vele elégedve. Jó erővel fékez hidegen-melegen egyaránt. Vizes felnin sem csökken jelentősen a fékhatás és nem csikorog. Gyanítom, hogy függ a felnitől is.
Túrázni, városba. Ha azt veszem, hogy ugyanannyiért vettem, mint az XT-t (mind a kettő új volt), akkor az LX nem érte meg. Szerintem általános célra az Acera ár/érték aránya sokkal jobb, ha meg tényleg akarsz egy jó V-féket, akkor XT.