- nagyon finom működés és jó adagolhatóság
- veszett nagy erő lakik benne
- nagyon jó beállíthatóság
- a párhuzamosító mechanika miatt hajlamos zörögni
- ha a mechanika nagyon szétkopott, a fékbeállításkor, konkrétan a fékpofák helyzetének beállításakor rá kell számolni a mechanika holtjátékát, ellenkező esetben ha nagyon gumiközelbe állítjuk be a féket álló helyzetben, fékezéskor a pofák bele fognak érni a gumiba...
- hátrányos tulajdonság lehetne a sok alkatrész, amiből áll, de mivel apró darabokra szedhető, és így megfelelően karban tartható, ezt nem számolnám ide. Hja, valamit valamiért...
Sokan leírták már, csak megerősíteni tudom: átkozott jó rendszer, veszedelmesen erős, ugyanakkor kiválóan adagolható. Én 739-es XT fékváltókarral használom, és azt hiszem, közel sem használom ki a képességeit mindennapi körülmények között. Hozzászokási idő mint olyan nem volt, magától értetődően dolgozunk együtt a kezdetektől.
Jelenleg cserélhető betétes papucsokkal használom, piros Ritchey betétekkel, ez eleinte inkább csalódásra adott okot, nem hozta azt a teljesítményt, amit elvártam tőle, de kiderült, hogy kell nekik némi hozzászokási idő. Jelenleg úgy tűnik, nem a fékek, hanem a gumi tudna gyenge pont lenni egy nagyobb fékezéskor. Esőben a helyzet nem romlik....
Egy ujjal blokkolóra fékezhető, de nem úgy, hogy elég rágondolni (adagolhatóság!), hátul természetesen fékmerevítő van, az első villát nem hajtogatja, láthatóan legalábbis nem, de nagyon nem merem forszírozni, nem hiányzik, hogy megroppantsa a felnit...
A sarat valószínűleg gyűjti, ebben a tekintetben nem tudja felvenni a versenyt a tárcsafékekkel, de bármilyen bovdenes mellé oda merem állítani egyéb tekintetben.
Ma már lassan retró darabok, de ha van lehetőség, ne habozz kipróbálni egyet! ;) A retyóátreresztési képessége okán sárdagasztásra inkább ne, de ha dagonyázni akarsz, valószínűleg már rég tárcsás bringád van.