Shimano Ultegra féktest

9 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.02.)
  • Listaár: 21.000 Ft

Használt Shimano Ultegra 6700 fékek
19.990 Ft
új árához képest: -5%

HASONLÓ féktest TERMÉKEK




lasali avatar
15 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny

Nekem a szép szürke Ultegra SL kiadás van, szerintem a legszebb fék :-)

Első 2000km en mindig meg fog lepni hogy mennyire fog, Bikmakkban vagy a Veloban azt írták túl fog :D Egy versenyen buktak előttem, én meg szétparáztam az agyam és satura húztam a hátsó kereket mert egyszerűen nem vettem észre hogy ennyire fog, aztán sikerült nekem is buknom mert beszitált a hátulja és elvágódtam a többi közé... N1 produkcióm egyike a történet.. de bizonyítja hogy ez a fék fog.

Aztán megszokod hogy hogy fog, és jó ez így, felső fogásban egy 5 ezer km után már néha gyenge is, de alsó fogásba ha a végét húzod egy ujjal akkor olajos tárcsa fék érzet...

Iszonyúan pontosan tized milliméterre  be lehet állítani hogy hogy érkezzen a felnire a fékpofa, halálosa egyszerűen, kilazítod a fékpofát behúzod a féket, húzva tartod, és beállítod a pofákat, meghúzod a csavarjait és kész. Nekem 10 ezer km ig nem kellett utánaállítani!

Kiakasztó karja recés alátéten fut így akárhol meg lehet állítani hogyha arra van szükség.

Eredeti fékgumija nekem 11 ezer km után sem kopott el, még több mint fele megvan, ha mostantól spórolok vele lehet még elmegy ennyit... (pedig néha smirglivel megreszeltem mikor nagyon felüvegesedett, na ezután a produkció után annyira túl fog hogy használhatatlan de pár km után bekopik)

 A bovden finom állító csavarja nagyon túltervezett dolog, nagyon finoman és hosszan lehet vele állítani könnyedén a bovden feszességét, csak nekem nem elég sűrűek az akadókái és vagy az első fék fog hamarabb vagy a hátsó de lehet csak én találom el azt a bovden hossz-t amin ezt észrevenni. Egyébként a bovden házat is határozottan tartja magához.

Van rajta egy plusz csavar amivel a rugója erejét lehet állítani és egyben finom állítani hogy a jobb vagy a bal fékpofa legyen közelebb a felnihez, így tizedmilliméterre be lehet lőni hogy a felnit ne húzza el! És ennek még van még egy nagyon jó funkciója, ha túlságosan elállítod ezt a csavart akkor az egyik oldali fékpofa jobban eláll mint a másik de a fogáspontjuk ettől nem változik meg! Ez pont jól jön egy radiál + 2 kereszt fűzésű keréknél ahol egyik oldalra torzul a felni hajtáskor és beleérne a fékbe.

Hátrány

Szerintem lehetne sokkalta könnyebb. Fölösleges anyag van benne mindenütt... És ez a sok fölösleges anyag nem hozza a merevséget annyira...  ahhoz hogy engem  (62kg)  határozottan lassítson még nem látni hogy nyeklene a féktest, de ha jobban meghúzod akkor a fő középső forgásponttól mindkét tagon látszik hogy közeledik egymáshoz.

 Rohadnak a csavarok belsejei !! Állandóan egy kis rozsda folt van az imbuszok alján. Azért valami minőségibb rozsdamentes csavart illett volna...

 Forgáspontjai tele mennek sárral, halál neki sajnos a vizes aszfalt, és szétszedni egy iszonyat, kiakad a rugója amit ember feletti erővel tudsz csak visszatenni. A forgáspontokba valami kis alátéteken csúszik a rendszer amiből eltűnik a zsír utána pedig a homokon, beleszáradt ganyén próbál csúszni amit belehordott a kerék. Ezeket kívülről csak úgy tudod kicsit megkenni hogy zsír vagy teflon spray al kimosod ami jó kenő anyag pazarló technika...
Én a fő tengelyét ki se tudtam szedni, nincs hozzá olyan shimano csapágy kulcsom és így nem tudtam ellen tartani és nem jött szét.

Szóval egy ipari csapágyas kivitel azért jobb lenne... 

Ahova a rugóját be kell akasztani ott egy kis műanyag betéten csúszik a rugó, na innen is eltűnik a kenő anyag, és akkor érezhetően egy picikét nehezebben indul meg, letapad a fék, de ezt rajtam kívül keveseket zavarhat szerintem, de én ezt is zsír spay-ezni szoktam és akkor nagyon finoman megy.

 Ahol a bovdent rögzíted rá az nekem kicsit olyan nyeke-nyókás, húzod meg az 5 ös imbuszt és úgy nyeklik az egész, próbálod megfogni vagy nyomni mert félsz hogy baja lesz...  Meg ez a tekerőke is  megtelik homokkal és súrlódva nehezebben jár...

A fékpofa alján van egy kis fül hogy könnyebben betedd a kereket, na annak nem sok értelmét látom a fék gumiba úgy is elakad. A fülbe van egy kis csavar ami a belső részén egy kis dudort tart, ami talán műanyagból van, azért van ott hogy ha elkopik teljesen a fékbetét akkor az érjen hozzá a felnihez. (Akkor majd ott szedi le inkább a festéket? sok értelmét nem látom)
Ma már kezd divattá válni hogy könnyített fékpofa házakat csinálnak, na ez nem olyan...

Tapasztalat

Ha ár érték arányt nézünk, akkor szerintem megéri, van neki hátránya de azok nem olyan katasztrofálisak hogy rontsanak az összképen. SL változat meg szerintem nagyon szép.
Súlya is csak a nagyon drága Sram vagy Campagnolo-khoz mérten nehéz..

Erre ajánlom

Mindenre, mindenkinek ahol országúti fékre van szükség.
(Ez kb olyan mint mikor kipróbáltam első XT hajtóművemet és akkor azt mondtam hogy hát én hülye voltam... ilyet kellett volna venni legelőször, mindenki bicikliébe XT -t!!!) :D

Ennyiért vettem
93 euro kb
17 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
modellnév:
  • BR-R8010
  • BR-6800
  • BR-6810-F
  • BR-R8010-R
  • BR-R8000
  • BR-R8010-RS

 
anyag:

alu


 
forgáspontok száma:

2


 
további információk:
  • Közvetlenül felszerelhető fék
  • A közvetlen fékillesztékek a vázra csatlakoznak, így csökkentik a redundáns alkatrészeket, és átfogóan növelik a fékteljesítményt
  • Formatervezett kialakítás
  • Szűkebb rés a karok közt
  • Nagyobb távolság a nagyobb méretű külső gumik esetében
  • Kompatibilis a szélesebb 28C köpenymérettel

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Ultegra termékkel kapcsolatban: