Nekem a szép szürke Ultegra SL kiadás van, szerintem a legszebb fék :-)
Első 2000km en mindig meg fog lepni hogy mennyire fog, Bikmakkban vagy a Veloban azt írták túl fog :D Egy versenyen buktak előttem, én meg szétparáztam az agyam és satura húztam a hátsó kereket mert egyszerűen nem vettem észre hogy ennyire fog, aztán sikerült nekem is buknom mert beszitált a hátulja és elvágódtam a többi közé... N1 produkcióm egyike a történet.. de bizonyítja hogy ez a fék fog.
Aztán megszokod hogy hogy fog, és jó ez így, felső fogásban egy 5 ezer km után már néha gyenge is, de alsó fogásba ha a végét húzod egy ujjal akkor olajos tárcsa fék érzet...
Iszonyúan pontosan tized milliméterre be lehet állítani hogy hogy érkezzen a felnire a fékpofa, halálosa egyszerűen, kilazítod a fékpofát behúzod a féket, húzva tartod, és beállítod a pofákat, meghúzod a csavarjait és kész. Nekem 10 ezer km ig nem kellett utánaállítani!
Kiakasztó karja recés alátéten fut így akárhol meg lehet állítani hogyha arra van szükség.
Eredeti fékgumija nekem 11 ezer km után sem kopott el, még több mint fele megvan, ha mostantól spórolok vele lehet még elmegy ennyit... (pedig néha smirglivel megreszeltem mikor nagyon felüvegesedett, na ezután a produkció után annyira túl fog hogy használhatatlan de pár km után bekopik)
A bovden finom állító csavarja nagyon túltervezett dolog, nagyon finoman és hosszan lehet vele állítani könnyedén a bovden feszességét, csak nekem nem elég sűrűek az akadókái és vagy az első fék fog hamarabb vagy a hátsó de lehet csak én találom el azt a bovden hossz-t amin ezt észrevenni. Egyébként a bovden házat is határozottan tartja magához.
Van rajta egy plusz csavar amivel a rugója erejét lehet állítani és egyben finom állítani hogy a jobb vagy a bal fékpofa legyen közelebb a felnihez, így tizedmilliméterre be lehet lőni hogy a felnit ne húzza el! És ennek még van még egy nagyon jó funkciója, ha túlságosan elállítod ezt a csavart akkor az egyik oldali fékpofa jobban eláll mint a másik de a fogáspontjuk ettől nem változik meg! Ez pont jól jön egy radiál + 2 kereszt fűzésű keréknél ahol egyik oldalra torzul a felni hajtáskor és beleérne a fékbe.