Shimano Ultegra féktest

9 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.02.)
  • Listaár: 21.000 Ft

logo
42 bolt értékelés:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
A terméket FUTÁRRAL vagy a Bp., III., Pacsirtamező u. 16. szám alatti üzletünkben kaphatod meg!
Shimano Ultegra, 2020-es
19.990 Ft

Shimano Ultegra, 2020-es
18.990 Ft

Shimano Ultegra, 2020-es
23.990 Ft

Shimano Ultegra, 2020-es
22.990 Ft

HASONLÓ féktest TERMÉKEK



1-9 (9 vélemény)
Rendezés

dr.anonimus avatar
296 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • Nagyon komoly fékerőt produkál
  • Merev szerkezet
  • Az alu fékbetétek olcsók és cserében jól fognak, a carbonhoz való meg egy igazi álom, csak az méreg drága
  • elég egyszerű beállítani
Hátrány
  • Nem szereti a koszt, van benne egy kicsi henger ott lehet érezni/hallani a roszogást
  • Mikor debütált a szett már rég a 25-ös felnigumiszélesség volt a(z értelmes) trend mégsem ehhez igazították a befogadóképességét, így a fékbetét szöget zár be a felnivel, ezzel tisztesen hazavágva a fékatást.
  • nem könnyű konstrukció
  • Saját fékváltókarjával a fékezés nagyon digitális érzetet ad, nincs meg a finom adagolás, hanem hirtelen harap. Azért megszokható de na....
  • Tömegéhez képest drága.
Csatolt képek
Shimano Ultegra  2016 féktest
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

MrTazman avatar
19 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Nagyon jó fékerő, jó adagolhatóság.
Igaz, hogy egyszerű de csapágyazott forgáspontok.
A gyári fékbetétek száraz időben jól fognak, felnit nem eszik túlságosan, nyikorogni még nem hallottam.
Maga a féktest kidolgozottsága nem hagy kívánnivalót maga után.
Szó szerint minden állítható a féken, viszont beállítani könnyű (természetesen jó állapotú felni esetében)
Nem a legkönnyebb darab, de 331g/pár szerintem nem vészes.
 

Hátrány

Az ára
A gyári fékbetétek vizes körülmények között folynak, fékhatás szó szerint nincs.
 

Tapasztalat

Sokat jártam munkába bringával és egyszer egyszer sikerült szakadó esőben menni. Érdemes a gyári fékbetétet cserélni ha előreláthatólag esőben is lesz használva. Nem jó érzés minimális fékerővel közlekedni. Teljesítményre csak ezért kap 4 répát.
 

Erre ajánlom

Országúti bringásoknak ajánlom akik szeretnének egy megbízható, jól adagolható, erős féket a bringájukra.

Ennyiért vettem
31000Ft
Mért tömeg
331 g
Csatolt képek
Shimano Ultegra  2015 féktest
Shimano Ultegra  2015 féktest
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Rober-to avatar
232 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2000, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Shimano csúcskategóriás alkatrésze.

Jól néz ki.

Jó fékerő.

Könnyű beállíthatóság.

Fékpofák nem hagynak nyomot a felnin.

Szép, áramvonalas forma.

Hátrány

Kicsit nyúlós a fékezés érzet a V-fékhez és tárcsafékhez képest.

Szoknom kell még.

Tapasztalat

Komplett géppel együtt vettem.

Jól néz ki. Minden Ultegra a gépen, úgyhogy illik mindenhez, még a vázhoz is.

 

Erre ajánlom

Szerintem egy új gépen is megállja a helyét, a kicsit nyúlós érzet után határozottan fog.

 

Csatolt képek
Shimano Ultegra  2000 féktest
Shimano Ultegra  2000 féktest
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kbmpi avatar
143 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, virsli gumis/oútisként
Előny
  • KOPP. Fékerő brutális. Minden körülmény közt stabilan fog meg bárkit. Ez gyakorlatilag a BR-6403-tól felfelé bármelyikről elmondható, 6500-6600-6700.. Igaz, személyesen csak a 6403ast és 65-600ást próbáltam, de azok nagyon durvák.
  • Nem állítódik el a Shimano Ultegra.
  • Fékkioldó a féktesten IS. Kampánál is illene rátenni egyet oda.
  • Töredék ár a DA-hoz képest.
  • Kartridzses fékbetétek, valamint a BR-6403 tricolorhoz is lehet még eredeti fékbetétet kapni.
  • Mivel gyakran találni "beragadt" 6600 és majdan 6700 darabokat, így olcsón szerezhető be akár boltból is, nem kell "aprózni".
  • A tricolor szériából még van egyforgáspontos változat is (6400) ami ideális lehet hátsó féknek, esetleg, ha nem fontos a nagyon durva fékerő. :)
Hátrány
  • Túlépített az Ultegra. Az iszonyatos fékerő és merevség azzal jár, hogy... Baromi nehéz. 400 gramm felett van a 6403-as, a többi már szerencsére emészthetőbb tömegű, de még mindig nincs versenyképes tömegben! Ne feledjétek, pl. a SRAM fékjei szuperjók ilyen téren.
  • Újonnan az Ultegra is drága, mint "ötöstől" felfelé (105) minden.
  • Normális fékváltókarral kell használni, nem illik egy műanyaggal összerakni, mert oda a csodás fékerő.
Tapasztalat

Személy szerint a 6500ást tartom legesztétikusabb darabnak, de ha 6600ossal dobnának meg, nem utasítanám vissza. :) Fékek terén a shimano nálam nyerő. A campánál vagy koppanós vagy túlzottan gumis a fékérzet, ellenben a shimano kiválóan adagolható, csak sajnos.. drága és nehéz. :(

Erre ajánlom

Országútra megállni lejtőn lefelé vizes körülmények között is.

Csatolt képek
Shimano Ultegra féktest
Shimano Ultegra féktest
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bmate17 avatar
4 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Fékereje kiváló az Ultegra-nak. A gyári pofákat 2 éve győröm, most télen fogom lecserélni, habár szerintem még birná. Van rajta egy gyors állító kar, amit én arra szoktam használni, hogy lejtmenetben keményebbre állitom vele a féket, és le sem kell szállni a kerékpárról.

Hátrány

Szerintem drága ez a Shimano féktest, habár nekem ez volt a bringámon, de külön nem ezt választottam volna, annak ellenére se hogy nagyon meg vagyok vele elégedve.

1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kis_komi avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, kevesebb mint 1 hónapig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Meglepően nagy a fékereje

Felnit csak kicsit eszik, nekem nem volt vele problémám.

A beállítása nagyon egyszerű

Az időjárásból adódó viszontagságokból még nem származott problémám, igaz sárral nem nagyon találkozott még.

Egy szó, mint száz nagyon jó fék, csak ajánlani tudom

Hátrány

Talán az ára, habár már ki lehet fogni egy-kettő régebbi (1-2 éves) darabot olcsón.

Tapasztalat

Még nem sokat használtam, de csak azt mondhatom, hogy nem volt vele semmi baj.

Erre ajánlom

Én országútin használom

Ennyiért vettem
15000
Csatolt képek
Shimano Ultegra  2010 féktest
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

HillBen avatar
76 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Brutális fékerő. (Fejreállós az elő fék.)

Nagyon merev.

Hozzám BBB pofákkal került, azzal brutális a fékerő, picit eszi a felnit.

Könnyű beállítani.

 

Hátrány

Semmi.

Tapasztalat

Fékerőben szerintem nincs szükség ennél erősebb fékre.

Erre ajánlom

Outi versenyzés.

Csatolt képek
Shimano Ultegra féktest
Shimano Ultegra féktest
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

lasali avatar
15 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny

Nekem a szép szürke Ultegra SL kiadás van, szerintem a legszebb fék :-)

Első 2000km en mindig meg fog lepni hogy mennyire fog, Bikmakkban vagy a Veloban azt írták túl fog :D Egy versenyen buktak előttem, én meg szétparáztam az agyam és satura húztam a hátsó kereket mert egyszerűen nem vettem észre hogy ennyire fog, aztán sikerült nekem is buknom mert beszitált a hátulja és elvágódtam a többi közé... N1 produkcióm egyike a történet.. de bizonyítja hogy ez a fék fog.

Aztán megszokod hogy hogy fog, és jó ez így, felső fogásban egy 5 ezer km után már néha gyenge is, de alsó fogásba ha a végét húzod egy ujjal akkor olajos tárcsa fék érzet...

Iszonyúan pontosan tized milliméterre  be lehet állítani hogy hogy érkezzen a felnire a fékpofa, halálosa egyszerűen, kilazítod a fékpofát behúzod a féket, húzva tartod, és beállítod a pofákat, meghúzod a csavarjait és kész. Nekem 10 ezer km ig nem kellett utánaállítani!

Kiakasztó karja recés alátéten fut így akárhol meg lehet állítani hogyha arra van szükség.

Eredeti fékgumija nekem 11 ezer km után sem kopott el, még több mint fele megvan, ha mostantól spórolok vele lehet még elmegy ennyit... (pedig néha smirglivel megreszeltem mikor nagyon felüvegesedett, na ezután a produkció után annyira túl fog hogy használhatatlan de pár km után bekopik)

 A bovden finom állító csavarja nagyon túltervezett dolog, nagyon finoman és hosszan lehet vele állítani könnyedén a bovden feszességét, csak nekem nem elég sűrűek az akadókái és vagy az első fék fog hamarabb vagy a hátsó de lehet csak én találom el azt a bovden hossz-t amin ezt észrevenni. Egyébként a bovden házat is határozottan tartja magához.

Van rajta egy plusz csavar amivel a rugója erejét lehet állítani és egyben finom állítani hogy a jobb vagy a bal fékpofa legyen közelebb a felnihez, így tizedmilliméterre be lehet lőni hogy a felnit ne húzza el! És ennek még van még egy nagyon jó funkciója, ha túlságosan elállítod ezt a csavart akkor az egyik oldali fékpofa jobban eláll mint a másik de a fogáspontjuk ettől nem változik meg! Ez pont jól jön egy radiál + 2 kereszt fűzésű keréknél ahol egyik oldalra torzul a felni hajtáskor és beleérne a fékbe.

Hátrány

Szerintem lehetne sokkalta könnyebb. Fölösleges anyag van benne mindenütt... És ez a sok fölösleges anyag nem hozza a merevséget annyira...  ahhoz hogy engem  (62kg)  határozottan lassítson még nem látni hogy nyeklene a féktest, de ha jobban meghúzod akkor a fő középső forgásponttól mindkét tagon látszik hogy közeledik egymáshoz.

 Rohadnak a csavarok belsejei !! Állandóan egy kis rozsda folt van az imbuszok alján. Azért valami minőségibb rozsdamentes csavart illett volna...

 Forgáspontjai tele mennek sárral, halál neki sajnos a vizes aszfalt, és szétszedni egy iszonyat, kiakad a rugója amit ember feletti erővel tudsz csak visszatenni. A forgáspontokba valami kis alátéteken csúszik a rendszer amiből eltűnik a zsír utána pedig a homokon, beleszáradt ganyén próbál csúszni amit belehordott a kerék. Ezeket kívülről csak úgy tudod kicsit megkenni hogy zsír vagy teflon spray al kimosod ami jó kenő anyag pazarló technika...
Én a fő tengelyét ki se tudtam szedni, nincs hozzá olyan shimano csapágy kulcsom és így nem tudtam ellen tartani és nem jött szét.

Szóval egy ipari csapágyas kivitel azért jobb lenne... 

Ahova a rugóját be kell akasztani ott egy kis műanyag betéten csúszik a rugó, na innen is eltűnik a kenő anyag, és akkor érezhetően egy picikét nehezebben indul meg, letapad a fék, de ezt rajtam kívül keveseket zavarhat szerintem, de én ezt is zsír spay-ezni szoktam és akkor nagyon finoman megy.

 Ahol a bovdent rögzíted rá az nekem kicsit olyan nyeke-nyókás, húzod meg az 5 ös imbuszt és úgy nyeklik az egész, próbálod megfogni vagy nyomni mert félsz hogy baja lesz...  Meg ez a tekerőke is  megtelik homokkal és súrlódva nehezebben jár...

A fékpofa alján van egy kis fül hogy könnyebben betedd a kereket, na annak nem sok értelmét látom a fék gumiba úgy is elakad. A fülbe van egy kis csavar ami a belső részén egy kis dudort tart, ami talán műanyagból van, azért van ott hogy ha elkopik teljesen a fékbetét akkor az érjen hozzá a felnihez. (Akkor majd ott szedi le inkább a festéket? sok értelmét nem látom)
Ma már kezd divattá válni hogy könnyített fékpofa házakat csinálnak, na ez nem olyan...

Tapasztalat

Ha ár érték arányt nézünk, akkor szerintem megéri, van neki hátránya de azok nem olyan katasztrofálisak hogy rontsanak az összképen. SL változat meg szerintem nagyon szép.
Súlya is csak a nagyon drága Sram vagy Campagnolo-khoz mérten nehéz..

Erre ajánlom

Mindenre, mindenkinek ahol országúti fékre van szükség.
(Ez kb olyan mint mikor kipróbáltam első XT hajtóművemet és akkor azt mondtam hogy hát én hülye voltam... ilyet kellett volna venni legelőször, mindenki bicikliébe XT -t!!!) :D

Ennyiért vettem
93 euro kb
17 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kookusz avatar
18 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Jól fog, erős, szép darab. Tetszik a dizájnja :D
Hátrány
Nincs.
Tapasztalat
Nekem nem tetszik a 2010-es fék, a 6600-as széria szebb (és nem csak azért, mert nekem olyan van :) )
Erre ajánlom
Országútisoknak
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-9 (9 vélemény)
Rendezés
 
modellnév:
  • BR-R8010
  • BR-6800
  • BR-6810-F
  • BR-R8010-R
  • BR-R8000
  • BR-R8010-RS

 
anyag:

alu


 
forgáspontok száma:

2


 
további információk:
  • Közvetlenül felszerelhető fék
  • A közvetlen fékillesztékek a vázra csatlakoznak, így csökkentik a redundáns alkatrészeket, és átfogóan növelik a fékteljesítményt
  • Formatervezett kialakítás
  • Szűkebb rés a karok közt
  • Nagyobb távolság a nagyobb méretű külső gumik esetében
  • Kompatibilis a szélesebb 28C köpenymérettel

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Ultegra termékkel kapcsolatban: