Tektro M530 féktest

13 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.07.)
  • Listaár: 3.000 Ft

HASONLÓ féktest TERMÉKEK



1-13 (13 vélemény)
Rendezés

dylan avatar
10 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

viszonylag stabil

Hátrány

fékerőszabályzó, szerintem nagyon gagyi és nagyon rossz a fékerő vele, én cseréltem sima fékpipára

gyári fékpofa ultra gagyi, azt is cserélni kellett ( KLS dualstop)

Tapasztalat

miután eltávolitottam a fékerőszabályzót, és a gyári fékpofát már használható lett

2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Vajda Attila avatar
14 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Szép a színe!
Nem igényel nagyobb ápolást!
Lassan kobik a festék és a fékbetétek!

Hátrány

Egyszerűen nincs neki, ez a legjobb fék!!!

Tapasztalat

Vegyétek, vigyétek szerintem ez a legjobb "v" fék!!!
Ja meg egy olyan 30-as tempónál simán megállít 4 méteren belül!!!

Erre ajánlom

DSP

Ennyiért vettem
bicajba volt
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

attila227 avatar
37 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Tektro.

Ezüst.

Jól adagolható,megbízható.

Van hozzá elől fékerőszabályozó a hirtelen blokkolás elkerülésére.

 

Hátrány

Nincs.

A hozzá való fékpofa kemény,kissé karistol.

A két oldal eggyütt mozgását idönként állítgatni kell.

Tapasztalat

Kerékpárral vettük,passzol hozzá.

Erre ajánlom

Szerintem nöi városi bringára tökéletes.

Ennyiért vettem
Bicón volt.
Csatolt képek
Tektro M530  2010 féktest
Tektro M530  2010 féktest
Szerinted hasznos?

Bence321 avatar
54 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Gyári pofa soha sem csikorgott
- Felni kopása minimális

Hátrány

- Nem elég merev test
- A feszítőrugók gyorsan gyengülnek

Tapasztalat

Első féknek megteszi, de ha vennem kéne, komolyabb darabot vennék. Amíg el nem koptak a fékpofák használtam őket, majd cseréltem egy komolyabb Avid rendszerre. A test lehetne merevebb, valamint a feszítőugója egy év alatt teljesen tönkrement, nem lehetett tovább feszíteni, ereje pedig nem volt már túl sok. A gyári fékpofa nem eszi túlzottan a felnit, ellenben nem is csúcsminőségű - átlag felhasználásra bőven elegendő persze.

Erre ajánlom

Város, túrák, enyhe terep

Ennyiért vettem
Biciklihez volt
Csatolt képek
Tektro M530  2010 féktest
Szerinted hasznos?

Dr. UMF avatar
39 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

A gyári pofák jó minőségűek.

Pikk-pakk egy imbuszkulcs meg egy csavarhúzó segítségével beállítható.

Sarat bírja.

Hátrány

A fékereje sajnos nem a legjobb.

Tapasztalat

Akinek elég a V-fék, annak bármire tudom javasolni.

Erre ajánlom

XC,Túra, Város

1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

barto avatar
46 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

6 év használom, fékpofákat azokat kell cserélni néha mert megeszi a felni, de az más féktetstnál sincs másképp. Fékereje rendben van,merev, a fékerő adagolható. Csikorogni csikorog ha esős az idő, de még akkor is fog. 

Hátrány

Sarat azt  szereti gyűjreni, már sokat szívtam vele terepen, mondjuk agyagos utakon minden V-féknek annyi. Néhány éve a beállítás nehézkes, rozsdásodnak az alkatrészek, csavarok.

Tapasztalat

kezdő bicósoknak teljesen jó, nem bánom hogy ez volt a kerómon. egy szintel azért jobb a tecsó féle fékeknél. aki nem akarja csapatni neki annak teljsen jó.

Erre ajánlom

túrázás, enyhe terep, ahol nincs sár.

Ennyiért vettem
bicón volt
Csatolt képek
Tektro M530  2006 féktest
5 olvasó 20%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szmorvai avatar
44 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Fékereje V fék viszonnylatban megfelelőnek tekinthető, ewrősen fog, a féktest igen  merev. Fékezéskor nem nyekereg a gyári fékpofák közepesen tartósak. Csvarok elég jók beállítása egyszerű. Sarat jól bírja, még nem állt be.

Hátrány

Jelentős hátránya nincs, egy kicsit nehéz.

Tapasztalat

Jó kis fék minden tud amit egy V-féknek tudnia kell

Erre ajánlom

XC

Ennyiért vettem
bicajjal adták
Csatolt képek
Tektro M530  2009 féktest
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szerzsike avatar
54 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- nagyon jó a fék ereje még kopot fékpoákkal is

- jó anyagaokból van össze állítva

- nem kell sokszor állitani

- bármilyen időjárási viszonyt kibír

Hátrány

Az az egy hibája van hogy a rugói meg lazulnak meg nyúlnak és ezért egy kicsit vissza kel feszíteni.

Erre ajánlom

Bármire

Ennyiért vettem
bringán volt
Csatolt képek
Tektro M530 féktest
Fék
3 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kisgabor87 avatar
19 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Fékereje elfogadható, bár az idő előrehaladtával egyre gyengébb.

A féktest merev, ezzel nincs gond

Könnyű beállítani

Hátrány

Télen már beállt egyszer a féktest

Nedves időben nagyon tud csikorogni

A gyári fékpofák gagyik, érdemes cserélni őket

Erre ajánlom

Városba.

Csatolt képek
Tektro M530  2008 féktest
Szerinted hasznos?

söröskupak avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • jó (az évek múlásával közepes) fékerő
  • ár/teljesítmény jó arányban áll
  • a féktest merev, a festés tartós
  • a gyári pofák közepesen teljesítenek (szárazon rövid bekopási idő után jól fog)
  • a csavarfejek tartósak, menetvágásuk pontos 
  • felszerelése, beállítása egyszerű
Hátrány
  • a rugóerő változó a rugókon, mely csak 1-2 év után észlelhető (beállítása kissé nehezül, a rugók előfeszítésének függvényében
  • egyes komponensek rozsdásodásra hajlamosak (kezelhető)
  • a gyári fékpofák vizes/havas közegben gyorsan kopnak
Tapasztalat

Új korában nagyon könnyen beállítható, s közepesen jó fékerőt produkál (ez függ a kar és a bovden, valamint a pofák minőségétől) A fékerő feljavítható egy minőségi pofával egy jó bovden/bovdenházzal és fékkarral, de ekkora plusz költség esetén már belefér a jobb féktest is. (példa gyanánt: egy RW2-es vagy Ritchy Superlogic - vagy, hogy a méregdrága BBB BBS-14T TRISTOP fékpofáról már szót se ejtsek - pofa árában lehet kapni ezt a féket, s ez a tény kissé perverzé teszi a helyzetet; hogy a gomb, a kabátunkon többe kerülne mint maga a kabát)
Ez egy középszerű fék, középszerű áron. Cserébe sokáig kiszolgál, igaz egyre gyengülő és hektikusan változó minőségben. Maga a féktest tartós, nem hajlik, nem törik, s még a festés is meglepően jól bírja. A rugók minősége már kevésbé alakított ki bennem egy egyértelmű színvonalat. Az idő múlásával értelemszerűen veszít az erejéből, de ez mindegyik rugó más és más minőségében teszi, ezért az előfeszítés is változó. Az előfeszítésre szolgáló csavarok egyike már teljesen betekert állapotban próbálja eltartani a pofát a felnitől, míg a másik felén lévő csavar még félig sincs becsavarva. A hátsó féknél már a párhuzamosság elvesztése is egyértelműen megfigyelhető. A bal oldali kar a kerék irányába bedől, míg a jobb oldalon a támvillaval párhuzamos, annak síkjába áll, ahogy azt a másik oldalon is kellene. 4 éve vannak használatban, jelen állapotuk azt mutatja - ezzel a fokozatos gyengüléssel - hogy még kb. 2-3 évet fognak kibírni.
Ha azt vesszük ez egy igen szép teljesítmény 2000 HUF-ért (még 2006-os árfolyamon is).
A rugókat borító műanyag ház 2-3 év után lassacskán elamortizálódik, a bovden védelmére szolgáló gumiborítással (a féktest között) egyetembe.
A pofák hamar elkoptak, kissé lágyak; ezt esős időben - hóban még jobban - egyértelműen jelezte, ahogy - kisebb túlzással - fekete léként folyt végig a felnin. Előnye volt, hogy száraz időben jól adagolható fékerővel rendelkezett, s beragadásra nem volt példa, annak ellenére, hogy ilyen lágy volt az alapanyag.
A csavarok valamint a bovdentartó bak, rozsdásodásra hajlamos. Igaz, aki szobában, de legalábbis fedett, száraz helyen tartja, s esős időből hazaérve szárazra törli, annál nagy valószínűséggel nem fog jelentkezni. Esetemben sokszor az utcán állt esőben, hóban, míg én dolgoztam.
Teljesítménye, figyelembe véve a 4 év szolgálati időt (s, hogy még jelenleg is aktív státuszban van) valamint,  hogy az utóbbi időkben nagyobb viszontagságoknak lett kitéve (időjárás független használat, s minimális karbantartás), de nem szem elől tévesztve a rugók változatos minőségbeliségét, 4 jól megérett répát érdemel. Bár hajlok a 3 répás értékelésre, de meggyőzött hogy minimális szerviz mellett 4 éve szolgál, és megelőlegezem azt a 2-3 évet számára, ami 4 répás minősítéssé erősíti a teljesítményét :)
Ár/teljesítmény nálam egy egész répaföldet érdemel, mert egy fillérembe nem került.  De 2000HUF-ért is jár az 5, kissé éretlen répa.

Erre ajánlom

Féken nem érdemes spórolni, éppen ezért ez legyen a minimum. Legyen bármilyen gyenge minőségű a kerékpárunk legalább egy ilyen tektro féket érdemeljen ki. 

Ha nagyon ajánlanom kéne, akkor: Hobbi kerékpárosoknak, főleg jóidős, kirándulós, túrázgatós emberek kétkerekűjére. De a "városi montik" vagy a nem teljesítményorientált hegyikerákpárosoknak is megelégedéssel használhatják. 

Mindenképp kis költségvetésű bringásoknak. Aki komolyabban gondolja a bringázást, az most rossz helyen járt :)

Ennyiért vettem
kaptam
Csatolt képek
Tektro M530  2006 féktest
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dr.anonimus avatar
296 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Meggyőző a fékereje, merevnek mondható. A gyári pofák nem sokáig tartanak, de addig legalább jól fognak. Nem túl macerás beállítani és nem is csikorog.

Hátrány

A "felnievés nagyban függ a felni minőség(telenség)égétől így erre nem is válaszolnék. A beállítócsavarok feje kereszthonyos holott lehene imbuszos is.

Erre ajánlom

Kezdő XC város

Ennyiért vettem
2000
Csatolt képek
Tektro M530  2006 féktest
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Baxee avatar
Baxee
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Legtöbbször meg tudtam vele állni, legalábbis az első pár hónapban. Sőt, akkor kifejezetten jól fogott. Szép, kecses teste van, igényesnek tűnik
Hátrány
3-4 hónap után elkezdett, nem jól fogni. Pontosabban beragadni...na jó csak az egyik oldalon....de ott nagyon...elöl-hátul...többször volt, hogy kiakasztottam, mert befogott. Semmi rugóerő. Pillanatnyilag úgy használom, hogy a hátsó kereket kicsit ferdén raktam be, hogy ne érjen hozzá a besült oldali pofa, így a másik oldalon egy kicsit fog, ha a fékezésnél a lábamat is leteszem, akkor meg tudok állni. Első fék viszonylag okés, csak miután használom, oda kell nyúlni és visszahúzni. (gondold el pl a kocsiban lenyúlsz a fékpedált megemelni használat után, h ne fogjon be)k.rva jó:))) De legalább nem állok vele fejre (bár arra is volt péda: nullakéz, telefonban zenét keres, kábé hússzal, parkolóautó meglát, balkéz odakap, orraes, borda-könyök lezúz, k.rvaélet)
Tapasztalat
A fönti rovatokban leírtam mindent.
Erre ajánlom
OEM, tehát kecskéhez kapott fékként tessék használni, amíg működik, aztán gyorsan lecserélni.
Ennyiért vettem
bicajon volt
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mosfet avatar
153 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
fékez. egy féknél ez sem elhanyagolható :)
Hátrány
nem elég jól fékez
Tapasztalat
nem a fékek ásza... a bolti ár elvileg (fülöp) 2000pénz. Nincs mivel összehasonlítani, de a vélemények alapján egy kicsivel többért jobbat lehet kapni. Tapasztalataim: nekem nyúlik (de ez a kar és a bovden hibáija is lehet) eddig mindíg sikerült megállnom vele. nem egy kényelmes fék, de gondom nem volt ezidáig. Könnyű beállítani! A pofák nem a legjobbak lehet ha azt cserélné az ember, jobban szuperálna... közepes répa
Erre ajánlom
fékezésre
Ennyiért vettem
-
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-13 (13 vélemény)
Rendezés
 
modellnév:

M-530


 
anyag:

Alumínium


 
szín:

Fekete


 
benyúlás (mm):

20.5-36.5


tömeg:

158g


 
további információk:

102 mm féktest hossz


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Tektro M530 termékkel kapcsolatban: