Tektro M530 féktest

13 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.07.)
  • Listaár: 3.000 Ft

HASONLÓ féktest TERMÉKEK




söröskupak avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • jó (az évek múlásával közepes) fékerő
  • ár/teljesítmény jó arányban áll
  • a féktest merev, a festés tartós
  • a gyári pofák közepesen teljesítenek (szárazon rövid bekopási idő után jól fog)
  • a csavarfejek tartósak, menetvágásuk pontos 
  • felszerelése, beállítása egyszerű
Hátrány
  • a rugóerő változó a rugókon, mely csak 1-2 év után észlelhető (beállítása kissé nehezül, a rugók előfeszítésének függvényében
  • egyes komponensek rozsdásodásra hajlamosak (kezelhető)
  • a gyári fékpofák vizes/havas közegben gyorsan kopnak
Tapasztalat

Új korában nagyon könnyen beállítható, s közepesen jó fékerőt produkál (ez függ a kar és a bovden, valamint a pofák minőségétől) A fékerő feljavítható egy minőségi pofával egy jó bovden/bovdenházzal és fékkarral, de ekkora plusz költség esetén már belefér a jobb féktest is. (példa gyanánt: egy RW2-es vagy Ritchy Superlogic - vagy, hogy a méregdrága BBB BBS-14T TRISTOP fékpofáról már szót se ejtsek - pofa árában lehet kapni ezt a féket, s ez a tény kissé perverzé teszi a helyzetet; hogy a gomb, a kabátunkon többe kerülne mint maga a kabát)
Ez egy középszerű fék, középszerű áron. Cserébe sokáig kiszolgál, igaz egyre gyengülő és hektikusan változó minőségben. Maga a féktest tartós, nem hajlik, nem törik, s még a festés is meglepően jól bírja. A rugók minősége már kevésbé alakított ki bennem egy egyértelmű színvonalat. Az idő múlásával értelemszerűen veszít az erejéből, de ez mindegyik rugó más és más minőségében teszi, ezért az előfeszítés is változó. Az előfeszítésre szolgáló csavarok egyike már teljesen betekert állapotban próbálja eltartani a pofát a felnitől, míg a másik felén lévő csavar még félig sincs becsavarva. A hátsó féknél már a párhuzamosság elvesztése is egyértelműen megfigyelhető. A bal oldali kar a kerék irányába bedől, míg a jobb oldalon a támvillaval párhuzamos, annak síkjába áll, ahogy azt a másik oldalon is kellene. 4 éve vannak használatban, jelen állapotuk azt mutatja - ezzel a fokozatos gyengüléssel - hogy még kb. 2-3 évet fognak kibírni.
Ha azt vesszük ez egy igen szép teljesítmény 2000 HUF-ért (még 2006-os árfolyamon is).
A rugókat borító műanyag ház 2-3 év után lassacskán elamortizálódik, a bovden védelmére szolgáló gumiborítással (a féktest között) egyetembe.
A pofák hamar elkoptak, kissé lágyak; ezt esős időben - hóban még jobban - egyértelműen jelezte, ahogy - kisebb túlzással - fekete léként folyt végig a felnin. Előnye volt, hogy száraz időben jól adagolható fékerővel rendelkezett, s beragadásra nem volt példa, annak ellenére, hogy ilyen lágy volt az alapanyag.
A csavarok valamint a bovdentartó bak, rozsdásodásra hajlamos. Igaz, aki szobában, de legalábbis fedett, száraz helyen tartja, s esős időből hazaérve szárazra törli, annál nagy valószínűséggel nem fog jelentkezni. Esetemben sokszor az utcán állt esőben, hóban, míg én dolgoztam.
Teljesítménye, figyelembe véve a 4 év szolgálati időt (s, hogy még jelenleg is aktív státuszban van) valamint,  hogy az utóbbi időkben nagyobb viszontagságoknak lett kitéve (időjárás független használat, s minimális karbantartás), de nem szem elől tévesztve a rugók változatos minőségbeliségét, 4 jól megérett répát érdemel. Bár hajlok a 3 répás értékelésre, de meggyőzött hogy minimális szerviz mellett 4 éve szolgál, és megelőlegezem azt a 2-3 évet számára, ami 4 répás minősítéssé erősíti a teljesítményét :)
Ár/teljesítmény nálam egy egész répaföldet érdemel, mert egy fillérembe nem került.  De 2000HUF-ért is jár az 5, kissé éretlen répa.

Erre ajánlom

Féken nem érdemes spórolni, éppen ezért ez legyen a minimum. Legyen bármilyen gyenge minőségű a kerékpárunk legalább egy ilyen tektro féket érdemeljen ki. 

Ha nagyon ajánlanom kéne, akkor: Hobbi kerékpárosoknak, főleg jóidős, kirándulós, túrázgatós emberek kétkerekűjére. De a "városi montik" vagy a nem teljesítményorientált hegyikerákpárosoknak is megelégedéssel használhatják. 

Mindenképp kis költségvetésű bringásoknak. Aki komolyabban gondolja a bringázást, az most rossz helyen járt :)

Ennyiért vettem
kaptam
Csatolt képek
Tektro M530  2006 féktest
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
modellnév:

M-530


 
anyag:

Alumínium


 
szín:

Fekete


 
benyúlás (mm):

20.5-36.5


tömeg:

158g


 
további információk:

102 mm féktest hossz


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Tektro M530 termékkel kapcsolatban: