Campagnolo Veloce fékváltó kar

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.07.)
  • Listaár: 32.000 Ft

HASONLÓ fékváltó kar TERMÉKEK




dr Mizsei Attila avatar
dr Mizsei Attila
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2000, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
Viszonylag olcsó a 9-es rendszerek között (Shimano-hoz viszonyítva). Nagyon kényelmes támaszkodni rajta (magam alábéleltem a parafás bandázzsal - engedi a gumiborítás, így pont kézre fekszik). Egyszerrre több fokoztatot is lehet ugrani egy mozdulattal. A hajtómű játékát (erős terhelésnél amikor beleér az átdobóba a nagytányér) ki lehet kerülni a bal fékváltókarral, mert az átugratáshoz kb. 3 kattanás kell (3 állás). A fékhatás (veloce féktesttel és pofákkal) egészen rendkívüli! Felső fogással minden sebességnél blokkolni lehet az első kereket (vigyázat!!)
Hátrány
Első ránézésre nem kelti precíz szerkezet benyomását (magam amikor a váltókar alá néztem, úgy tűnt belőlről, mint egy kakukkos óra). Nehezen adagolható 1 fokozat ugrása - némi gyakorlatot igényel. A visszaváltást a belső oldalon álló kis karral kell hüvelykujjal végezni (akár a Sh. Soránál, de annál kényelmesebb karral). Ez csak egyféle fogással végezhető üzembiztosan kicsit a várhatónál nagyobb erővel felső fogásból. A koskormány alsó ívéről nem érhető el kényelmesen. Előfordul, ha megfeszült a bowden (pl. hidegben, vagy keresztben álló láncállásnál megfeszülő hátsó váltónál), nem enged leváltani. Ilyenkor a másik karral kell felváltani és könnyíteni a hajtáson, majd ujra próbálni váltani lefelé. Ez versenyen nagyon kiábrándító játék (emelkedőn végzetes).
Tapasztalat
Mivel a váltás csak felső fogásból végezhető visszafelé és így nagyon kényelmes a fékváltókar a tenyeremnek is, szinte állandóan rajta tartom a kezem - emiatt kicsit rövidebb stucnit és alacsonyabb kormánymagasságot használok. Az elakadások ritkák, általában nagy terhelésnél (hegymenetnél, sprintnél, erős taposásnál) és keresztben álló lánchelyzetnél fordul elő. Odafigyeléssel ez elkerülhető, de versenyen bosszúságot okozhat.
Erre ajánlom
Túrázó és amatőr kerékpárosoknak, esetleg edzésre haladók részére.
24 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
anyag:

Alumínium


 
kompatibilitás:

2× 10 sebességes országúti Campagnolo redszerek


 
fokozatok száma:

10


 
kialakítás:

3 ujjas


 
kiszerelés:

Pár


 
szín:
  • Fekete
  • Fekete - ezüst
  • Fehér - ezüst
  • Piros - fekete

tömeg:

368 g


Campagnolo logó

Campagnolo márka bemutatás

A Campagnolo-t 1933-ban alapította Vincenza-ban Commendtore Tullio Campagnolo. Az első ötlet, a gyorszár gondolata gyorsan elfajult az alapító fejében- miért is ne terveznénk újra az egész váltórendszert?

Ez vezetett a híres „rúd váltó”-hoz, amelyben nem voltak láncfeszítők és görgők, ezáltal kisebb volt az ellenállása és ellenállt a sárnak. A Corsa 1001 szettel 1948-ban Gino Bartali megnyerte a Tour de France-ot. A Bianchi és Legnano csapatai is Campagnolo alkatrészekkel versenyeztek, de hamarosan fordulópont következett a váltórendszerek történetében: 1950-ben kijött a Gran Sport 1012, a cég első paralelogramma rendszerű váltója, mely hamarosan a többi gyártó számára is referenciává vált. Az ’50-es évek második felében megszületett „a szett”, a Record, ami által a Campagnolo az elsők közt volt, aki komplett rendszereket tudott kínálni- az agyaktól a váltáson át a nyeregcsőig.

Az évtized végén a cég által feltalált elektron alumíniumot sportkocsikban is használták, sőt a NASA OSO 6-os műholdja is Campagnolo burkolatot használt. Nemsokára a magnéziumot is felfedezték, és használni kezdték, mint alapanyagot. 2008-tól karbon részleggel is rendelkezik a gyár, melyben a kerékpáripar számára korábban ismeretlen elképzelések valósulnak meg: karbon hajtókarok, kerékszettek, váltórendszerek.

A cég 2006-ba kihozta első 10 sebességes hátsó váltóját, valamint az új Ultra-Torque hajtókar szabványt, majd 2008-ban a 11 sebességes rendszert. A Campagnolo mindig is szoros kapcsolatot ápolt a versenyzőivel, figyelembe véve tapasztalataikat és igényeiket, melynek eredménye a versenygyőzelmekben- Giro di Italia, Tour de France- is megmutatkozik.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Campagnolo Xenon 9s váltó működhet 7 sebességes shimano rotorral ?
2 válasz
utolsó: 2015. márc.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Campagnolo Veloce termékkel kapcsolatban: