Campagnolo Veloce fékváltó kar

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.07.)
  • Listaár: 32.000 Ft

Használt Campagnolo Veloce 9seb. eladó
15.000 Ft
új árához képest: -53%

HASONLÓ fékváltó kar TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

leitnor avatar
9 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

- Kényelmes, ergonomikus a Campagnolo Veloce

- Rejtett bowdenek

- Pontos, gyors

- Többszörös fokozatváltás felfelé

Hátrány

- Egyelőre semmi

Tapasztalat

Nagyon szép, kényelmes elhelyezés. Elegáns, hogy rejtve vannak a bowdenek, így a kerékpár orra nagyon letisztult. A váltógomb és kar alsó és felső fogásból is nagyon kényelemsen elérhető. Nagyon jó, és ebben a kategóriában a Shimanonál nem elérhető megoldás, hogy a váltókar külön áll a fékkartól, ráadásul oly módon van rugósan megoldva, hogy magunk felé is húzhatjuk váltás közben, ami sokkal ergonomikusabbá teszi a használatát. 

Erre ajánlom

Kezdő/amatőr outisoknak.

Ennyiért vettem
Bicajon volt
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Légió avatar
28 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • gyors váltás
  • lefelé és fölfelé való váltásnál is 3 fokozatot enged !!
  • jól adagolható fékerő
  • kényelmes
  • tartós gumi, fényezés
Hátrány
  • műanyag váltókar
  • alsó fogásból nem tudsz leváltani ( versenyen spriteknél elég szar.. ebből a szempontból shimano a jobb ) 
  • a bovden befűzéséhez meg a bandázs szép feltekeréséhez nagyon nehéz lefejteni a gumit..., ugyan nem gyakran kell de ha igen akkor nagy szívás..
Tapasztalat

Elég jó cucc. Két dolog van bene amit nem tetszik.. egyrészt a műanyag váltókar nem nézki valami minőséginek a carbonhoz képest, de hála az égnek még soha nem volt vele gond és a 6edzőstársam küzöl aki szintén ilyet használ nekik se, a másik hogy fölfelé való váltásnál szerintem kicsit nagy a holtjáték az első váltás és az eredeti helyzetéhez képest illetve mikor lefelé teljesen lenyomom akkor nagyon ritkán ott marad egy-két másodpercre a kis fülecske, mondjuk a magyar uakon hamar vissza rázkódik :) Hála az égnek nekem szerintem a legjobb szériából jutott , mert az új ergonomikus forma de a 3x3as váltás szóval nagyon-nagyon elégedett vagyok :)  összehasonlításnak az új 105-ös shimanot tudnám modnani, szerintem az minden szempontból szarabb, (drágább, kényelmetlenebb, foszlik,kopik a gumija,gyengébb rugó, sérülékenyebb, kisseb váltás tartomány )  csak abból nem ,hogy az spriteknél jobb. 

Erre ajánlom

Edzésre, "alapabb országútikra", versenyzésre.

Ennyiért vettem
30000
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kbmpi avatar
143 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Könnyű, dekoratív, rejtett bowdenvezetésű, kézreálló, kényelmes, jól használható alsó fogásból, hajlatból, valamint "hoodról" is, gyakorlatilag nincs olyan helyen a kormánynak, ahonnan ne érnéd el, jól adagolható vele a fékerő, szerintem mindent tud, amire karnak szüksége lehet.

Hátrány

Az enyém nem ezüst színű. Az alkatrészek (műanyag) nem keltik valami magas minőség érzetét, azért a könnyűfém-karbon alapú magasabb szintű alkatrészcsaládok szebbek. Szerintem.

Tapasztalat

Két váltókarról is írtam. A 2010-es Velocéról, valamint egy ősi, 1994-95 környéki Mirage-ról. Mindkettő ugyanazt tudja lényegében. Egy mozdulattal hármat válthatsz fölfelé, ebben a veloce jobb, ugyanis finomabban, kisebb erőfeszítésre hajlandó váltani, a Mirage-nál eléggé el kell forgatni a kis kart.

Lefelé végigváltják az egész sort, bár ennek sok értelmét nem látom, nem nagyon szoktam kihasználni, még lejtőn lefelé sem, hogy dinamikusabban tudjam növelni a pedálfordulatot. 

A 2010-es veloce annyira kézre esik, mintha az ember tenyerébe öntötték volna a formát. Hihetetlenül kényelmes, az ember naphosszat elbírná használni, nagyon jól ki lett találva ergonomiailag. A régebbi "csúcsoshüdű" modellek, mint az én Mirázsom, kevéssé kényelmesek, ellenben jó masszívak, olyna érzetet adnak, mintha kamionnal, busszal való találkozásokat, atomtámadásokat is kibírnának, túlélnének. 

Mivel két "low-end" modellt használok, így nem rovok föl hibának olyan dolgokat,mint olcsó műanyagok használata, vagy kissé "gumis érzet" használatkor, hiszen az olcsó alkatrészek természetes velejárója a kissé költségbarátabb matériák alkalmazása építés során. A Mirage műanyag pöckös váltója kicsit tényleg "nyúlós", de a veloce teljesen pöpec. Mechanikára meg tökéletesen jók, melyik 30ezres vagy 15ezres fékváltókar tudja azt, amit ők?

 

Valamint, ahogy egy előttem szóló is említette: mivel a fölváltó-karocska külön mozog a fékkartól, így könnyebb vele váltani. Szerintem nagyon jók ezek a campa-karok.

Erre ajánlom

Kezdőknek,hobbistáknak,hétvégi harcosoknak, vagyis olyanoknak,mint amilyen én is vagyok. :o) Olcsó, szóval szinte bárki megengedheti magának (A veloce 30, a mirage 15 volt, igaz, NOS, újjáépített új gumiborítással, karokkal, hibátlan felirattal, szép felszíni polírral)

Ennyiért vettem
30 ill 15 k KF
Csatolt képek
Campagnolo Veloce  2010 fékváltó kar
15 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zooki14 avatar
47 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

A kormányhoz nagyon illeszkedik(ritchey) a felfogatása is nagyon egyszerű és erős Campagnolo veloce fékkel és váltóval használom. A teljesítménye évezredekkel jobb mint egy shimanonak ugyanennyi pénzért. Könnyű, viszonylag olcsó. Nagyon könnyen bele lehet jönni, hogy kell használni és el lehet érni a kormány aljáról a lefelé váltó kart.( Bár lehet hogy nekem hosszú az ujjam)

Hátrány

sajnos nem tud egyszerre sokalt váltani, csak lefelé eggyet fölfelé talán 2-t ,de nem versenyzéshez nem számít, ha versenyzel akkor elektromosat vagy régebbi kiadásút vegyél az nincsen lebutítva.

Erre ajánlom

országuti

Csatolt képek
Campagnolo Veloce  2012 fékváltó kar
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

lp1978 avatar
52 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Veloce fékkel és váltókkal használva összehasonlíthatatlanul jobb a fékhatás, mint az általam eddig próbált Shimano Soránál. A váltás is pontos, érzésre gyorsabb is a Campagnolo Veloce-nél, mint a Shimanonál.

Ez a fékváltókar még abból a szériából való (talán 2010-es), amelyik még felfelé 3-at, lefelé 5-öt tud egyszerre váltani. Habár nem versenyzek, de ezt nagyon hasznos tulajdonságnak érzem, gyakran használom is.

Hátrány

A 2011-es kiadás lefelé már csak egyesével tud lépegetni, ami bosszantó, marketing célú szándékos butítás.

Számomra a legnagyobb hátrány, hogy több órás tekerésnél fékkar fogásban zsibbadnak az ujjaim. Mivel Shimanonál ilyet sosem tapasztaltam, arra gondolok, hogy kisebb felületen fekszik fel a kezem, nagyobb a nyomás, ami rontja a vérkeringést. Ez persze egyéni, lehet, hogy más kezének a Veloce a kényelmesebb.

Tapasztalat

Működés szempontjából sokkal jobban tetszik a Sh Soránál, de számomra ez kevésbé kényelmes. Első ránézésre gagyi benyomást keltett a műanyag váltókar, de egyelőre egy év használat után még semmi baja. Remélem, ez sokáig így is marad, de ezt majd az idő eldönti. 

Erre ajánlom

Országúti edzés, versenyzés.

Csatolt képek
Campagnolo Veloce  2010 fékváltó kar
13 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

don-ciccio avatar
18 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 82%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
ócó,könnyebb mint a konkurencia. ez fonlos lehet,ha nem akarsz orrnehéz bringát építeni. nem lifegnek a bovdenek.
Hátrány
nagykezüeknek kicsi lehet a műszer.
Tapasztalat
viszi a shimano sorokat is! veloce hátsóváltóval használtam,dura-ace sorral,és tökéletesen váltott!
Erre ajánlom
amatőr versenyzés,túrázás
17 olvasó 82%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dr Mizsei Attila avatar
dr Mizsei Attila
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2000, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
Viszonylag olcsó a 9-es rendszerek között (Shimano-hoz viszonyítva). Nagyon kényelmes támaszkodni rajta (magam alábéleltem a parafás bandázzsal - engedi a gumiborítás, így pont kézre fekszik). Egyszerrre több fokoztatot is lehet ugrani egy mozdulattal. A hajtómű játékát (erős terhelésnél amikor beleér az átdobóba a nagytányér) ki lehet kerülni a bal fékváltókarral, mert az átugratáshoz kb. 3 kattanás kell (3 állás). A fékhatás (veloce féktesttel és pofákkal) egészen rendkívüli! Felső fogással minden sebességnél blokkolni lehet az első kereket (vigyázat!!)
Hátrány
Első ránézésre nem kelti precíz szerkezet benyomását (magam amikor a váltókar alá néztem, úgy tűnt belőlről, mint egy kakukkos óra). Nehezen adagolható 1 fokozat ugrása - némi gyakorlatot igényel. A visszaváltást a belső oldalon álló kis karral kell hüvelykujjal végezni (akár a Sh. Soránál, de annál kényelmesebb karral). Ez csak egyféle fogással végezhető üzembiztosan kicsit a várhatónál nagyobb erővel felső fogásból. A koskormány alsó ívéről nem érhető el kényelmesen. Előfordul, ha megfeszült a bowden (pl. hidegben, vagy keresztben álló láncállásnál megfeszülő hátsó váltónál), nem enged leváltani. Ilyenkor a másik karral kell felváltani és könnyíteni a hajtáson, majd ujra próbálni váltani lefelé. Ez versenyen nagyon kiábrándító játék (emelkedőn végzetes).
Tapasztalat
Mivel a váltás csak felső fogásból végezhető visszafelé és így nagyon kényelmes a fékváltókar a tenyeremnek is, szinte állandóan rajta tartom a kezem - emiatt kicsit rövidebb stucnit és alacsonyabb kormánymagasságot használok. Az elakadások ritkák, általában nagy terhelésnél (hegymenetnél, sprintnél, erős taposásnál) és keresztben álló lánchelyzetnél fordul elő. Odafigyeléssel ez elkerülhető, de versenyen bosszúságot okozhat.
Erre ajánlom
Túrázó és amatőr kerékpárosoknak, esetleg edzésre haladók részére.
24 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

Alumínium


 
kompatibilitás:

2× 10 sebességes országúti Campagnolo redszerek


 
fokozatok száma:

10


 
kialakítás:

3 ujjas


 
kiszerelés:

Pár


 
szín:
  • Fekete
  • Fekete - ezüst
  • Fehér - ezüst
  • Piros - fekete

tömeg:

368 g


Campagnolo logó

Campagnolo márka bemutatás

A Campagnolo-t 1933-ban alapította Vincenza-ban Commendtore Tullio Campagnolo. Az első ötlet, a gyorszár gondolata gyorsan elfajult az alapító fejében- miért is ne terveznénk újra az egész váltórendszert?

Ez vezetett a híres „rúd váltó”-hoz, amelyben nem voltak láncfeszítők és görgők, ezáltal kisebb volt az ellenállása és ellenállt a sárnak. A Corsa 1001 szettel 1948-ban Gino Bartali megnyerte a Tour de France-ot. A Bianchi és Legnano csapatai is Campagnolo alkatrészekkel versenyeztek, de hamarosan fordulópont következett a váltórendszerek történetében: 1950-ben kijött a Gran Sport 1012, a cég első paralelogramma rendszerű váltója, mely hamarosan a többi gyártó számára is referenciává vált. Az ’50-es évek második felében megszületett „a szett”, a Record, ami által a Campagnolo az elsők közt volt, aki komplett rendszereket tudott kínálni- az agyaktól a váltáson át a nyeregcsőig.

Az évtized végén a cég által feltalált elektron alumíniumot sportkocsikban is használták, sőt a NASA OSO 6-os műholdja is Campagnolo burkolatot használt. Nemsokára a magnéziumot is felfedezték, és használni kezdték, mint alapanyagot. 2008-tól karbon részleggel is rendelkezik a gyár, melyben a kerékpáripar számára korábban ismeretlen elképzelések valósulnak meg: karbon hajtókarok, kerékszettek, váltórendszerek.

A cég 2006-ba kihozta első 10 sebességes hátsó váltóját, valamint az új Ultra-Torque hajtókar szabványt, majd 2008-ban a 11 sebességes rendszert. A Campagnolo mindig is szoros kapcsolatot ápolt a versenyzőivel, figyelembe véve tapasztalataikat és igényeiket, melynek eredménye a versenygyőzelmekben- Giro di Italia, Tour de France- is megmutatkozik.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Campagnolo Xenon 9s váltó működhet 7 sebességes shimano rotorral ?
2 válasz
utolsó: 2015. márc.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Campagnolo Veloce termékkel kapcsolatban: