Két váltókarról is írtam. A 2010-es Velocéról, valamint egy ősi, 1994-95 környéki Mirage-ról. Mindkettő ugyanazt tudja lényegében. Egy mozdulattal hármat válthatsz fölfelé, ebben a veloce jobb, ugyanis finomabban, kisebb erőfeszítésre hajlandó váltani, a Mirage-nál eléggé el kell forgatni a kis kart.
Lefelé végigváltják az egész sort, bár ennek sok értelmét nem látom, nem nagyon szoktam kihasználni, még lejtőn lefelé sem, hogy dinamikusabban tudjam növelni a pedálfordulatot.
A 2010-es veloce annyira kézre esik, mintha az ember tenyerébe öntötték volna a formát. Hihetetlenül kényelmes, az ember naphosszat elbírná használni, nagyon jól ki lett találva ergonomiailag. A régebbi "csúcsoshüdű" modellek, mint az én Mirázsom, kevéssé kényelmesek, ellenben jó masszívak, olyna érzetet adnak, mintha kamionnal, busszal való találkozásokat, atomtámadásokat is kibírnának, túlélnének.
Mivel két "low-end" modellt használok, így nem rovok föl hibának olyan dolgokat,mint olcsó műanyagok használata, vagy kissé "gumis érzet" használatkor, hiszen az olcsó alkatrészek természetes velejárója a kissé költségbarátabb matériák alkalmazása építés során. A Mirage műanyag pöckös váltója kicsit tényleg "nyúlós", de a veloce teljesen pöpec. Mechanikára meg tökéletesen jók, melyik 30ezres vagy 15ezres fékváltókar tudja azt, amit ők?
Valamint, ahogy egy előttem szóló is említette: mivel a fölváltó-karocska külön mozog a fékkartól, így könnyebb vele váltani. Szerintem nagyon jók ezek a campa-karok.