- a fékkar kényelmes, jól kézre áll
- a váltókar is jól használható
- 5000km alatt eddig hibátlan, a műanyag részeknek sincs semmi baja
- az eséseket valószínűleg rosszul bírnák a műanyag részei, úgyhogy azt kerülni kell
tökeletes váltás, nagyon jól kézre áll, már 5 éve nagyon jól működik
nem igazán találtam, valószínűleg nem tudom tökéletesen beállítani, ha hiba is van vele észre se lehet venni
1 mégis van: az egyik rugó teljesen elrozsdásodott, de 1 nap WD40-nek hála legalább újra működik
Első vételem volt még anno 5 éve amikor építettem a biciklit, nagyon megvagyok vele elégedve, kicsit megviselt, pár tökéletesen működik
város és túra
Hátrányát még nem atláltam, hétköznapi közlekedésre tökéletesen jó
Egy marokváltót cseréltem le erre, hát sokkal kényelmessebb, kézreállóbb let a fékezés-váltás vele.
Hétköznapi használatra, azért nagyon durvulni nem kell vele.
- Kényelmes
- könnyű hasznáklat
- gyors
- viszonylag pontos
- néha a jobb váltón a leváltásnál a "kettőt vissza egyet előre" módszerrel lehet zajmentesen váltani. Hozzáteszem, ez egy friss váltóbeállítás után történt, de nem mindig jelentkezik. Viszont az árát figyelembe véve ez egy semmi kis probléma :)
Egy kényelmetlen marokváltóról váltottam ( Ha ha :) ) fékváltókaros megoldásra. Imádom.
vároi-falusi tekergőzés, közepes terep
Sajnos én elég drágán vettem (7500 Ft), mert a legtöbb helyen kicsivel 5000 Ft felett már meg lehet vásárolni (igaz ez csak nekem hátrány).
A városi szaladgálós kerékpáromra kerestem költséghatékony megoldást fék és váltás terén. Kényelmetlen volt a fékkar és ha már hátul feltettem egy 7-es menetes racsnit, úgy gondoltam kapjon egy normális fékváltókart a bicaj. Egy régi Altus váltót működtet a fékváltókar, amit hiba nélkül tesz. Kanti fékekkel használom, városban bőven megteszi (régi olasz acélváz, ezért a V-fék nem éri át a sárvédőket).
Sokat mentem az utóbbi hónapokban kerékpárral a városban, sokat váltottam, fékeztem és a régi megoldáshoz képest ez a ST-EF51 tökéletes. Hála a nagyméretű váltókaroknak akár az igazi kínai síkesztyűben is simán lehet váltani :). A fékkar kialakítás nagyon kényelmes, szintén jól használhatók kesztyűben. Kézre állnak a kezelőszervek, így nem kell újat fogni a kormányon.
A váltásérzet teljesen megfelelő, határozott és pontos. Nincs fantomváltás, jól belőtt rendszernél nem hibázik.
Kényelmes, jól és gyorsan lehet vele váltani, jól látható a fokozat, fém fékkar, jól beállítható/felszerelhető, olcsó, könnyű...
...talán az, hogy műanyag (bár e-miatt meg könnyű).
Nekem a 8sebességes 3újjas (EF51) típusa van a gépemen, fém a fékkar, kényelmesen húzható, kis erővel is nagy fékerő elérhető, 0ra lehet fékezni a gépet nagy sebességről is (Tektro alu V-fékkel használom). A váltás az pontos, könnyed (ezért) gyors (kéz mozdítás nélkül történik). Kormányon "kis" helyet foglal el, ezért jól díszíthető a kormány :)
Negatívum ként talán a műanyag mivolta mondható, de ettől még lehet strapa és ettől könnyű (műanyag ellenére jól bírja az esést, sajna tapasztaltam, esés közben rátérdepeltem, és semmi baja nem lett).
-jól néz ki
-pontos (fogjuk rá ha jól van beállítva akkor meg főleg)
-jó hogy van spanolója úgy hogy nem kell mindíg kicsavarni a csavart hogy állítsak rajta
-szép fekete
én még nem tapasztaltam remélem nem is fogok
szerintem jó és pontos
akármi kivéve bmx. csak a jó beállítás a titka
- Kényelmes
- Számomra egy élmény volt a váltás vele az eddigi váltóim után
- Nekem sokkal kényelmesebb, mint a marokváltó
- Pontos váltások
- Nekem kézre áll nagyon
- Jól néz ki (szürke)
- Egyenlőre nem tapasztaltam
- Az alsó kart kellett egy kicsit megszokni
Hobbi
- Általánosságban jó minőségűek a felhasznált anyagok, tartósnak tűnik a szerkezet
- Nagyobb erőkifejtésnek kitett részek (fékkarok, bilincs, felfelé váltó karok) fémből készültek
- Ergonómikus kialakítás, megfelelően beállítva minden kézre áll, könnyű kezelni, pontosan működik a váltókar és a fék is
- Fékkarok egy egyszerű Saccon alu V-fékkel is igen jó fékhatást produkálnak
- Jól leolvasható fokozatkijelző
- Tetszetős kialakítás, bár ez szubjektív (nekem fekete színű van)
- A fokozatkijelző burkolata műanyag, ez kicsit sérülékeny, néhány karc már van is rajta, de nem vészes
Shimano Tourney váltókarokat és Logan fékkarokat váltott ki a Shimano Altus ST-EF51 típusú fékváltókar pár (3 x 7 fokozat). Azt már a boltban kézbe véve éreztem, hogy sokkal precízebb és kényelmesebben használható szerkezet lesz, mint az eddigiek, és nem is csalódtam. Amit vártam azt teljesítette: kényelmes és pontos váltás (Shimano Altus első - Sunrace R80 hátsó váltóval használom), jó fékhatás (Saccon Radius alu féktestek, Neuzer és Spyral fékpofákkal). Kényelmes, minden kézre áll.
Általános és kicsit sportosabb használatra is megfelelő: városba és enyhébb terepre, MTB-re vagy trekkingre, nekem eddig minden körülmények között megbízhatóan és pontosan működött.
Nagyon kényelmes, abszolút kézre esik. Nem akadozik, könnyű vele váltani. A kinézete is nagyon jól illik minden kerékpárhoz. Egyszerű ellitgatni.
Talán anyi, hogy ha valaki sokat dobálja vagy dönti le a biciklit akkor a váltókarok nagyon kopnak és könnyen elhajolhatnak a fém részek, meg ha valaki durván használja akkor elfordulhat a mutatója.
2 éve használom , kicsit durván de nagyon jól bírja.
Utcai biciklizés, könnyebb terep.
Nagyon kényelmes a használata. Minden kézre esik rajta. Az új bringámon Deore rapidfire van, de időbe telt, amíg megszoktam. Felfelé hármat is lehet váltani vele és ez nagyon előnyös tud lenni. Főleg, amikor gyorsan kell felváltani. A fékkar jó fogású, nem tekeredik és elég maszív is. Két évig használtam , semmi gondom nem volt vele. Minden eredeti rajta.
Nincs.
Jó ez a fékváltókar. Minden egy helyen van rajta. Sokkal jobb az ilyet használni, mint amikor egy fékkart és egy váltókart egymás mellé szerelnek.
Napi használatra, átlagos bringásnak tökéletes.
Jó fékhatás
,blokkolóra tud fékezni BRM 420 fékkel használom
saját Shimano fékkel használva az igazi de kevésbé jó fékkel használva is elég jó a fékhatása
jó a bowdenrögzítése is.
A váltókar egység is megbízhatóan ,pontosan teszi a dolgát ha jó minőségű bowdent és bowdenházat használsz hozzá
Altus és Deore hátsó váltókkal ,Alivio első váltóval is jól együttműködik
Abszolút tartós darab szvsz. főleg ha normálisan hasznáod
régebbi típus esztétikája esetleg ( CI Deck-es )
de ez egyéni
Hobbi és mindennapos használatra
Olcsó.
Könnyű, precíz váltás, kényelmes kialakítás.
Alu fékkar, műanyag borítás, de masszív tartás.
Műanyag borítás.
Alivio váltóhoz használom. Főleg az ára miatt vettem. Műanyag borítása miatt sérülékenyebb, bár párszor estem már vele és ahhoz képest jól bírja. A fékkarok is leértek már a földre, a fekete bevonat lejött, de nem hajlott el, nem lett baja.
Lehetne finomabb a kialakítása de ilyen áron ez is elfogadható.
Nekem tetszik amikor egyszerre többet váltok pl hátul és nagyon szépen "adagol", jól használható az Alivio váltóhoz is.
Város, erdő, nem versenyzéshez.
-fékkar alumínium, masszív, kényelmes
-kényelmes kialakítású
-precíz, minőségi
-műanyag borítás, boruláskor könnyen szétzúzódik a Shimano Altus
alapvetően egy tartós fék, ha vigyázik rá az ember. Én 2 éve használom intenzíven és semmi baja nincs.
-Fém fékkar, V- és tárcsafékkel is működik
-Normális rögzül a bowden, nem esik ki, nem csúszkál
-Jól beállított váltónál a könnyen kezelhető, nem kell nagy erőt kifejteni
-Akár ezüst színben is elérhető ez a Shimano fékváltó kar
-Mivel műanyag az Altus háza ezért eséseket kerüljük vele
-Váltó bowden cserénél én sokat szórakoztam vele, mert csak nehezen tudtam kiszedni a bowden-kábel "fejét"
Komoly negatív tapasztalatom még nem volt vele.
Túrázáshoz, városi közlekedéshez, hobbi terepezéshez.
ST-M370
Shimano
9/3
pár
"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."
A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.
A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.
A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.
A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.