- Nem kell külön fékkart és váltókart venni. Alapszintű dolgoknál ez valódi előny. Hasonló kaliberű fék- és váltókar több pénzből jön ki.
- Könnyű kezelés jellemzi (ideális városi használat, túrázás, kezdő szintű hegyikerékpározás).
- kanti fékkel is jól használható
- egyszerű felszerelni
- minőségi kidolgozás
- nagyméretű váltókarok
- állítható fékkartávolság
- "hosszú" visszaváltás (akár 4 fokozatot is visszakapcsolhatunk)
Sajnos én elég drágán vettem (7500 Ft), mert a legtöbb helyen kicsivel 5000 Ft felett már meg lehet vásárolni (igaz ez csak nekem hátrány).
A városi szaladgálós kerékpáromra kerestem költséghatékony megoldást fék és váltás terén. Kényelmetlen volt a fékkar és ha már hátul feltettem egy 7-es menetes racsnit, úgy gondoltam kapjon egy normális fékváltókart a bicaj. Egy régi Altus váltót működtet a fékváltókar, amit hiba nélkül tesz. Kanti fékekkel használom, városban bőven megteszi (régi olasz acélváz, ezért a V-fék nem éri át a sárvédőket).
Sokat mentem az utóbbi hónapokban kerékpárral a városban, sokat váltottam, fékeztem és a régi megoldáshoz képest ez a ST-EF51 tökéletes. Hála a nagyméretű váltókaroknak akár az igazi kínai síkesztyűben is simán lehet váltani :). A fékkar kialakítás nagyon kényelmes, szintén jól használhatók kesztyűben. Kézre állnak a kezelőszervek, így nem kell újat fogni a kormányon.
A váltásérzet teljesen megfelelő, határozott és pontos. Nincs fantomváltás, jól belőtt rendszernél nem hibázik.
- túrázás
- belépő hegyikerékpározás
- városi bicajozás