Shimano Deore fékváltó kar

9 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
  • Modellév:
    2011
    (frissítve: 2011.08.)
  • Listaár: 9.500 Ft

HASONLÓ fékváltó kar TERMÉKEK



1-9 (9 vélemény)
Rendezés

Eko avatar
47 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • teszi a dolgát
  • véleményem szerint gyors
  • a Shimano XTR-hez képest sokkal jobban látható a sebességi fokozat mutatója (az XTR-nél a váltó bovdenházán van rajta ilyen átlátszó csőben)
  • (bár ez igaz minden fékváltó karra) ha emelkedőn a kormányszarvakba kapaszkodok, akkor kis- és gyűrűs ujjal tudok fel- és le váltani, ami szerintem nagyon jó dolog
Hátrány
  • öcsémnek van Shimano XTR fékváltó karja van, ahhoz képest az LX-nek kicsit nagyobb a holtjátéka, de nem zavaró, kevésbé lehet véletlenül elváltani arrébpakolászásnál :)
  • az első váltó legnagyobb tárcsájára kicsit nehéz felküzdeni a láncot, de inkább csak megszokás kérdése
  • ami a legnagyobb hátránya szerintem (mert ezen nem lehet változtatni) az, hogy nagyon kevés hely van a markolat és a fék kar háza között (pedig vékony markolatom van, de) alig férnek el az ujjaim, pedig nem vastagok...
  • nem olyan szép a Deore designja mint a Shimano XTR-nek
Tapasztalat

Az elején nagyon furcsa, hogy az első váltó felfelé vált ha lefelés nyomod a kart, a hátsó pedig ha felfelé húzod a kart, lefelé váltásnál meg fordítva. Ennek egyszerű magyarázata van, nehéz felváltani az első váltóval és a kart lefelé tolva lehet al egnagyobb erőt kifejteni, ezért ez az "összevisszaság"... de azért nem kell sok idő, hogy megszokja az ember.
A hátsó váltóval lefelé egyszerre kettőt lehet váltani, felfelé csak egyet.

Bár még csak egy hete van meg a Deore (2012.09.09-én vettem bringával együtt) azóta túl vagyok vele a 100. km-en. Így tartósságáról, stb még nem tudok nyilatkozni, de (több kilóméterrel) később frissítem a véleményezést, addigra okosabb leszek... :)

 

  • Teljesítmény: 4 (eddigi tapasztalataim szerint megvagyok vele elégedve és nagyon szeretem is, de a hátrányok miatt még akkor sem adok neki 5-öst)
  • Ár/Teljesítmény arány: 5 (mert ennyit bőven megér)
     

Tipp: Egyelőre semmi tanácsot nem tudok adni vele kapcsolatban talán annyit, hogy bilincses kormánymarkolattal kényelmesebb lehet, mert amint fentebb írtam alig fér el a kezem a váltó részétől (a nagy bumszli, amin a sebességmutató is van), ezt megoldaná, ha nem kéne odaszorítanom a markolathoz, de ha nem szorítom oda, akkor a markolat könnyebben elforog/elcsúszik, de ha bilincses markolatom lenne például (bár nem szeretem), akkor a fékváltó karokat beljebb is tudnám rakni és akkor jobban elférnék + nagyobb erőt is tudnék kifejteni, szal a felfelé váltás is könnyebb lenne.

Erre ajánlom

Kényelmesen és viszonylag gyorsan váltogatni a sebességek között, terepviszonyoktól függetlenül...

Ennyiért vettem
bringán volt
Csatolt képek
Shimano Deore fékváltó kar
Szerinted hasznos?

BF2 hungarolada avatar
140 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Pontosan, halkan vált a Shimano Deore
  • Ára se vészes
  • 2 irányú oldás is van benne és tartósnak látszik
  • Fékkar piszok nagy, de nagyon kényelmes és pont jó v-fékkel
Hátrány
  • A váltó része olyan duci, mint az alivio-volt (nem a dualcontroll-os verzió)
  • Nagy bumszli a kar és a csavart könnyű elnyalni!
  • műanyag alkatrészek benne
Tapasztalat

Hang mentesen vált ez a Shimano fékváltó kar, nagyon finoman, de már a 2011-es alivio szinte vékonyabb nála. Váltási teljesítményben, súlyban, igényességben meg se közelíti az slx-et. Azzal öröm váltani ez meg csak teszi a dolgát. Nem igazán szeretem. Egyedül a fékkar fogott meg, kár hogy olyan hosszú. Ez az elhelyzésben is kicsit zavaró, de nem baj.

Erre ajánlom

Trekking, túrázgatás v-fékkel a nagy kar miatt

Ennyiért vettem
bringán volt
Csatolt képek
Shimano Deore  2010 fékváltó kar
Shimano Deore  2010 fékváltó kar
régi képek
Shimano Deore  2010 fékváltó kar
Műanyag bowden feszesség állítók
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

-Bandi- avatar
9 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Szerintem jól beállítva egy erős közepes fékkar, hozza, ami elvárható egy v-féktől. Én Tektro v-fékekkel használom. Teljesen jól állítható, strapabíró (nem DH).

Hátrány

A fékerő adagolása kicsit darabos, nekem egy ujjal gyenge, csak 2 ujjal működik jól, de lehet azért, mert 95 kg vagyok.

Tapasztalat

Szerintem teljesen ok, nem egy csodacucc, de ár/értékben jó a Shimano Deore.

Erre ajánlom

város, trekking, xc lite

Ennyiért vettem
bringán volt
Csatolt képek
Shimano Deore  2008 fékváltó kar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sziklánülö avatar
86 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Dual Control SHIMANO ST-M530,nem az ami a főképen van.Kétujjas fékkar,amely igen merev,és én Avid single 5-el kombináltam.Eredmény:jól adagolható fékerő,igen erős fékhatás.Semmi nyúlás,semmi recsegő hang.A váltás vele igen könnyű.Kivéve az első átdobót.A bowdenek könnyen cserélhetők.A kijelző mint olyan letisztúlt,jól látható.A bowden finomállitás szépen állitható,és jól hozzáférhető.A váltás pontosággal nincs gond,én deore-t használok E+H.Hogyan viselkedne eséskor?Ne tudjam meg....

Hátrány

A baloldali nagyobbra váltás(átdobó)kissé nehézkes.Ez csalódás volt a rapid fire-hez képest.A rpd-fire-nél hűvelykujjal váltunk,amire rásegit az alkarizom.A dual contrornál csak a ujjaink izületeire hagyatkozhatunk.Én ezt látom a gondnak....de ha van jobb ötlet...

A két tartalék oldókar leszerelése igen megdolgoztatott.Mindkét kar csavarja kapásból beleszakadtt a menetbe.Fórúgép,menet újra javitása..Azért ezt a Shimano-tól nem vártam!

Ja,és persze az ára...15000 ez a Shimano fékváltó kar..Mitől?? A mai tömeges szallag gyártás időszakában..

Tapasztalat

Öszzeségében,egy jól működő szerkezet a Shimano Deore.Meg kellett szokni hogy hirtelen fékezéskor ne váltsak is..1-2 nap és beállt a dolog.

 

Erre ajánlom

Én országúton használom,keményebb terepviszonyokon nincs tapasztalatom a dual controlal.

Azért,ha van egy jól bevált Rapid Fired redszered,gondold meg a cserét.Nem akkora nagy durranás a Dual...Ha tönkre megy a gépemen a dual,visszatérek a rapid fire-hoz.De ha felidegesit,akkor még elöbb.....

 

Ennyiért vettem
15000
Csatolt képek
Shimano Deore  2010 fékváltó kar
Dual Control
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Cindercone82 avatar
45 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Váltókar része végülis használható.

Hátrány

-Váltókart és fék pozíciója a konstrukcióból adódóan nem variálható külön külön
-A fokozatjelző sérülékeny, karcolásokra is érzékeny ez a Shimano fékváltó kar.
-Bazári kinézetű alsókategóriás kinézetet
-Fékkar a leggyengébb láncszem. Nagy holtjáték, rugalmas.

Tapasztalat

Sok választásom nem volt mert ezzel vettem a bringát. Sajnos azóta sem sikerült tőle megszabadulnom. 
 Ha sikerül az XT hátsó váltóval együtt megy a levesbe ez a Shimano fékváltó kar és ismét SRAM lesz a gépen.

Erre ajánlom

Egy trekking vagy városi kerékpárr ez a tökéletes választás. Semmi másra nem javaslom.

Ennyiért vettem
bringán volt
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gentile avatar
28 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Nem jut eszenbe ilyen, akárhogy is töröm a fejem.  (Fontos: Shimano Deore Dual Control rendszerről van szó)

Hátrány

Na ebből annál több van. 

1. Sokkal nehezebb (kényelmetlenebb) vele felváltani, mint a rapid fire váltókarral. Inkább nagyobb kezű, hosszabb újjú embereknek való a Deore Dual Control, mert úgy sokkal kényelmesebben működik, az utánállítás sem segít a "kiskezűeknek".

2. Bumszli kinézet.

3. Drága.

4. Az indokoltnál 2 X hosszabb úton jár a kar felváltásoknál.

Tapasztalat

Ez a dual control rendszer egy nagy visszalépés a sima rapid fire váltókarokhoz képest. Sokáig gondolkoztam, hogy megvegyem, de itt jó vélemények voltak róla, így hát megvettem egy sráctól. aki 2 hetet használta és neki nem jött be, ezért eladta. Na a másik hibája a fordított működés (rugóút) A rapid fire-val amikor leváltassz, akkor feszíted meg a rugó és így felváltásnál egy pillanat alatt old ki, villámgyorsan, pontosan úgy, ahogy ezt egy gyorsításnál elvárja az ember. Ennél pont fordítva van, amikor kigyorsítanál, akkor kell nehézkesen, és a rapid fire-hoz képest lassabban megfeszítened a rugót. És hát valljuk be, így nem hogy versenyezni nem lehet, de még egy jólesőt kigyorsítani sem egy egyenesben. Bezzeg visszafelé villámgyorsan vált , amire amúgy nem lenne szükség. Arra a következtetésre jutottam, hogy top normal rugóúttal rendelkező sima váltóval (tehát rapid fire-hoz való rendes váltóval) sokkal konfortosabban lehetne használni. 1X hülye voltam mikor megvettem, 2X hülye voltam, amikor megvettem a hozzá való low normal deore hátsóváltót és leszedtem a top normal-os XT-met. Amúgy a haverom 24.900 Ft ért vette és 10.000 ért adta el 2 hét után nekem, most már értem, hogy miért. (mondjuk mondta is)

Erre ajánlom

Inkább trekking-túra felhasználásra, mint valami száguldozós műfajhoz, mert nagyon öreguras a működése. Ha egy ugyanilyen szintű rapid fire váltókar használati értéke 100%, akkor abból egy ugyanolyan dual control váltókaré csak 75%.

Ennyiért vettem
10000/pár
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Hpi-Racing avatar
34 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

jól adagolható vele a fékeró, én egy Ultimate-v-brake márkályú v vékkel és ashima karbonszálas, cserélhető fékbetétes fékkel használom

jó a forgása, és az én kézméretemhez pont jó

nem, lötyög, kotyog hogyha jók a bowdenjeid

jó minőségű az egész renszer, és az eséseket is jól bírja

jó a bowden rögzítése is

Hátrány

szerintem nincs nagyon.... nekem mtb-re megfelelő

Csatolt képek
Shimano Deore fékváltó kar
Shimano Deore fékváltó kar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bavarga avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Számomra gyorsan vált, és nagyon kényelmes.

Hátrány

Hát a fékkar része nem egy csoda, egy sima Avid fékkar sokkal komolyabb adagolhatóságot biztosít.... Egy hosszabb maraton közben kínszenvedés volt az elsőváltónál a nagytányérra váltani. (komoly erőt igényel..:))

Erre ajánlom
Ha ez van a bringán akkor jó ha nem akkor se ess kétségbe :D
Ennyiért vettem
Bringán volt
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Marosy Vajk avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A fékkar kicsi, de nagyon érzékeny, bár ez csak jó beállítás kérdése. Kicsit nehéz megszokni, hogy hogyan kell fel, meg le váltogatni, nekem még néha ma is gondolkoznom kell rajta.

Amúgy páran írták, hogy szerintük könnyen eltörik. Erre van egy jó story-m. Miután megvettem a bicajt elmentem vele egy nagy körre, aztán a menõ gyerek esett vele eggyet (olyan igazi nagykönyvben megírtat). Mikor felálltam kerestem a váltót, kivert a víz - "Eltörtem bazze" - aztán rájöttem, hogy az új váltót máshol kell keresni, és láttam, hogy semmi baja. Szóval nem törik könnyen pedig én adtam ám neki.

Hátrány

Még pár ezer kilóméter után is elfelejtem, hogy hogyan kell le és fel váltani, de ez inkább az aranyhal memóriám miatt van.

Erre ajánlom
Mindenkinek mindenre
Ennyiért vettem
Egész gépben vettem
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-9 (9 vélemény)
Rendezés
 
modellnév:

ST-M590


 
kompatibilitás:

Shimano


 
fokozatok száma:

9/3


 
kialakítás:

3 ujjas


 
kiszerelés:

db


 
szín:

Ezüst


 
további információk:
  • Integrált fékváltókar kialakítás
  • Kétirányú oldás
  • Numerikus optikai kijelző (1-5-9) 40%-kal nagyobb kijelzőablak, mint az ST-M510 esetében. A kerékpáros felé döntött helyzet.
  • 3-ujjas fékkar Megvastagított, optimalizált karforma a kényelmes fogásért
  • Csendes visszaút
  • Erőmodulátoros használathoz optimalizált (SM-PM70)

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Deore termékkel kapcsolatban: