2 évvel ezelőtt már használtam a Deore változatot,és akkor megfogadtam,hogy dual-t soha többé.De hát ember tervez.....Az bowdenes LX-et igen lepattant állapotban vettem,igen olcsón.Lutri volt.De a régi gazda megesküdött,hogy műszakilag egyben van.Igaza volt.Szétszedés,takaritás,zsirzás,csiszólás után festés matt fekete szinre (Maestro matt fekete)A fékkarok karbon mintázatú fóliával bevonva.Igy felújtva már tökéletesen működik.A fékkar 2 ujjas,kényelmes,igen merev.Semmi nyúlás,lötyögés,zörgés.Pedig az elődöm adott a karnak rendesen,de igy sem tudta hazavágni.Tárcsafékkel használom,csak országúton,nincs panaszom a fékhatásra.A váltást megfelelőnek mondanám.De semmiféleképpen sem kiemelkedő.A hátsóváltó kezelése mindkét irányba könnyű,sima ügy,nincs holtjáték,se nyúlás( SIS-SP41 bowdenház,köszörült bowden,XT váltó)Az első váltás már érdekesebb...Lejjebb irok róla.Hamar meglehet szokni a Dual fékváltást.Több fogásból,akár az új végekkel is tehetjük.Szerencsés helyzetből adódóan,én még a szarvról is tudok mindkét oldalon lefelé,és a hátsón akár felfelé is váltan.Hogy mennyire birja az eséseket?Nem tudom,nem is szeretném megtudni.A kialakitása miatt talán könnyebben átvészelne egy borulást.Persze,milyen szerencsétlenül esünk....Az oldó pótkar könnyen leszerelhető(a Deore-nél simán beszakadt minkét csavar..),ha nem érezzük szükségét,hiszen a váltókarral fékezünk és egyben váltunk is.Én fent hagytam őket,mikor fáradt az ember jól jönnek... A fékkar távolságot az imbuszkulcsos csavarokkal könnyen a kezünk méretéhez igazithatjuk.A bowdenek cseréje egyszerű,könnyen kivitelezhető.A váltók finom beállitás a könnyen forgatható bowdenfeszesség állító csavaroknak köszönhetően gyorsan megvan.
-Az ára.Pont ezért vettem használtan,mert az új ára nevetséges...
-A műanyag fedél igen könnyen sérül,ami köszönhető a kiálló helyzetének is.
-Az első(átdobó) váltó felrakása a nagy tányérra alapból emberes,de lehet rajta javitani,úgy 30-40 %-ot.(lejjebb)
-Amint már leirtam a Deore-nál is, a váltás hatékonysága,semmivel sem jobb mint egy jó minőségű rapidfire megoldású váltókarnál.
-A "pót" oldókarok nagy kezű embereknek útban lehetnek.Nekem nincs nagy kezem,de igy is meg kellett szokni az állandó nem kivánatos érintkezést.
Az első váltó nagy tányérra való nehézkes "felrakásán" igy tudtam javitani :
-Csak köszörült bowden, SIS-SP41 bowdenház.
-Én, ,alul húzós átdobót(XT top swing) használok.Amihez gyárilag van beállitva a bowdwen vezető(hajtóműház alján).Már a rapidfire váltókarnál is éreztem egyfajta "szóritást" ,dőrzsőlést.A dual-nál már ez igen idegesitően jelentkezett.A bowdenvezető sin helyzetéből adódóan(nem egyenesen haladt át rajta a bowden)lefogta a bowdent,akadályozva annak sima működését.A bowdenvezető két különböző irányú "sin" oldalból állt.Leszereltem,megforditottam,az akadályozó "sint" levágtam(muszáj volt,másképp nem fért el a hajtóműházon),és a simán megvezető "sint" hagytam meg.Teleraktam zsirral.A dőrzsőlés,lefogás érzés megszűnt,simán jár benne a bowden.Szerintem legalább 40 százalékkal könnyebb lett a felfelé váltás.Ami,ennél e rendszernél nem elhanyagolható...
Ha valami mást akarsz mint a rapid,vagy egyéb régi váltás technika.Hamar meglehet szokni a fékkarváltás.Ha jó minőségi cuccokkal épited össze(A rapifire nem ilyen kényes),akkor egy élvezetes technikájú rendszered lesz.Gyors pontos váltás,merev,stabil fékezés.