Shimano LX Dual Control fékváltó kar

11 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév: 2006 (frissítve: 2007.05.)
  • Listaár: 40.000 Ft

HASONLÓ fékváltó kar TERMÉKEK



1-11 (11 vélemény)
Rendezés

sziklánülö avatar
86 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 2000-4000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

2 évvel ezelőtt már használtam a Deore változatot,és akkor megfogadtam,hogy dual-t soha többé.De hát ember tervez.....Az bowdenes LX-et  igen lepattant állapotban vettem,igen olcsón.Lutri volt.De a régi gazda megesküdött,hogy műszakilag egyben van.Igaza volt.Szétszedés,takaritás,zsirzás,csiszólás után festés matt fekete szinre (Maestro matt fekete)A fékkarok karbon mintázatú fóliával bevonva.Igy felújtva már tökéletesen működik.A fékkar 2 ujjas,kényelmes,igen merev.Semmi nyúlás,lötyögés,zörgés.Pedig az elődöm adott a karnak rendesen,de igy sem tudta hazavágni.Tárcsafékkel használom,csak országúton,nincs panaszom a fékhatásra.A váltást megfelelőnek mondanám.De semmiféleképpen sem kiemelkedő.A hátsóváltó kezelése mindkét irányba könnyű,sima ügy,nincs holtjáték,se nyúlás( SIS-SP41 bowdenház,köszörült bowden,XT váltó)Az első váltás már érdekesebb...Lejjebb irok róla.Hamar meglehet szokni a Dual fékváltást.Több fogásból,akár az  új végekkel is tehetjük.Szerencsés helyzetből adódóan,én még a szarvról is tudok mindkét oldalon lefelé,és a hátsón akár felfelé is váltan.Hogy mennyire birja az eséseket?Nem tudom,nem is szeretném megtudni.A kialakitása miatt talán könnyebben átvészelne egy borulást.Persze,milyen szerencsétlenül esünk....Az oldó pótkar könnyen leszerelhető(a Deore-nél simán beszakadt minkét csavar..),ha nem érezzük szükségét,hiszen a váltókarral fékezünk és egyben váltunk is.Én fent hagytam őket,mikor fáradt az ember jól jönnek... A fékkar távolságot az imbuszkulcsos csavarokkal könnyen a kezünk méretéhez igazithatjuk.A bowdenek cseréje egyszerű,könnyen kivitelezhető.A váltók finom beállitás a könnyen forgatható bowdenfeszesség állító csavaroknak köszönhetően gyorsan megvan.

Hátrány

-Az ára.Pont ezért vettem használtan,mert az új ára nevetséges...

-A műanyag fedél igen könnyen sérül,ami köszönhető a kiálló helyzetének is.

-Az első(átdobó) váltó felrakása a nagy tányérra alapból emberes,de lehet rajta javitani,úgy 30-40 %-ot.(lejjebb)

-Amint már leirtam a Deore-nál is, a váltás hatékonysága,semmivel sem jobb mint egy jó minőségű rapidfire megoldású váltókarnál.

-A "pót" oldókarok nagy kezű embereknek útban lehetnek.Nekem nincs nagy kezem,de igy is meg kellett szokni az állandó nem kivánatos érintkezést.

 

Tapasztalat

Az első váltó nagy tányérra való nehézkes "felrakásán" igy tudtam javitani :

-Csak köszörült bowden, SIS-SP41 bowdenház.

-Én, ,alul húzós átdobót(XT top swing) használok.Amihez gyárilag van beállitva a bowdwen vezető(hajtóműház alján).Már a rapidfire váltókarnál is éreztem egyfajta "szóritást" ,dőrzsőlést.A dual-nál már ez igen idegesitően jelentkezett.A bowdenvezető sin helyzetéből adódóan(nem egyenesen haladt át rajta a bowden)lefogta a bowdent,akadályozva annak sima működését.A bowdenvezető két különböző irányú "sin" oldalból állt.Leszereltem,megforditottam,az akadályozó "sint" levágtam(muszáj volt,másképp nem fért el a hajtóműházon),és a  simán megvezető "sint" hagytam meg.Teleraktam zsirral.A dőrzsőlés,lefogás érzés megszűnt,simán jár benne a bowden.Szerintem legalább 40 százalékkal könnyebb lett a felfelé váltás.Ami,ennél e rendszernél nem elhanyagolható...

Erre ajánlom

Ha valami mást akarsz mint a rapid,vagy egyéb régi váltás technika.Hamar meglehet szokni a fékkarváltás.Ha jó minőségi cuccokkal épited össze(A rapifire nem ilyen kényes),akkor egy élvezetes technikájú rendszered lesz.Gyors pontos váltás,merev,stabil fékezés.

Ennyiért vettem
10000
Csatolt képek
Shimano LX Dual Control  2009 fékváltó kar
Shimano LX Dual Control  2009 fékváltó kar
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Lombucman avatar
38 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • A fék ereje nagyon jó, adagolható
  • A váltókar kezelése kicsit fura de csak meg kell szokni
Hátrány
  • A váltás az első váltónál lefelé nehézkes lehet
  • Elég nagy darab és nehéz is
  • Sérülékeny a kijelzője
  • A váltbovden cseréje macerás lehet
Tapasztalat

Én inkább ajánlanám a külön fékkar, váltókart

Erre ajánlom

XC, Városi túrázás, Túrázás

Csatolt képek
Shimano LX Dual Control fékváltó kar
Shimano LX Dual Control fékváltó kar
Shimano LX Dual Control fékváltó kar
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pengemetal avatar
13 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Masszív, nagyon  jó vele fékezni, minden kéz pozícióból könnyű vele váltani, kényelmes

Hátrány

Nem olcsó, kicsit nehéz, bumszli

Tapasztalat

Nekem a V-fékes változat van. Az alsó bajuszokat leszedtem, csak a fékkart használom a váltásra.  Első váltó LX hátsó XT-vel jól együttműködik. (bár a hátsó váltáshoz még szükséges lenne egy kis  finomhangolás)

Ennyiért vettem
13000
Csatolt képek
Shimano LX Dual Control  2009 fékváltó kar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

taktiti avatar
34 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Első benyomások: nagyon finom. Fékezni is (bár még nem kopott be még), kompletten volt összeszerelve.

Nagyon szépen vált az LX Dual Control, sokkal kényelmesebb, mint az eddigi deore.

További benyomások: igen! Ezt kerestem. Nagyon kényelmes. Biztonságban érzem magam és nagyon jól fékez, jól vált, nagyon szeretem az érzést.

Sok használat után: nagyon jól kezelhető fékszerelvény, ami pontosan adagolható fékezést tesz lehetővé. A váltás is nagyon-nagyon kényelmes, jó, hogy egyszerre kettőt is lehet váltani.

 

Hátrány

Apróságok.

Meg kell tanulni, melyiket merre billentsd. A z első váltó kicsit szkanderos.

Továbbá, kicsit később: meg lehet tanulni, mit merre nyomjál. AZ első váltó is gondo nélkül működtethető, mondjuk kicsit jobban meg kell szokni.

Mondjuk nagyon rázós terepen azért lehet, hogy félre lehet vele váltani, pl. nagy huppanóknál, ahol kell kapaszkodni a kormányba.

Első váltónál azért izomból kell nyomni lefelé, ezért néha önkéntelenül is bőgős módra ujjbeggyel nyomom, ekkor előfordult, hogy leugrott a kezem a karról, de ilyesmi előfordult a másikfajta váltóval is.

Tapasztalat

Az első benyomások: kellemes a profizmussal összekötve.

Továbbiak: megérte lecserélni a "sima" deoréről a dual controlra.

Erre ajánlom

XC, CC, bevásárolni ne.

4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

one77 avatar
15 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Attól függetlenül , hogy nem szeretem a Dual megoldást hibátlan a cucc ! Közel 4 éve gyűröm már ( LX Hidraulikus tárcsafékkel ) és nem nagyon tudok negatívumot mondani . Az LX szett együtt nagyon pontos és strapabíró . Egyszer kell jó beállítani és nincs vele gond . :)

Hátrány

Az első váltónál fepakolni a legnagyobb tányérra embert kíván !

Tapasztalat

Nekem a sima fék és váltókar megoldás jobban bejön , de evvel sincs semmi gond . Teszi a dolgát , nem hibázik .

Erre ajánlom

Váltásra ?????

Ennyiért vettem
adott volt
Szerinted hasznos?

sylverdevil avatar
44 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Fék-és váltás egy egységben. Nekem V-fékkel volt, sima Deore-okkal, de nem voltam hasraesve a fékerőtől - persze ez lehet, hogy inkább a fékek hibája, nem a karoké. A váltás amúgy jól műküdött, és igen könnyen lehet finomítani is, akár menet közben.
Elronthatatlan, hülyebiztos.

Hátrány

Szerintem nagyon nagy a súlya és túl hosszú úton mozog a váltásnál a kar, kisszé bumszli a kinézete. A hidralikusnak szerintem indokolatlanul magas az ára és amúgy is nagy a szívás, ha valamiért valamit mégis cserélned kell a rendszerben.

Tapasztalat

Buktam egy hatalmasat,  nagyrészt ez kapta az ütést (az arcom és a bukó után) és csupán meghorzsolódott a cserélhető fedél.

Erre ajánlom

maratonozás, túrázás

Ennyiért vettem
12000
Csatolt képek
Shimano LX Dual Control  2006 fékváltó kar
Shimano LX Dual Control  2006 fékváltó kar
Szerinted hasznos?

guika avatar
13 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nos, amit tudok írni róla az csupa pozitív.

Egy kattintás és a váltás simán megy. Rögtön kézre esik, nem kellett szokni sem. Olyan mintha mindig ezt használtam volna. Fék is kézre esik, nem váltok, ha fékezek emiatt kicsit aggódtam én is, de hibátlan.

Ez egy jól átgondolt jól kitalált termék. 

Az összeállítás amiben működik lásd lejjebb. 

Hátrány
Előtte egy LX es fékkarom volt, attól a fék erőm egy picit igazán csak egy picit gyengébb.
Tapasztalat
LX '08 hátsóváltó, '10 Deore első váltó. Váltó bowden shimano, jagwire fék bovden, jagwire bowden ház. Sram 5.0 11-32 hátsó sor, Sr Suntour négyszöges hajtókar. Ebben az összeállításban kiválló teljesítmény.
Erre ajánlom
XC re mindenképpen kiváló választás !
Ennyiért vettem
12000
Szerinted hasznos?

Vincz Patrik avatar
91 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Szerintem jól néz ki,fékkar jó hosszú,ezért a fékhatás is jobb. Pontos, precíz váltás, szépen kattog :-D

Először kicsit féltem ,hogy majd véletlenül váltok vele, meg hasonlók, de szerencsére nem...

 

Hátrány

Az átlaghoz képest nagyon drága, de szerintem megéri.

Viszont, a kijelzőt tényleg beszámozhatták volna.

 

Csatolt képek
Shimano LX Dual Control  2009 fékváltó kar
Szerinted hasznos?

csabler avatar
15 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

gyors és pontos! 3 hónapja használom a bowdenes verziót avid bb5 fékekkel- nagyszerű!

én azonnal leszereltem a gyári "szoktató" kart -néhány km után úgy éreztem mintha egy 1éve ezzel váltanék/fékeznék.

még nem buktam vele így nem tudom tűri-e?! :-)

Hátrány

drága

Erre ajánlom
dh-ra csak a hidraulikus fékekkel. egyébként mindenkinek!
Szerinted hasznos?

merkjam avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon királyosan vált, előny hogy nem kell elmozdítani a kezed a fékkarról, kattintás és vált. Most egy Tesco-s biciklin van, ez is tükrözi hogy milyen remek váltó ez, át tudtam állítani a húzásokat, és most egy 18 sebességes vackon van :D Persze csak ideiglenes

Hátrány

Nincs

Tapasztalat

Szerintem ennyiért jó vételt csináltam

Erre ajánlom
Bárkinek bármire, DHra nem jó választás, egy bukkanón könnyen válthatsz
Ennyiért vettem
10500 (pár)
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

czpetike avatar
czpetike
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Pontos, gyors, erős, könnyű, csodaszép.
Hátrány
Nem valami olcsó, gondolom a Dual-Control technológia miatt. Beszámozhatták volna a fokozatokat, nem hiszem, hogy nincs bent elég hely.
Tapasztalat
Én LX Dual-Control fék-váltó szettben vettem 30-30 rongyért (bal-jobb); a tömeg mindkét karra vonatkozik. Ha beállítod a váltót, arra figyelj, hogy ne a váltón szabályozd a kábel feszességét, hanem a váltókaron, miközben mész a bringával (olvasd el a váltó használati utasítását is, letölthető a gyátótól). Mindenképpen valamilyen Deore váltóval használd, akkor tutira jól működik.
Erre ajánlom
Mindenre jó, de azért ne ejtsd rá a bringát, mert eltörhetnek a műanyag részek, bár szerintem még azt is elviselik.
Ennyiért vettem
30000
Szerinted hasznos?

1-11 (11 vélemény)
Rendezés
Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.